Szukaj

Jak szybko wrócić do formy po porodzie?

Podziel się
Komentarze0

To normalne, że przyszła mama tyje. Lekarze zalecają kobietom w ciąży przybranie zwykle od jedenastu do piętnastu kilogramów. Jednak co zrobić z tymi zbędnymi kilogramami po porodzie? Niektóre kobiety szybciej tracą na wadze, jednak są też i takie, które nie mogą zrzucić zbędnych kilogramów nawet przez kilka lat!

Jak szybko wrócić do formy po porodzie?

Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz!


Aktywność fizyczna jest jedną z trzech fundamentalnych zasad, co do których powinna stosować się mama po porodzie. Ćwiczenia można zacząć już cztery tygodnie po porodzie fizjologicznym i sześć tygodni po cesarskim cięciu.

Na początek wystarczy gimnastyka dwa razy w tygodniu. Pamiętaj, że nie liczy się intensywność ćwiczeń, a ich regularność. Nie katuj się intensywnym treningiem, lepiej ćwicz krótko, stopniowo zwiększając czas poświęcany na aktywność fizyczną. Nie zapominaj też, że potrzebujesz dużo energii na zajmowanie się swoją pociechą, dlatego nie możesz wracać do domu śmiertelnie zmęczona!

Zaraz po porodzie najlepszy będzie codzienny spacer z dzieckiem. Spacerujcie przez minimum godzinę, podczas której nie tylko wzmocnisz mięśnie swoich nóg i poprawisz kondycję, ale także będziesz miała okazję odprężyć się i zrelaksować.

Bardzo dobrym sposobem na zrzucenie kilku zbędnych kilogramów jest pływanie. Aktywność fizyczna w wodzie wymaga użycia niemal wszystkich grup mięśni, dlatego pomaga w bardzo szybkim tempie spalać kalorie. Możesz zacząć odwiedzać basen cztery do sześciu tygodni po porodzie. 

Zobacz również:



Jedz zdrowo!

Dieta to kolejny bardzo ważny element na drodze do odzyskania sylwetki sprzed porodu. Pamiętaj, że w okresie połogu, kiedy twój organizm jest osłabiony, nie powinnaś stosować diety ubogoenergetycznej. Dodatkowo jeśli karmisz piersią, nie powinnaś się celowo odchudzać. Ale pamiętaj, że w tym czasie twój organizm ma zwiększone zapotrzebowanie kaloryczne, więc jeśli tylko nie będziesz się objadać, i tak schudniesz.


Mama karmiąca piersią powinna być na diecie lekkostrawnej, gdyż ochroni to dziecko przed kolką, zaparciami oraz biegunkami. Nie powinnaś w tym czasie jeść potraw tłustych oraz smażonych. Unikaj także tego, co prowadzi do wzdęć lub uczula. Zwracaj uwagę na to, by nie spożywać dużych ilości cukrów. Wyeliminuj z diety nie tylko słodycze, ale także słodzone soki, napoje oraz słodką kawę i herbatę.

Po skończeniu karmienia piersią, lub w wypadku, gdy nie karmisz swojego dziecka w ten sposób, możesz przejść na dietę, która jest bardziej rygorystyczna. Unikaj potraw tłustych oraz tych bogatych w węglowodany. Jedz powoli i regularnie oraz pamiętaj o tym, aby nie podjadać pomiędzy posiłkami. Kolację jedz nie później niż cztery godziny przed pójściem spać.

Zainwestuj w kosmetyki pielęgnacyjne!


Aby doprowadzić po porodzie ciało do formy sprzed ciąży, zwykle nie wystarczy zrzucenie kilku, czy kilkunastu kilogramów. Skóra na brzuchu jest mocno naciągnięta i może minąć dużo czasu, zanim stanie się jędrna i gładka. Dodatkowo większość młodych mam skarży się na rozstępy, których niestety często nie da się uniknąć.

O skórę na brzuchu warto zadbać już będąc w ciąży. Odpowiednio wcześnie zastosowane kremy przeciwko rozstępom pomogą ci zmniejszyć ich widoczność lub w ogóle zapobiec ich pojawieniu się. Twoja skóra potrzebuje także ogromnej ilości nawilżenia, zwłaszcza wtedy, gdy brzuszek zaczyna się powiększać.

Po porodzie kontynuuj stosowanie kremów na rozstępy, przy czym dodatkowo możesz na skórę brzucha stosować regularny peeling oraz masaż szorstką gąbką. W ujędrnieniu skóry mogą pomóc także zimne prysznice oraz kąpiele w chłodnej wodzie.

Pamiętaj, że powrót do formy sprzed porodu może trwać bardzo długo, jednak nie warto się zniechęcać. Przy odrobinie chęci możesz znowu stać się atrakcyjną i zadbaną kobietą!

Komentarze do: Jak szybko wrócić do formy po porodzie?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz