Szukaj

Gimnastyka w czasie ciąży co ona daje przyszłej mamie?

Podziel się
Komentarze0

Nasze społeczeństwo cechuje niska aktywność fizyczna a jeśli chodzi o gimnastykę w ciąży wiele kobiet uważa, że moze ona być szkodliwa dla dziecka. Nic bardziej mylnego.  Już w starożytności kobiety ćwiczyły, aby poprawić swoją sprawność w czasie ciąży. W dzisiejszych czasach istnieje wiele podręczników oraz programów telewizyjnych, które promują aktywność fizyczna w czasie ciąży.


Co nam dają ćwiczenia w czasie ciąży?

Sprawność fizyczną, którą osiągamy podczas ciąży może korzystnie wpłynąc na poród. Przyszła matka poprzez ćwiczenia uczy się panować na swoim cialem dzięki czemu poród przebiega sprawniej. Ćwiczenia w czasie ciąży przygotowuja również do akcji porodowej. W czasie gimnastyki przyszła mama uczy się, także panować nad oddechem, co jest przydatne w czasie wystąpienia skurczów.

Przez uprawianie sportów kobieta jest mniej narażona na infekcję, które w czasie ciąży są dość częste. Zmniejsza się też ryzyko występowania porodów przedwczesnych. Sprawia one również, że kobieta będzie miała lepsze samopoczucie i zmniejszy niektóre dolegliwości występujące w czasie ciąży np. bóle krzyża, nietrzymanie moczu.

Warte podkreślenia jest to, że gimnastykę mogą uprawiac kobiety, u których ciąża przebiega prawidłowo i lekarz nie ma żadnych przeciwskazań.

Jak wpływa na półd gimnastyka?

Zobacz również:



Sprawność fizyczna mamy ma także wpływ na przyszłe dziecko. Jest one podczas ćwiczen lepiej dotlenione i ma lepsze samopoczucie w brzuchu. Związane jest to z wydzielanymi w czasie ćwiczeń endorfinami (hormonem szczęścia), które udziala się dziecku oraz ćwiczącej mamie. Aktywność kobiety ma także wpływ na rozwój  układu nerwowego, ruchowego jak i wzroku u dziecka. Zastanów się sama czy nie są to dobre powody, żeby jednak zaczać uprawiać gimnastykę w czasie ciązy?


Jakie sporty możemy uprawiać?

Gimnastykę jaką rozpocznie kobieta powinna dostosować do sowich możliwości. Ważne jest to, żeby w czasie ciąży nie nadrabiać zaległości sportowych z młodości, gdyż niektóre sporty nie są wskazane dla przyszłej mamy. Jazda konna, lekkoatletyka, narciarstwo, jazda na rolkach itp. raczej ich nie uprawiajmy w czasie ciąży a już na pewno nie w zaawansowanym stadium.

Najlepszymi sportami jakie możemy uprawiać w czasie ciąży jest to plywanie. Odciąży ono kręgosłup przyszłej mamy oraz poprawi sprawność i wytrzymałość mięśni.

Dobre będą oczywiście wszelkie ćwiczenia rozciągające, które korzystnie wpłyną na mięśnie miednicy i zmęczonego kręgosłupa. Ważne jest też codzienne spacerowanie lub lekki trucht. Aby jednak ćwiczenia dały uzyskane efekty trzeba uprawiać je regularnie, najlepiej codziennie. Nie obciążając jednak organizmu przy tym za bardzo.

Kiedy możemy ropocząć gimnastykę przygotowujacą do porodu?


Ćwiczenia przygotowujace do porodu najlepiej zacząć w 5 miesiącu ciąży, kiedy brzuch nie będzie na tyle duży aby utrudniał gimnastykę. Najlepszą metodą będzie zapisanie się przez przyszla mamę do szkoły rodzenia. Prowadzący gimnastykę indywidualnie ustali zakres ćwiczeń, które będą dobrane do Twojej sprawności fizycznej i odczuwanych dolegliwości w czasie ciąży.


Komentarze do: Gimnastyka w czasie ciąży co ona daje przyszłej mamie?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz