Szukaj

Ćwiczenia nóg w ciąży

Podziel się
Komentarze0

Ciąża to trudny okres dla organizmu przyszłej mamy. Występuje podczas niej wiele dolegliwości, które sprawiają ból kobiecie. Szczególnie jeśli chodzi o postawę ciała kobiety. Wiele kończyn w tym czasie jest obrzmiałych. Można jednak wykonać kilka ćwiczeń, które poprawią krążenie w organizmie kobiety.

W tym artykule przyszłe mamy znajdą kilka przydatnych ćwiczeń gimnastycznych, które spowodują poprawę przepływu krwi w dolnych partiach ciała, czyli nogach. Są one szczególnie przydatne kiedy kobieta cierpi na żylaki oraz gdy jej nogi są spuchnięte.


Ćwiczenia te pozwolą również wzmocnić mięśnie nóg oraz miednicy.

W trakcie wykonywania ćwiczeń kobieta powinna być rozluźniona, aby móc zrelaksować daną partię ciała.

Ćwiczenia stóp, palców, kolan oraz bioder

Zobacz również:


1. Kobieta powinna położyć się na plecach najlepiej jakby głowę i ramiona podpierała poduszka.

2. Następnie należy zgiąć lewą nogę w kolanie i oprzeć na nim prawą stopę.
3. Potem należy obciągnąć palce i wykonać kilka obrotów.

4. Rozluźnić mięśnie i powtórzyć ćwiczenie na prawej nodze.

5. Po wykonaniu kilku serii tych ćwiczeń przyszła mama może unieść wyprostowaną nogę do góry i po przeliczeniu do trzech opuścić ją na podłogę.

6. To samo ćwiczenie powtórzyć na drugiej nodze.

7.Ostatnim ćwiczeniem rozluźniającym mięśnie nóg jest ćwiczenie, w którym kobieta unosi nogę zgiętą w kolanie jak najbliżej klatki piersiowej.


8.Potem liczy do trzech i opuszcza nogę rozluźniając mięśnie.


Ćwiczenia takie można robić samodzielnie w domu zachowując jednak ostrożność. Pomiędzy partiami ćwiczeń kobieta powinna robić przerwy. Nie wolno narzucać szybkiego tempa aby nie doprowadzić do szybkiego zmęczenia. Ćwiczenia takie są dobre na żylaki oraz na obrzęknięte kończyny dolne. Przyszła mama nie powinna również podnosić dwóch nóg jednocześnie gdyż to nadmiernie obciąża kręgosłup.

Komentarze do: Ćwiczenia nóg w ciąży

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz