Szukaj

Trening do porodu - ćwiczenia parcia

Podziel się
Komentarze0

W dzisiejszych czasach ćwiczenia w czasie ciąży są bardziej powszechne niż kiedyś. Świadomość przyszłych mam jest większa, dlatego coraz więcej ich wybiera szkoły rodzenia lub współpracuje z położną. Jednym z ćwiczeń, które bardzo dobrze przygotowuje do porodu jest ćwiczenie parcia.


Co to jest parcie?

Parciem nazywane jest wspomaganie porodowe skurczów macicy przez silne napinanie mięśni. Kobieta w drugiej fazie porodu odczuwa potrzebę parcia.  Jest to naturalna rzecz, która powinna się odbywać podczas każdego skurczu. Ważną w takim momencie rolę odgrywa również oddychanie.

Zakres ćwiczeń kobiety powinien być dostosowany do fazy porodu. Parcie na pewno będzie potrzebne przyszłej mamy w drugiej fazy, kiedy dziecko zacznie powoli wyłaniać się na świat. Kiedy szyjka macicy zacznie się rozwierać i będą temu towarzyszyć skurcze wtedy rola kobiety jest bardzo duża. W drugiej fazie porodu dziecko musi pokonać kanał rodny kobiety. Dla niego jest to trudna droga i niebezpieczna. Ucząc się przeć przyszła mama  pozwala aby jej dziecko mogło tą drogę pokonać jak w najkrótszym czasie.

Można poprawić efektywność tych przyszłych działań. Kobieta może nauczyć się jak wykorzystać wszystkie swoje siły by poród potem okazał się łatwiejszy. Trzeba jednak podkreślić, że ćwiczenia takie muszą być robione pod okiem specjalisty. Bardzo dobrym pomysłem będzie zaangażowanie partnera do tych ćwiczeń, szczególnie kiedy będzie chciał towarzyszyć przyszłej mamie na porodówce.

Zobacz również:



Jakie może wyglądać ćwiczenie parcia?


1. Na początku przyszła mama powinna położyć się na plecach. Ramiona i głowę powinna podpierać poduszka.

2. Następnie kobieta powinna spróbować się rozluźnić i wyobrazić, że znajduje się na porodówce.

W tym wypadku będzie bardzo dobra metodą próba dostosowania oddychania jakby kobieta odczuwała normalnie skurcze.

3. Potem przyszła mama bierze kolana i przyciąga rozchylone nogi w kierunku piersi. Ważne jest aby ramiona i krocze były rozluźnione a napięte tylko mięśnie brzucha. Głowa natomiast lekko przygięta do piersi.

4. W następnej kolejności kobieta powinna policzyć np. do pięciu.  po czym wypuścić powietrze i rozluźnić mięśnie. (wdech - parcie bez wypuszczenia powietrza - wydech)

5. Powtórzyć ćwiczenie jeszcze raz.

Kobieta w ten sposób uczy się kontroli nad swoimi mięśniami oraz oddechem co na pewno będzie przydatne podczas porodu. W szkołach rodzenia jest oferowane wiele ćwiczeń pod okiem specjalisty, które przygotują przyszła mamę do tego trudnego okresu.

Komentarze do: Trening do porodu - ćwiczenia parcia

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz