Szukaj

Sukces kampanii edukacyjnej Dni Konsultacji Stomatologicznej

Podziel się
Komentarze0

10 miast, 240 godzin konsultacji, 3000 przebadanych to bilans I edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dni Konsultacji Stomatologicznych” trwającej od 17 czerwca do 21 sierpnia br. Lekarze stomatolodzy, udzielający porad informują, że najpowszechniejsze problemy, z jakimi zgłaszali się pacjenci to nie tylko nadwrażliwość i choroby dziąseł – okazuje się, że jednym z większych problemów dotykających obecnie Polaków jest erozja szkliwa.


Jest to nowe zjawisko, które obecnie narasta ze względu na coraz zdrowszą dietę Polaków. Erozja szkliwa jest związana z obecnością kwasów w codziennej diecie i mogą to być np. kwasy zawarte w sokach czy owocach. Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, kampania będzie kontynuowana. W hipermarketach powstaną mini-gabinety stomatologiczne, w których eksperci doradzą jak dbać o szkliwo zębów.

Stomatolodzy prowadzący konsultacje w ramach akcji podkreślają, że Polacy wciąż niedostatecznie dbają o higienę jamy ustnej. Coraz większym problemem wśród społeczeństwa, niezależnie od regionu, okazała się erozja szkliwa. Erozja szkliwa zębów może spowodować różnego rodzaju problemy z  zębami - od ich nadwrażliwości do bardziej poważnych objawów takich jak przebarwienia, kruszenie się czy ścieranie zębów. Jeżeli proces ten nie zostanie w porę zahamowany, może doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń szkliwa.

Wśród najczęstszych zaniedbań zaobserwowanych u zgłaszających się na konsultacje pacjentów, lekarze stomatolodzy wymieniają także m.in. nieodpowiednie i zbyt krótkie szczotkowanie zębów lub zbyt późno podjęte leczenie stomatologiczne. W konsekwencji, do gabinetu trafiały setki osób z chorobami dziąseł, a także skarżących się na nadwrażliwość zębów. Pojawili się też pacjenci doświadczający na co dzień uciążliwych i krępujących dolegliwości związanych z noszeniem protez zębowych. Ponieważ powszechna okazała się niewiedza Polaków na temat korzystania z protez zębowych, lekarze stomatolodzy starali się zapewnić kompleksową informację w zakresie ich użytkowania.


Jedyna tego typu kampania w Polsce

I edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dni Konsultacji Stomatologicznych” rozpoczęła się 17 czerwca i trwała do 21 sierpnia br. W ramach akcji Polacy korzystali z bezpłatnych konsultacji stomatologicznych, podczas których lekarz dentysta, w specjalnych gabinetach, badał stan zdrowia jamy ustnej pacjentów, udzielał im porad i przekazywał materiały edukacyjne dotyczące ich problemu. Pacjenci, u których lekarz zauważył niepokojące objawy, byli kierowani na dalsze konsultacje stomatologiczne w ich mieście. Mobilny gabinet odwiedził w tym roku następujące miasta: Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz, Kraków, Łódź, Wrocław, Czeladź, Katowice, Marki oraz Warszawę.


Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, którego Honorowy Prezydent, prof. dr hab. Marek Ziętek, stanął na czele Rady Ekspertów akcji. W jej skład weszły autorytety z dziedziny stomatologii: dr n. med. Danuta Nowakowska oraz dr n. med. Zofia Sozańska. Partnerem akcji były marki Sensodyne, Parodontax oraz Corega.

Kontynuacja kampanii odpowiedzią na potrzeby Polaków


Kampania „Dni Konsultacji Stomatologicznych” wzbudziła tak ogromne zainteresowanie wśród mediów i pacjentów, że będzie miała swoją kontynuację w postaci mini-gabinetów stomatologicznych zlokalizowanych w hipermarketach na terenie całej Polski. Tym razem organizatorzy chcą zwrócić uwagę na problem erozji szkliwa, który okazał się powszechny wśród Polaków.

Pierwsza odsłona akcji już w najbliższy weekend września (10-11.09.2011) w warszawskim hipermarkecie Leclerc przy ulicy Ciszewskiego 15 (dzielnica Ursynów).

W ramach akcji, pacjenci nadal będą mogli skorzystać z bezpłatnych konsultacji stomatologicznych, udzielanych przez lekarzy stomatologów, w specjalnie przystosowanym do tego celu gabinecie.

Kolejne odsłony akcji będą ogłoszone już wkrótce.

Dodatkowe informacje:

Ogólnopolska kampania „Dni Konsultacji Stomatologicznych” jest pierwszą i jedyną tego typu inicjatywą, która tak kompleksowo podejmuje tematykę profilaktyki chorób jamy ustnej. Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na najczęstsze problemy Polaków związane ze zdrowiem i higieną jamy ustnej. To, jak istotna jest edukacja społeczeństwa w tym zakresie, potwierdzają dane epidemiologiczne. Z przeprowadzonego przez Pentor Research International badania1 wynika, że aż 42% dorosłych Polaków ma problemy z dziąsłami. Jednocześnie, co trzeci Polak cierpi na wrażliwość zębów (aż 35%). Ponad połowa pacjentów akceptuje jednak codzienny ból zębów wywołany nadwrażliwością zębiny i nie zgłasza się z tym problemem do lekarza dentysty. Powszechne są także problemy Polaków używających protez zębowych. Takich osób jest w Polsce aż 8,2 mln, przy czym protezę zębową nosi aż 69% osób powyżej 60 roku życia.

Komentarze do: Sukces kampanii edukacyjnej Dni Konsultacji Stomatologicznej

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz