Szukaj

Kampania edukacyjna poświęcona bezbolesnemu znieczuleniu u dentytsty

Podziel się
Komentarze0

W polskim gabinecie stomatologicznym można znieczulać się już bez bólu, bez strzykawki i stresu za pomocą komputera. To pierwsza tak duża zmiana po ponad 100 latach stosowania strzykawek. Problem w tym, że wielu pacjentów nie ma pojęcia o tym, że istnieje dziś alternatywa dla tradycyjnego i bolesnego znieczulenia strzykawką. Pacjenci nie wiedzą także jak znaleźć gabinet, w którym można się uchronić bólu.  Ma to zmienić kampania informacyjno – edukacyjna przygotowana przez firmę FM Produkty Dla Stomatologii razem z blisko 600 gabinetami i klinikami w całej Polsce.




Pierwsza taka kampania w Polsce!

Kampania „Znieczulamy bezboleśnie” to pomysł krakowskiej firmy FM Produkty Dla Stomatologii, wiodącego dziś na rynku dostawcy sprzętu dla gabinetów stomatologicznych. To właśnie FM sprowadził do Polski ze Stanów Zjednoczonych urządzenie, które dziś wielu pacjentów przekonuje do leczenia, nawet tego najbardziej skomplikowanego. Problem w tym, że pomimo tego, że w Polsce jest obecnie blisko 2 tys. tych urządzeń, pacjenci nie wiedzą, że idąc do dentysty, mogą uniknąć bólu.

- Kampania ma na celu przede wszystkim walkę ze stereotypem i strachem. Dziś mówiąc „znieczulenie u dentysty” prawie 80% z nas widzi strzykawkę i igłę. Sytuacja jednak od prawie 10 lat się zmienia. Wiele gabinetów odchodzi od podawania tradycyjnego znieczulenia, na rzecz komputerowego, podobnie jak to jest dzisiaj w Holandii, USA i Skandynawii, gdzie komputerowe znieczulenie The Wand to już standard – wyjaśnia Wojciech Feć z firmy FM Produkty Dla Stomatologii.

Żeby przełamać ten stereotyp, firma postanowiła przygotować 3 miesięczną kampanię informacyjną, w którą zaangażowanych zostanie blisko 600  gabinetów i klinik w całym kraju, a także sami pacjenci, którzy od lat znieczulani są tylko The Wand. Będzie to pierwsza tego typu kampania, mająca na celu edukację pacjenta, a także - jak podkreślają jej pomysłodawcy – przełamanie lęku przed dentystą.

Koniec z bólem?

A jest o czym edukować i co przełamywać. The Wand™ to dziś jedno z najnowocześniejszych urządzeń w gabinecie stomatologicznym, które dzięki wbudowanemu mikroprocesorowi stopniowo podaje pacjentowi znieczulenie, nie powodując rozpierania tkanek, a tym samym bólu. – Ból podczas podania znieczulenia nie bierze się z wbicia igły, a z wtłoczenia płynu, który pod dużym ciśnieniem rozpiera tkanki, często je uszkadzając – mówi Feć. – To tak jakby szybko nadmuchać balon. Pęknie od razu –porównuje.

Lekarze i pacjenci chwalą urządzenie nie tylko za bezbolesność zabiegu. Powolne podanie znieczulenia, w sposób kontrolowany i przewidywalny nie powoduje odrętwienia twarzy, ust ani języka. Pacjent siedząc w fotelu może normalnie mówić. Brak bólu oraz dyskomfortu, wpływa także na jego psychikę. Dziś nawet 25% wizyt jest odwoływanych w ostatnich chwili, w 90% przypadków przyczyną jest to strach przed bólem. – Jak przekonać pacjenta, że leczenie może być bezbolesne? To wielkie wyzwanie dzisiejszej stomatologii. Nowoczesna technologia jednak ułatwia pracę. Dziś bezbolesne znieczulenie to nie obietnica, ale fakt – mówi Feć.


O znieczuleniu na Facebook.com

Do tego, że warto poszukać gabinetu, w którym można zostać znieczulonym komfortowo pacjenci będą przekonywani m.in. na portalach społecznościowych. – W kampanię angażujemy najnowocześniejsze rozwiązania. Na temat znieczulenia pacjenci będą mogli dyskutować na Blip.pl, Twitter.com a także na Facebook.com, gdzie powstanie grupa „Znieczulam się bezboleśnie” zrzeszająca pacjentów, a także osoby zainteresowane The Wand™. Na portalach YouTube i Vimeo z kolei powstaną specjalne kanały TV, na których będzie można zobaczyć specjalnie przygotowane reportaże poświęcone znieczuleniu, wypowiedzi pacjentów, opinie lekarzy, a także sam zabieg – mówi Małgorzata Mołata – Odrobina odpowiedzialna za promocję i reklamę w FM Produkty Dla Stomatologii.


Wykorzystanie mikroblogingu i portali społecznościowych w kampanii edukacyjnej pacjenta to posuniecie pionierskie, bo jak mówią twórcy kampanii, warto uderzyć do młodego odbiorcy. – Kampanię będziemy kierowali do różnych grup. Kobiet, mężczyzn, osób starszych, a także do ludzi młodych. Chcemy tym najmłodszym pacjentom pokazać, że zabieg u dentysty może dziś nie boleć. Może dzięki temu wychowamy pokolenie wolne od obaw przed dentystą – mówi Mołata-Odrobina.

Kliknij w gabinet

Żeby jednak te obawy przełamać, trzeba jeszcze znaleźć dentystę, który nas znieczuli bezboleśnie. W tym celu powstanie specjalna strona www.znieczulamybezbolesnie.pl gdzie jednym kliknięciem myszki pacjenci będą mogli odnaleźć gabinet znieczulający The Wand™ w ich sąsiedztwie.

Same gabinety również zostaną oznaczone. – Siedząc w poczekalni u dentysty będzie można bardzo łatwo rozpoznać, czy znieczula on bezboleśnie. Każdy z 600 gabinetów będzie miał specjalny znaczek „Znieczulam bezboleśnie”. Takie znaczki – tarcze będzie można znaleźć w poczekalniach, na stronie www gabinetów, a także w reklamach – wyjaśnia Wojciech Feć.

Nie tylko pacjenci?

Sama kampania adresowana jest także do lekarzy i gabinetów stomatologicznych. W założeniu ma bowiem zmienić wizerunek stomatologii na bardziej przyjazny.  – Światowym standardem jest dziś leczenie stomatologiczne w komfortowej atmosferze, na którą składa się nowoczesna technologia minimalizująca ból, wygląd gabinetów, podejście lekarzy. My chcemy pokazać lekarzom, jak o tych standardach informować pacjentów. To oni będą musieli wykonać ogrom pracy edukując pacjenta – mówi. Żeby wesprzeć lekarzy w edukacji pacjenta na temat The Wand™, każdy z gabinetów stosujących The Wand będzie mógł skorzystać z bazy reportaży na YouTube.com, a także artykułów. – Przez miesiąc pracowaliśmy nad reportażami, z których będą mogły skorzystać gabinety stosujące The Wand. Całość będzie ogólnodostępna – podkreśla Feć.

Edukowani będą także sami lekarze, przy pomocy newsletterów i specjalnych wydawnictw poświęconych The Wand™. – Może to szalone, ale zamierzamy dotrzeć do tych 12 tys. gabinetów stomatologicznych i 38 milionów Polaków i Polek. Wielu lekarzy jest wciąż sceptycznie nastawionych do The Wand™ ale wierzymy, że uda nam się zmienić ich zdanie rzetelnie pokazując sukces ich kolegów, dzieki wykorzystaniu The Wand w gabinecie – podsumowuje Feć.


W kampanii wykorzystane zostaną m.in.
Kanał YouTube www.youtube.com/user/TheWandPoland
Grupa na Facebook.com: http://www.facebook.com/pages/Znieczulam-sie-bezbolesnie/10150133161585026?ref=ts
Mikrobolg http://thewand.blip.pl

Komentarze do: Kampania edukacyjna poświęcona bezbolesnemu znieczuleniu u dentytsty

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz