Szukaj

Pewność siebie, to się czuje!

Podziel się
Komentarze0

Wśród problemów związanych z higieną jamy ustnej największy wpływ na poczucie pewności siebie Polaków ma nieświeży oddech (44%) oraz resztki jedzenia między zębami (40%) - wynika z badania przeprowadzonego w ramach Laboratorium Vademecum.


Temu problemowi można zaradzić - zdaniem eksperta


Pewność siebie to cecha, która wpływa na nasze samopoczucie oraz poziom aktywności społecznej. Bez wiary we własne możliwości trudno osiągnąć wyznaczone cele zarówno w życiu osobistym, jak i w sferze zawodowej. Nieświeży oddech wywołuje zakłopotanie, niepokój i pewien dyskomfort w kontaktach z ludźmi. Dlatego tak ważne jest zapewnienie poczucia świeżości, które poprawiając nam nastrój, pozytywnie wpływa na naszą pewność siebie - mówi Ekspert Laboratorium Vademecum, dr Aleksandra Borkowska z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Nieświeży oddech czy pozostające między zębami resztki jedzenia nie muszą obniżać naszej pewności siebie, ponieważ są to problemy, którym można zaradzić.

Znajdź źródło problemu


Zdarza się, że nieświeży oddech jest objawem choroby ogólnoustrojowej. Znacznie częściej przyczyną problemu jest brak odpowiedniej higieny jamy ustnej. Dr Jerzy Brydak, Ekspert Laboratorium Vademecum tłumaczy, że rozkładając resztki jedzenia, bakterie jamy ustnej produkują związki chemiczne, które powodują nieprzyjemny zapach. Jeśli bakterie nie są usuwane regularnie, na zębach mogą powstać lepkie złoża - płytka, która może być przyczyną nieświeżego oddechu. Należy pamiętać, że jednym z poważniejszych źródeł przykrego zapachu z jamy ustnej mogą być również choroby przyzębia.

Co zrobić, aby odzyskać pewność siebie?

Osoby pewne siebie często nieświadomie komunikują otoczeniu poczucie własnej wartości. Taka postawa pozwala im na budowanie silnej pozycji w grupach społecznych. Dzięki temu znacznie łatwiej nawiązują i utrzymują kontakty z ludźmi, realizują projekty, osiągają zamierzone cele.


Oto kilka wskazówek, które pomogą nam skutecznie rozwiązać problem i odzyskać pewność siebie:

  • Dbaj o higienę jamy ustnej. Przestrzegaj podstawowych zasad związanych z higieną jamy ustnej. Regularnie odwiedzaj lekarza stomatologa (przynajmniej dwa razy w roku), szczotkuj zęby po każdym posiłku i sięgaj po pasty odpowiednio dostosowane do swoich potrzeb, a także płyn do płukania i nić dentystyczną. Świadomość, że nie zaniedbujesz elementarnych czynności związanych z utrzymaniem zdrowia jamy ustnej, pozwoli ci spojrzeć na problem z pewnym dystansem.
  • Miej pastę przy sobie. Dostępne produkty 2in1 (np. Vademecum Menthol Fresh 2in1), łączące właściwości pasty do zębów z płynem do płukania, pozwolą ci odświeżyć oddech i pozbyć się resztek jedzenia. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie, jeśli w ciągu dnia nie masz możliwości wyszczotkowania zębów. Dzięki temu zadbasz o higienę jamy ustnej w dowolnym momencie, czym poprawisz sobie nastrój i dodasz pewności siebie.
  • Bądź sobą i myśl pozytywnie. Jeśli w ważnym dla ciebie momencie poczujesz, że twój oddech staje się nieprzyjemny, nie reaguj nerwowo. Wszyscy zauważą, że twoje zachowanie jest sztuczne. Skoncentruj się na własnych atrybutach i umiejętnościach. Jedynie wykorzystując własne atuty, masz szanse osiągnąć zamierzony cel.
  • Uspokój się i okazuj zainteresowanie. Nie pozwól, by problem twojego oddechu wywołał rozdrażnienie i pokrzyżował Ci plany. Jeśli możesz, sięgnij po gumę do żucia lub miętówkę. Przede wszystkim zachowaj spokój i pomyśl o rozmówcy. Dla niego liczysz się ty i poświęcona mu uwaga. Interesująca wymiana zdań może doprowadzić do realizacji zamierzonych celów.
***

Laboratorium Vademecum (www.vademecumexpert.pl) to program, którego celem jest pomoc w zdefiniowaniu indywidualnych potrzeb związanych z higieną jamy ustnej. W ramach programu eksperci, w oparciu o wiedzę, doświadczenie i nowoczesne rozwiązania stomatologiczne, rekomendują jak zadbać o perfekcyjny uśmiech.

***
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 48 tysięcy pracowników. W 2010 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,1 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 1,86 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX, a sama spółka jest ujmowana w rankingu Fortune Global 500.

Komentarze do: Pewność siebie, to się czuje!

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz