Szukaj

Co 40 sekund na malarie umiera dziecko

Podziel się
Komentarze0

Co 40 sekund na świecie umiera na malarię kolejne dziecko, a każdego roku notuje się około 350-500 milionów zachorowań na tę chorobę. Już drugi rok z rzędu marki Autan®, OFF!® i Raid® wspierają UNICEF w walce z chorobą, która jest jedną z najczęstszych przyczyn śmierci w Afryce, gdzie notuje się prawie 90 procent wszystkich zgonów.



W okresie od 1 kwietnia do 30 września 2011 r. 1 % przychodów ze sprzedaży produktów Autan®, OFF!® i Raid® będzie przekazany UNICEF w celu wsparcia programu zapobiegania malarii w Afryce Subsaharyjskiej. Tegoroczny program obejmuje dziewięć krajów, gdzie malaria dotyka największej liczby dzieci: Angolę, Republikę Środkowoafrykańską, Kongo, Gwineę, Demokratyczną Republikę Konga, Kenię, Nigerię, Sudan, Zimbabwe.

Wprawdzie Afryka jest daleko, ale wszyscy możemy wziąć udział w walce z malarią. Statystyki sa zastraszające:  około 3,3 miliarda ludzi - połowa ludności naszego globu - jest zagrożonych malarią, a rocznie umiera na nią milion osób.

Wystarczy odwiedzić stronę internetową www.powstrzymajmalarie.pl, aby dowiedzieć się więcej o sposobach jej zwalczania.

W kampanię można zaangażować się poprzez:
  • Kupno produktów Autan®, OFF!®  lub Raid® - 1 % przychodów ze sprzedaży zostanie przekazany bezpośrednio do UNICEF Polska
  • Przekazanie darowizny dla UNICEF
  • Pomoc w upowszechnianiu informacji o malarii w czasie „Tygodnia Walki z  Malarią” (25 kwietnia - 1 maja)
Wzięcie udziału w tworzeniu mozaiki zdjęć na Facebooku – umieszczenie zdjęcia profilowego w wielkiej mozaice. Za każdą kompletną mozaikę firma SC Johnson przekaże UNICEF środki finansowe na zakup 200 moskitier. „Dzięki funduszom z ubiegłorocznej akcji UNICEF zakupił i dostarczył moskitiery, z których skorzysta ponad 30 tys. osób w Nigerii.” - powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.


Celem zeszłorocznej kampanii SC Johnson oraz UNICEF Polska było wsparcie afrykańskich rodzin poprzez przekazanie im moskitier nasączonych środkiem odstraszającym komary oraz upowszechnianie edukacji zdrowotnej. Dzięki wsparciu SC Johnson w ubiegłym roku z polskiej zbiórki uzyskano kwotę 450 000 złotych i rozprowadzono w Nigerii 15 000 moskitier. Każda z nich chroni śpiące pod nią osoby przed malarią przez trzy do pięciu lat. W 2011 roku marki Autan®, OFF!®, i Raid® wspierają program UNICEF walki z malarią w dziewięciu krajach Afryki Subsaharyjskiej.

„Malaria jest poważnym zagrożeniem dla najmłodszych mieszkańców Afryki. W tym roku zwracamy szczególną uwagę na ten problem, ogłaszając 25 kwietnia - Dzień Walki z Malarią - początkiem Tygodnia Walki z Malarią. Chcemy podkreślić jak poważna jest to choroba i pokazać, w jaki sposób każdy z nas może pomóc” - wyjaśnia Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.


Firma SC Johnson, która jest światowym liderem w sprzedaży środków owadobójczych dla gospodarstw domowych, szczególnie angażuje się w zwalczanie chorób przenoszonych przez owady, takich jak malaria i denga. Wspiera walkę z malarią finansując programy edukacji, prewencji i badań terenowych w kilku krajach afrykańskich. Zaangażowanie firmy SC Johnson w krajach, w których działa, odzwierciedla partnerstwo marek Autan®, OFF!® 
i Raid®  z UNICEF.


SC JOHNSON
Firma SC Johnson, z centralą w USA, jest jednym z największych światowych producentów domowych środków czyszczących oraz produktów do przechowywania przedmiotów w domu, oczyszczania powietrza i zwalczania owadów. Jest właścicielem między innymi takich znanych marek, jak GLADE®, OFF!®, PLEDGE®, RAID®, SCRUBBING BUBBLES®, SHOUT®, WINDEX® i ZIPLOC® w Stanach Zjednoczonych oraz AUTAN®, BAYGON®, BRISE®, ECHO®, KABIKILLER®, KLEAR® i MR. MUSCLE® w innych krajach. SC Johnson to przedsiębiorstwo rodzinne, które przywiązuje wagę do jakości w pracy i angażuje się w długoterminowe programy ochrony środowiska oraz inicjatywy na rzecz społeczności, w których działa. Firma istnieje od 125 lat. Jej wartość sprzedaży to ponad 8 mld dolarów. Zatrudnia około 12 000 pracowników i sprzedaje produkty niemal we wszystkich krajach świata. Polski oddział SC Johnson istnieje od 1993 r. Marki obecne na polskim rynku to OFF! ®, Autan®, Raid®, Mr Muscle®, Brise®, Pronto®, Duck® oraz Shuot®.
www.scjohnson.com


UNICEF

UNICEF od 65 lat walczy o prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony. Każdego roku ratuje życie 7 milionów dzieci. UNICEF jest jednym z inicjatorów kampanii „Zatrzymajmy malarię”, której celem jest wyeliminowanie tej choroby. Organizuje największe na świecie dostawy moskitier w krajach rozwijających się. Zapewnia lekarstwa i testy do wykrywania malarii. Prowadzi szkolenia w zakresie przeciwdziałania chorobie w regionach, gdzie stanowi ona największe zagrożenie.
www.unicef.pl

Komentarze do: Co 40 sekund na malarie umiera dziecko

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz