Szukaj

Trudności ze snem w ciąży

Podziel się
Komentarze0

Nigdy wcześniej nie miałaś problemów ze snem i nagle ciąża to wszystko zmienia. Przychodzi wieczór, a ty zamiast spokojnie układać się do łóżka po prostu nie możesz zmrużyć oka. Trudno się dziwić skoro uciskająca na pęcherz macica powoduje ciągłe odwiedzanie toalety, skurcze nóg nie dają ci spokoju, a na dodatek tego wszystkiego zgaga nie pozwala ci się położyć.



Można wymienić jeszcze wiele czynników spowodowanych ciążą, które na pewno burzą twój spokojny sen. Jednym z nich jest rosnący brzuch. To przez niego nie możesz się swobodnie usadowić w łóżku i przyjąć dogodną pozycję. Szczególnie jeżeli wcześniej przywykłaś do spania właśnie na brzuchu. Kolejną przyczyną bezsenności jest przyspieszony metabolizm, który powoduje napady gorąca. Intensywne myślenie o tym, co będzie, czy będziesz dobrą mamą, jak sobie poradzisz z nową rolą jaka cię czeka, również powoduje bezsenne noce.

Z jednej strony możesz brak snu odebrać jaką dobrą lekcje przed czekającymi cię pobudkami spowodowanym przez maleństwo. Jednak na pewno wolałabyś przespać całą noc niż patrzeć w sufit i czekać, aż nadejdzie ranek. Istnieje kilka sposobów, które pomogą ci w walce z tym problemem.

Jednym z sposobów jest uspokojenie myśli. Pomoże ci w tym rozmowa z przyjaciółka lub partnerem. Zrzucenie ciężarów jakie ciążą ci na głowie związanych z domem, przyszłym dzidziusiem ułatwią ci walkę z bezsennością. Kiedy kładziesz się już do łóżka pomyśl o czymś przyjemnym, a na pewno zaraz spokojnie zaśniesz.

Jeżeli masz problem ze zgagą spróbuj ostatni posiłek jeść powoli. Przed samym snem nie pochłaniaj łapczywie jedzenia tylko się nim delektuj. Dobra radą na zgagę będzie również nie jedzenie zaraz przed pójściem spać, gdyż twój organizm będzie próbował strawić to czym się posiliłaś,a to na pewno nie ułatwi ci zaśnięcia. Jednak nie kładź się całkiem z pustym żołądkiem, gdyż to, również nie jest dobrym sposobem. Jeżeli zamierzasz się już położyć spróbuj zjeść coś lekkiego. Dobrym posiłkiem będą wszelkie produkty białkowe zawierające węglowodany złożone jak np. owoce, jogurt, serek, owsiane ciasteczka czy wypicie szklanki mleka.

Zobacz również:



Kolejną rada będzie nie picie płynów wieczorem. I tak masz problem z częstym oddawaniem moczu, dlatego ogranicz picie po godzinie 18. Nie zapominaj jednak o spożywaniu odpowiedniej ilości w czasie dnia. Po południu na pewno nie pij kawy oraz innych płynów zawierających dużą ilość kofeiny, gdyż to nadmiernie cię pobudzi.

Dbaj o ruch w ciągu dnia, gdyż twój organizm będzie na tyle zmęczony wieczorem, że zapragnie snu. Pamiętaj jednak, żeby nie ćwiczyć przed samym pójściem spać, gdyż to pobudzi, a nie zmęczy twoje ciało.

Relaks to kolejna dobra rada. Weź puść sobie relaksująca muzykę, poproś partnera o masaż pleców, przeczytaj ulubioną książkę. Zadbaj również o wygodny materac i dużą ilość poduszek. Kobiecie w ciąży należy się jak najwięcej odpoczynku, dlatego przed snem i nie tylko skup się na czynnościach, które cie uspakajają.

Wietrzenie pomieszczenia, w którym spędzasz noc też jest dobre w walce z bezsennością. Jeżeli jesteś w ciąży w miesiącach cieplejszych wtedy śpij przy otwartym oknie i najlepiej bez przykrycia. To pozwoli twoim płucom swobodnie oddychać i pozbędziesz się uczucia gorąca.

Kiedy naprawdę nic ci nie pomaga możesz zapytać swojego lekarza prowadzącego o preparaty ułatwiające zasypianie, które są bezpieczne dla kobiet w ciąży. Lekarz może zalecić ci magnez, gdyż on na pewno zwalczy uciążliwe skurcze nóg. Możesz także zastosować terapie zapachową np. lawenda ułatwia zasypianie. Najlepszym jednak sposobem na sen będzie kładzenie się spać wtedy kiedy czujesz że jesteś zmęczona. Nie czekaj na odpowiednia godzinę i nie zaprzątaj  sobie głowy innymi sprawami tuż przed zaśnięciem. Odłóż wszystko na bok i się po prostu połóż. Nie patrz także na zegar. Śpij tyle ile potrzebuje twój organizm tak abyś była wypoczęta. W końcu jesteś w ciąży i powinnaś o siebie szczególnie zadbać.

Komentarze do: Trudności ze snem w ciąży

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz