Szukaj

Cholesterol w diecie dziecka

Podziel się
Komentarze0

W pierwszych latach życia dziecka dieta bogata w tłuszcze nie jest szkodliwa. Dlatego nie powinno się ich ograniczać, gdyż służą prawidłowemu rozwojowi maluszka. Jednak o poziom cholesterolu należy zadbać już od najmłodszych lat.  Pamiętajmy, że zdrowe nawyki żywieniowe to podstawa dobrego samopoczucia.




Jak ograniczyć cholesterol i tłuszcz w diecie dziecka?


  • Zrezygnuj z masła
Warto już od najmłodszych lat przyzwyczajać maluszka do ograniczenia spożycia masła. Dlatego od samego początku unikaj podawania go jako dodatku do różnych potraw. Dzięki temu nie wpoisz dziecku złych nawyków i zadbasz o stan jego zdrowia. Masło warto zastąpić margaryną  z niską zawartością kwasów tłuszczowych.

  • Zrezygnuj ze smażenia
Smażone potrawy są szkodliwe dla każdego, również dla dziecka. Dlatego postaraj się j ograniczyć spożycie potraw smażonych. Niestety nie jest to łatwe, gdyż większość maluszków uwielbia zajadać się frytkami, czy innymi smażonymi smakołykami.

Postaraj się, by produkty smażone zastąpić grillowanymi lub pieczonymi. Są one równie smaczne, ale znacznie zdrowsze. Jeśli natomiast używasz tłuszczy postaraj się, by wybierać te wielonienasycone. Szczególnie poleca się stosowanie oliwy z oliwek , oleju rzepakowego, natomiast należy unikać spożywani tłuszczów nasyconych, gdyż nie wpływają korzystnie na stan zdrowia.

Zobacz również:



  • Uważaj na źródło białka
Białko jest szczególnie ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jego głównym źródłem jest czerwone mięso. Specjaliści zachęcają jednak, by wprowadzać białko do diety dziecka podając produkty niskotłuszczowe i niskocholesterolowe. Dlatego warto podawać dzieciom inne pokarmy bogaty w białko, takie jak ryby, suszoną fasolę, groch czy tofu. Warto również podawać dziecku jajka , gdyż także są wartościowym źródłem białka.


  • Jedzcie ryby
Spożywanie ryb przez dzieci świetnie wpływa na ich prawidłowy rozwój. Ryby mają szczególnie pozytywny wpływ na serce maluszka. Zaleca się spożywanie zwłaszcza tych, które są bogate w kwasy tłuszczowe. Dziecku warto podawać różnorodne gatunki ryb, a szczególnie te, które są przyjemne i łagodne w smaku. Pamiętaj jednak, by podając maluszkowi rybę zadbać o dokładne usunięcie ości.

  • Czytaj napisy na opakowaniu
Będąc w sklepie i kupując produkty warto zwrócić uwagę na ich skład. W tym celu należy czytać etykiety na opakowaniach i wybierać te produkty, które są najmniej przetworzone i odtłuszczone. Należy również zadbać o to, by były to produkty nie zawierające tłuszczów i olejów nasyconych.

  • Unikaj dań typu fast food
Należy unikać produktów typu fast food, gdyż są one szkodliwe dla zdrowia dziecka i prowadzą do nadwagi. Co gorsza, od pokarmów typu fast food można się łatwo uzależnić, a dzieci są szczególnie podatne na tego typu uzależnienie. Postaraj się, by jedzenie typu fast food zastąpić grillowanymi potrawami  oraz ziemniakami pieczonymi, przygotowanymi w warunkach domowych.

Niebezpieczeństwo potraw typu fast food wynika przede wszystkim z faktu, że ten rodzaj dań jest bogaty w tłuszcz, cholesterol i sód, natomiast szczególnie ubogi w substancje odżywcze i błonnik.

Komentarze do: Cholesterol w diecie dziecka

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz