Szukaj:
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Dieta dr Haya - dieta niełączenia (dieta rozdzielna)

23-06-2009 14:57
Dieta rozdzielna, nie jest typową dietą redukcyjną do stosowania przez kilka tygodni to raczej zdrowy sposób odżywiania na całe życie. Amerykański lekarz, William Howard Hay, po latach badań ustalił, iż niektóre produkty jedzone razem tuczą, natomiast jedzone oddzielnie - odchudzają. Dzieje się tak, ponieważ pewne grupy pokarmów mają inny czas trawienia. Np. skrobia (chleb, ziemniaki, makaron) opuszcza żołądek po mniej więcej 2 godzinach, a mięso po około 4 godzinach.
Dieta dr Haya - dieta niełączenia (dieta rozdzielna)
Zobacz również:


Ale - mięso ze skrobią to już 8 lub więcej godzin trawienia! To były fundamenty diety rozdzielnej, czyli - najkrócej mówiąc - podziału produktów spożywczych na trzy grupy: białkową, węglowodanową, neutralną i zasada, aby w jednym posiłku nie łączyć pokarmów z dwóch pierwszych grup.

Fundamentem diety rozdzielnej jest podział artykułów spożywczych na trzy grupy:

- białkową: warzywa strączkowe, jaja, mleko, jogurt, mięso, owoce (jabłka, morele, kiwi, czereśnie, wiśnie, winogrona, grejpfruty, gruszki, ananasy, porzeczki, truskawki, maliny, brzoskwinie, mandarynki, cytryny, suszone śliwki), majonez, sos vinaigrette.

- węglowodanową: zbożowe (ziarna, chleb razowy, płatki owsiane), ziemniaki, karczochy, owoce słodkie (figi, banany, gruszki słodkie i dojrzałe, winogrona, rodzynki), piwo.

- neutralną: tłuszcze (oleje roślinne, masło, margaryna, oliwa z oliwek), śmietana słodka i kwaśna, warzywa (oprócz ziemniaków, szparagi, fasolka szparagowa, buraki, cebula, szpinak, brukselka, kapusta, kalafior, por, dynia, cukinia, seler, bakłażan, pieczarki, sałata, ogórek, rzodkiewki, koperek, czosnek, czosnek, kiełki, dymka, cykoria), owoc awokado, otręby, miód, wędliny, zioła.

Należy jeść oddzielnie żywność z grupy białkowej (np. mięso, sery, jaja) i węglowodanowej (np. produkty zbożowe, ziemniaki, słodycze). Obie grupy można swobodnie łączyć z tzw. produktami neutralnymi (np. masło, warzywa, oliwa).

Poza tym pamiętajmy o innych, bardzo ważnych zasadach, a mianowicie:

- podczas diety trzeba pić między posiłkami, około 2 litrów płynów na dobę (niegazowanej wody mineralnej, herbatek ziołowych i owocowych),

- przed każdym posiłkiem dobrze jest wypić szklankę soku ze świeżych warzyw, wody,

- jemy wyłącznie naturalne i pełnowartościowe produkty spożywcze,

- jeden posiłek w ciągu dnia powinien składać się wyłącznie z warzyw oraz owoców, w kolejnym mają dominować produkty skrobiowe, a w następnym - bogate w białko,

- niektóre pokarmy (mleko i owoce) najlepiej spożywać osobno, między innymi posiłkami. Źle się łączą z wszelkimi rodzajami żywności,

Opracowała
Katarzyna Dyllus

Oceń tekst:
Ocena: 4.83     Głosów: 6
copyright biomedical.pl
Zobacz artykuły:
Zobacz również tagi: dieta diety odchudzanie odżywianie spadek wagi jak schudnąć jak przytyć
Brak komentarzy