Szukaj

Dieta przyspieszająca metabolizm

Każdy z nas zna osobę, która ciągle je, nie zwracając uwagi na kalorie czy wartość odżywczą pokarmów, a mimo to jest chuda jak patyk i wcale nie tyje. Co takiego mają ci szczęściarze, oprócz tego, że mogą jeść wszystko, na co tylko mają ochotę? Odpowiedź brzmi: dobrą przemianę materii.

Dieta przyspieszająca metabolizm

Jak poprawić przemianę materii?

Wbrew pozorom, z dobrą przemianą materii wcale nie trzeba się urodzić. Poprzez właściwą dietę każdy z nas może przyspieszyć metabolizm. Najważniejsza sprawa to śniadania. Musimy pamiętać, że regularne jedzenie śniadania działa jak rozrusznik dla naszej przemiany materii. Jest takie powiedzenie: „śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak”. Stosowanie się do niego stanowi pierwszy stopień w drodze do poprawy funkcjonowania metabolizmu.

Pożywne śniadanie, zjedzone do godziny po przebudzeniu zapewnia siłę i wartości odżywcze na cały dzień. Staraj się jeść 5 razy dziennie, regularnie co 3-4 godziny, dzięki czemu twój metabolizm będzie cały czas pracował, co zapobiegnie magazynowaniu zapasu tłuszczu. Pij dużo wody. Ponieważ w ciągu dnia tracimy sporo płynów z naszego organizmu, dorosły człowiek powinien dziennie wypić ok. 2 litry, najlepiej wody mineralnej. Wskazane są również herbatki ziołowe, np. z pokrzywy, czy bratka, które działają moczopędnie, pozwalając wydalić zbędne produkty przemiany materii.

Zobacz również:

Co jeść?

Przede wszystkim produkty zawierające białko, np. chude mięso czy ryby. Ponieważ do ich strawienie organizm wykorzystuje dużą ilość energii, a co za tym idzie, szybciej spala kalorie. Dodatkowo, ryby zawierają kwas omega-3, który wspomaga procesy trawienne. Jeśli nie lubisz ryb, używaj soli jodowanej, a do zup dodawaj suszone glony czy posiekaną rzeżuchę.

W naszej diecie nie może zabraknąć owoców, przede wszystkim cytrusów, jabłek i jagód, które nie tylko zapewniają uczucie sytości na długi czas, ale korzystnie wpływają na pracę jelit. Warto również sięgnąć po suszone owoce. Przede wszystkim śliwki czy morele, gdyż zawierają one najwięcej błonnika oraz potasu, który uczestniczy w procesach spalania.

Kapusta biała, kiszone czy włoska - są one mało kaloryczne, a mają sporo błonnika, chromu oraz witaminy C, niezbędnych do prawidłowej pracy metabolizmu. Wszystkie zielone warzywa oczyszczają organizm i zapobiegają zatrzymywaniu wody w organizmie.

Nie zapominaj o produktach pełnoziarnistych, które utrzymują przez długi czas uczucie sytości. Zastąp tradycyjny olej oliwą z oliwek i awokado, które wpływają na stabilizację poziomu leptyny (hormonu sytości). Pamiętaj o przyprawach: curry, pieprz, imbir, chrzan ostra musztarda oraz chili. Migdały i orzech wpływają nie tylko na pamięć i koncentrację, ale również zapobiegają wzdęciom.

Dieta Haylie Pomroy

Haylie Pomroy, amerykański ekspert do spraw żywienie, opracowała 28-dniową dietę przyspieszającą pracę metabolizmu. W czasie stosowania diety trzeba jeść co 3 godziny, 5 razy dziennie: śniadanie, przekąska, obiad, przekąska i kolacja. Cykl stosowania diety podzielony jest na 3 fazy, w każdej należy jeść produkty z innej grupy.

Faza pierwsza polega na uspokojeniu organizmu, stabilizacji procesów trawiennych i poziomu cukru. Jemy głównie indyka, kurczaka oraz zielone owoce, nie możemy natomiast spożywać produktów zawierających tłuszcze.

Faza druga to rozwój mięśni i odblokowanie zapasów tłuszczu. Jemy produkty pobudzające pracę wątroby: czerwone warzywa, cytrusy, ryby oraz pijemy ziołowe herbaty bądź kawę zbożową.

Ostatnia faza polega na intensywnym spalaniu tłuszczu. W tej fazie możemy jeść to, co w dwóch poprzednich, ale wzbogacamy dietę o tłuszcze. Dieta intensywnie pobudza metabolizm i zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie.

Beata Marcinowska

Komentarze do: Dieta przyspieszająca metabolizm

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz