Szukaj

Jak wytrwać na diecie?

Decyzja o podjęciu diety nie jest trudna. Dopiero jej przestrzeganie może być prawdziwym wyzwaniem. Wielokrotnie słyszymy o kimś, kto stale powtarza, że przechodzi na dietę. A może i my sami decydujemy się na stratę kilku kilogramów, każdego miesiąca, co roku w okresie wiosennym, bez żadnych szczególnych rezultatów? Jak wytrwać w postawionym sobie celu?

Jak wytrwać na diecie?

Jak wygląda dieta?

Pierwszą i najważniejszą z nich jest sama dieta. Przed rozpoczęciem odchudzania należy przemyśleć dokładnie każdy szczegół i sporządzić plan. Jak powinna wyglądać dieta? Jakie rezultaty chcemy osiągnąć? Co zrobimy w momencie kryzysowym? Jeśli decydujemy się na zmniejszenie dziennej dawki kalorii jaką dostarczamy naszemu organizmowi, powinniśmy prędzej przeanalizować produkty odżywcze, będące dla nas niezbędne, a z których możemy zrezygnować. Wybrać te najbardziej tuczące i najzdrowsze. A wśród tych ostatnich te które  najbardziej nam smakują. To podstawa każdej przemyślanej diety. Jedzmy to, co nam smakuje. Odchudzanie nie polega przecież na zapychaniu się produktami, o których na samą myśl robi się niedobrze. W tym celu posłużyć nam mogą książki kucharskie i przepisy znalezione w Internecie. Być może umożliwi to odkrycie nowych, smakowitych potraw, a jednocześnie stanie się korzystne dla naszego ciała. Dobrze dobrana dieta to podstawa w osiągnięciu celu. W tej kwestii pomóc może również lekarz, a odpowiednie składniki dobierze zarówno do trybu życia, jak i zapotrzebowania organizmu.

Dieta to nie głodówka

Każda z dziennych porcji powinna być bogata w niezbędne składniki odżywcze i witaminy. Należy przede wszystkim pamiętać, że dieta to nie głodówka i jedno jabłko dziennie. Niewłaściwe i gwałtowne odchudzanie może się przyczynić do powstania wielu chorób.

Zobacz również:

Metody w przestrzeganiu diety

Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że odchudzanie to plan przyszłościowy i długotrwały. Nie możemy liczyć na szybkie efekty, bo ich brak przyczyni się jedynie do spadku naszej motywacji. Innym pomocnym sposobem jest ważenie się o tej samej porze dnia, najpierw co tydzień, później co trzy tygodnie. Wyniki można zapisywać w specjalnym zeszycie, a dodatkowo odnotowywać pomiary obwodu w pasie, biodrach. Spadek pojawi się prędzej czy później, a notatki mogą bardzo pomóc w chwilach zwątpienia.

Należy także pamiętać o jedzeniu. Każda z porcji powinna być przyjmowana co kilka godzin, ostatnia trzy godziny przed snem. Rezygnacja z przekąsek pomiędzy posiłkami jest niestety niezbędna. Jeść powinno się powoli i na siedząco. Nasz organizm dopiero po około 20 minutach daje mózgowi informację o zaspokojeniu głodu. Powolne kęsy dają więc naszemu ciału czas na otrzymanie rozkazu, a dodatkowo wpływają korzystnie na późniejsze trawienie.

Wypicie wody przed posiłkiem, a także dużej jej ilości w ciągu dnia zapełnia nasz żołądek, a dodatkowo oczyszcza i nawadnia organizm. W diecie nie może również zabraknąć produktów bogatych w błonnik (daje uczucie sytości).

Motywacja

To podstawa każdej udanej diety. Bardzo ważny jest cel jaki sobie postawimy. Musi być jasny, precyzyjnie określony i możliwy do zdobycia. Na przykład: chcę schudnąć 5 kilogramów w dwa miesiące. Ważne jest również to, aby całe przedsięwzięcie diety wynikało z nas samych i indywidualnych potrzeb, a nie z zewnątrz. Jeśli  odczuwamy presję środowiska, chcemy schudnąć, bo tak trzeba, bo ktoś nas krytykuje, cała praca prawdopodobnie pójdzie na marne. Co gorsza, możemy się wpędzić w kompleksy i poczucie niskiej samooceny. Należy pamiętać, że jeśli same czujemy się dobrze z kilkoma fałdkami i krągłościami, nikt nie zmusi nas do zmiany. Nadwaga to nie koniec świata, a chude modelki nie muszą być przecież szczytem marzeń każdego z nas. Wyjątkiem jest jedynie otyłość, która z biegiem lat, może odbić się na naszym zdrowiu.

Marta Laburda

Komentarze do: Jak wytrwać na diecie?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz