Szukaj

Rak: kampania zmieniająca postawy wobec chorych

Podziel się
Komentarze0

Nawet jeśli przeprowadzono wiele kampanii uwrażliwiających w ciągu ostatnich lat, a poziom śmiertelności spada, to rak pozostaje w dalszym ciągu chorobą, na której żeruje wiele przesądów. Przesądów, które bardzo często są przyczyną wykluczenia osób dotkniętych przez chorobę.



Według ostatniego badania przeprowadzonego przez Baromètre Cancer 2010, blisko jeden Francuz na dwóch uważa, że kiedy mamy raka, zostajemy często usunięci poza nawias społeczeństwa. Jest to rzeczywistość, którą należy dzisiaj zmienić.

Aby położyć w końcu kres przesądom i aby umożliwić osobom dotkniętym rakiem lepszą integrację ze społeczeństwem w życiu codziennym, francuskie ministerstwo zdrowia oraz Narodowy Instytut Raka wspólnie opracowały i uruchomiły nową kampanię uwrażliwiającą.

Jako przekaz, hasło jest szczere i proste: badania nad rakiem przyśpieszają, zmieńmy swoją postawę.

Jest to sposób, aby iść prosto do celu oraz wspierać tę rewolucję, indywidualną i kolektywną, aby zachęcać jeszcze bardziej do przezwyciężania tej choroby, aby jednoczyć ludzi wokół nadziei i wokół życia, podkreśliła pani Nora Berra, francuska sekretarz stanu do spraw zdrowia.


Ponieważ osoby dotniknięte rakiem to nie tylko chorzy. Dlatego ważne jest, aby każdy z nas zmienił swoje spojrzenie na tę chorobę, co ułatwi wszystkim życie codzienne.

Dlatego ważne jest, aby stworzyć lepsze warunki społeczne dla osób dotkniętych chorobą,
dodała pani Nora berra.

Aby wesprzeć to życzenie, minister zdrowia oraz Narodowy Instytut Raka wykonały plakaty, które zostaną rozklejone w całej Francji. Na każdym takim afiszu jest przedstawiona scena z osobą, która jest dotknięta przez raka. Każdemu portretowi towarzyszy przeszywające zdanie. Na przykład: jestem osobą, nie jestem rakiem.

Francuskie ministerstwo zdrowia oraz Narodowy Instytut Raka nie ograniczyły się zresztą jedynie do oplakatowania miast, ponieważ uruchomiono również kampanię telewizyjną. W bardzo uderzającym tonie, słynny reżyser Jacques Audiard (Un prophète), zrealizował dwa trzydziestosekundowe spoty, które mają być wyświetlane w godzinach największej oglądalności.

Komentarze do: Rak: kampania zmieniająca postawy wobec chorych

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz