Szukaj

Badacze łączą wyobraźnię seksualną i konsumencką niecierpliwość

Podziel się
Komentarze0

Czy sygnały seksualne mogą wpłynąć na zachowanie konsumenta? Okazuje się, że tak! Nowe badania przeprowadzone przez Kyu Kim z USC Marshall School of Business i Gala Zauberman z Wharton School na University of Pennsylvania ujawniają powody, dlaczego mogą one wpływać na finansowe decyzje.



Ich dzieło: "Can Victoria's Secret Change the Future: A Subjective Time Perception Account of Sexual Cue Effects on Impatience," odbiega od poprzednich teorii, że niecierpliwość konsumenta powstaje w odpowiedzi na bodźce seksualne, wymagające natychmiastowego zaspokojenia.

Kim i Zauberman uważają, że proces ten jest bardziej skomplikowany, choć niezaprzeczalnie pobudzenie rzeczywiście wpływa na nasze postrzeganie czasu.

Dla przykładu w jednym z pięciu badań, męskie tematy zostały "naładowane" seksualnymi obrazkami. Później badani poproszeni zostali o ocenę, czy trzy- i sześciomiesięczne ramy czasowe to "bardzo krótki", a może "bardzo długi" okres w przyszłości.

Zobacz również:



Ci, których obrazy przyciągały, określili ramy czasowe jako dalszą przyszłość niż inni w grupie kontrolnej.

W następnym badaniu 116 panom zaprezentowano zdjęcia z katalogu online Victoria's Secret i oceniono ich reakcję związaną z otrzymaniem jednej z dwóch fikcyjnych promocji na Amazon.com: bon dostępny tego dnia lub dopiero za trzy miesiące, z tym że otrzymaliby za to rekompensatę pieniężną.

Ci, którym pokazano wcześniej obrazy powiązane z seksualnością (w przeciwieństwie do tych, którzy oglądali obrazy przyrody), stali się bardziej niecierpliwi i stwierdzili, że rekompensata musiałaby być o wiele większa.

Seks i promocja

Badania opublikowane w Journal of Experimental Psychology:General mają znaczenie dla marketingowców.

Dla badanych przyszłe nagrody były mniej atrakcyjne niż te bezpośrednie promocje. A więc ci, którzy używają seksualnych obrazów, by przyciągnąć klienta muszą pamiętać, by promocje oferowane były w bardzo niedalekich terminach.

Konsumenci "naładowani" seksualnymi myślami są bowiem wtedy bardziej skłonni szybko wydać pieniądze.

Komentarze do: Badacze łączą wyobraźnię seksualną i konsumencką niecierpliwość

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz