Szukaj

Sport i nawadnianie: woda podczas wysiłku

Mały apel: nawadnianie powinno być pierwszym, podstawowym odruchem sportowca. A nawet - należy o nim myśleć, nie czekając na pojawienie się pragnienia, które samo w sobie jest wskaźnikiem odwodnienia. Bóle mięśniowe, skurcze, bóle stawów, bóle więzadeł, zakwasy są to dolegliwości związane z brakiem wody w organizmie podczas wysiłku fizycznego.

Sport i nawadnianie: woda podczas wysiłku

Picie wody przed treningiem

Powinniście pić więcej, niż jesteście spragnieni. Podczas wysiłku, w rzeczywistości, straty wody częściowo będą nieodzyskane. Trzeba więc je uprzedzić. Dlatego takie ważne jest, aby organizm był dobrze nawodniony, ponieważ będzie czerpał ze swoich rezerw od samego początku ćwiczenia. Pijcie dużo, od samego rana.

Zobacz również:

Picie wody podczas treningu

Woda jest jedynym napojem bezwzględnie potrzebnym organizmowi. Nasze ciało składa się w 70% z wody. Co około 15 minut, w trakcie treningu, uzupełniajcie więc utracone płyny.

Picie wody po treningu

Pozwoli wam to uniknąć braku wody, który jest odpowiedzialny za bóle mięśniowe, skurcze, za bóle stawów, bóle więzadeł, za zakwasy, a także za napięcie. Ale czasami czysta woda nie wystarczy, możecie więc rekompensować utratę płynów napojami bogatymi w sód oraz bikarbonaty, takie jak niektóre wody gazowane. Ale, woda to nie wszystko. Ważne jest także to, jak się odżywiamy.

Komentarze do: Sport i nawadnianie: woda podczas wysiłku (1)

niki28
niki28 01-05-2013 16:50

nawadnianie

1

Można nawadniać się zwykłą wodą ale skuteczniejsze są płyny nawadniające. Mogą być napoje izotoniczne ale na pewno tańsze i moim zdaniem skuteczniejsze są płyny nawadniające takie jak podaje się przy biegunce np orsalit.... pokaż całość

OdpowiedzPokaż cały wątek (1)
Dodaj komentarzPokaż wszystkie komentarze