Szukaj

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda wcale nie muszą być męczące i długie, aby dać trwałe rezultaty. Ważna jest jedynie systematyczność - ćwiczenia, dzięki którym będziemy mogły się cieszyć smukłymi udami warto powtarzać co najmniej co drugi dzień. Ćwiczenia na szczupłe uda często przy okazji pozwalają wysmuklić talię, ujędrnić pośladki i pozbyć się nadmiaru tłuszczu w okolicy bioder.

Ćwiczenia na szczupłe uda

Ćwiczenia na szczupłe uda nie muszą być wykonywanie w siłowni czy w domu. Z powodzeniem można zdecydować się aktywność ruchową, którą najbardziej lubimy - basen, bieganie, rower czy szybki spacer (przynajmniej godzinę dziennie).

Ćwiczenia na szczupłe uda - przysiady

Przysiady to jedne z najpopularniejszych i najbardziej efektownych ćwiczeń, dzięki którym możemy wysmuklić uda. W czasie wykonywania przysiadów mocno pracują mięśnie nóg i to głównie w okolicy ud. Podstawowa forma ćwiczenia to przysiady z rękami wyciągniętymi do przodu na linii barków. Podczas wykonywania ćwiczenia należy stać w lekkim rozkroku, mieć wyprostowane plecy i wzrok skierowany przed siebie. Wydech wykonujemy w końcowej fazie przysiadu, a wdech w czasie powrotu do pozycji wyprostowanej. Możemy spróbować także wersji ćwiczenia, w której plecy przylegają do ściany, a ręce ułożone są wzdłuż tułowia. Wykonujemy półprzysiad i wracamy do pozycji wyjściowej. Aby przysiady przyniosły zauważalny efekt, warto zwiększać ilość wykonywanych codziennie powtórzeń.

Przysiady wykonywane systematycznie pozwolą nam nie tylko wyszczuplić uda. Dzięki nim poprawimy wygląd pośladków, wzmocnimy mięśnie nóg, brzucha i pleców oraz zyskamy lepsze wyczucie równowagi całego ciała.

Ćwiczenia na szczupłe uda - wewnętrzna część ud

Kobiety najczęściej nie są zadowolone z wyglądu ud po ich wewnętrznej stronie. Aby poprawić wygląd tej partii ciała, spróbuj ćwiczenia z krzesłem. Zgiętą w kolanie prawą nogę postaw na krześle, drugą odbij się od ziemni i w czasie skoku zmień nogi - tak aby teraz lewa noga oparta była o krzesło. Wykonuj ćwiczenie, stawiając na krześle raz lewą, raz prawą nogę - staraj się robić to płynnie, przenosząc ciężar ciała na nogę, która znajduje się w danym momencie na krześle.

Inną propozycją ćwiczeń, dzięki którym uda będą smuklejsze są nożyce pionowe i poziome - dodatkowo uzyskamy efekt wyszczuplenia talii.

Skuteczne ćwiczenia na wewnętrzną część ud możemy łatwo wykonywać, posługując się tzw. agrafką - przyrząd umieszczamy między udami i ściskamy.

Świetną propozycją są także ćwiczenia wykonywanie z użyciem piłki gimnastycznej. Kładziemy się na boku, z rękami skrzyżowanymi z przodu - piłkę umieszczamy między stopami i unosimy nogi do góry.

Inne ćwiczenia na szczupłe uda

Kolejne proponowane ćwiczenie pozwala pozbyć się niechcianego tłuszczu z zewnętrznej strony ud. Kładziemy się na podłodze w półobrocie (jeden pośladek unosimy w powietrzu, drugi zostaje na ziemi), dłonie kładziemy z przodu na ziemi, z jednej strony opierając ciężar ciała na przedramieniu. Nogi uginamy lekko w kolanach (powinny być cały czas złączone) i robiąc wdech, unosimy je, aż uzyskamy kąt prosty między nogami a tułowiem. Następnie przy wydechu opuszczamy nogi, nie dotykając jednak podłoża. Ćwiczenie staramy się wykonywać płynnie.

Prostym ćwiczeniem, które możemy włączyć do codziennego zestawu są wypady szermiercze. W pozycji stojącej opieramy dłonie na biodrach, stopy są złączone. Jedną nogą robimy krok do przodu - uginamy kolana, ale w taki sposób, aby nie dotykały ziemi. Odpychamy się drugą nogą, tak aby wrócić do pierwotnej pozycji. Na przemiennie robimy wypady raz lewą, raz prawą nogą.

Wykonując ćwiczenia, nie należy zapominać o rozgrzewce na początku i o ćwiczeniach rozciągających na końcu. Przysiady czy inne ćwiczenia na szczupłe uda nie powinny być jedynym rodzajem wysiłku fizycznego. Warto połączyć je z ćwiczeniami innych partii ciała oraz treningiem kardio, aby wysmuklić proporcjonalnie całą sylwetkę. Grube uda to często niestety także efekt złej diety, więc zmiana nawyków żywieniowych, a zwłaszcza wyłączenie z jadłospisu niezdrowych tłuszczy są niezbędne.

Autor: Iwona Kopaczek

Komentarze do: Ćwiczenia na szczupłe uda (5)

MisioPysio
MisioPysio 21-03-2016 09:21

Codzienne ćwiczenia

5

Powiedzcie mi, czy codzienne ćwiczenia na uda nie spowodują rozrostu masy mięśniowej? Moja żona intensywnie ćwiczy każdego dnia a ja się zastanawiam,czy nie będę miał w domu pudziana zamiast kobiety :/... pokaż całość

OdpowiedzPokaż cały wątek (5)
Pokaż cały wątek (5)
Dodaj komentarzPokaż wszystkie komentarze