Szukaj

Jak ograniczyć słodycze?

Wielu z nas nie może uporać się z nałogiem - bo śmiało tak możemy to nazwać - jedzenia słodyczy. Stoi za tym oczywiście cukier, który - jak każdemu doskonale powinno być wiadome - jest bardzo niezdrowy. Począwszy od tego, że w dużym stopniu przyczynia się do tycia, odkładania tłuszczu w tkankach, aż do zaburzeń wydzielania hormonów takich jak serotonina, adrenalina i insulina. Jak ograniczyć jedzenie słodyczy? O tym poniżej.

Jak ograniczyć słodycze?

Stopniowe odstawienie

Przede wszystkim nie ma co decydować się na odstawienie wszystkich słodkości na raz. To się nie uda i szybko wrócimy do podjadania. Proces ten powinien odbywać się stopniowo, tak jak w przypadku używek. W pierwszej kolejności zdecydujmy się na odstawienie pączków, drożdżówek. Ważne jest przy tym, aby nie zastępować tych produktów zwiększoną ilością innych słodkości.

Zastępniki słodkości

Zmniejszeniu potrzeby sięgnięcia po coś słodkiego ułatwi nam wprowadzenie do diety produktów bogatych w zdrowy cukier, czyli fruktozę. Będą to oczywiście owoce. Zawsze miej pod ręką jakieś jabłko, banana, mogą być to również orzechy, suszone owoce, które nie dość, że są pyszne to bardzo zdrowe. Cudownym zastępnikiem słodkiej przekąski jest pyszna surówka z marchwi i jabłka. Wystarczy zetrzeć je na tarce, wymieszać i gotowe.

Zobacz również:

Jeśli nie lubisz nieposłodzonej herbaty, nic straconego. Cukier możesz zastąpić jakże pysznym i zdrowym miodem, ksylitolem (cukier brzozowy), czy chociażby cukrem trzcinowym.

Drobne nawyki pozwalające zapomnieć o słodyczach

  • Istotną rzeczą jest nierobienie zapasów słodyczy w domu. Kiedy nie mamy możliwości wyciagnięcia z szafki czegoś słodkiego, nic nas nie kusi.
  • Jeśli dopadnie cię nagła chęć przekąszenia czegoś słodkiego, napij się szklanki wody i odczekaj. Chęć minie. Podobnie będzie po umyciu zębów.
  • Jedz produkty bogate w błonnik, który na długo zapewnia uczucie sytości. Dzięki temu nie sięgniesz po słodycze.
  • Nie jedz na śniadanie produktów bogatych w cukier (np. płatki śniadaniowe), gdyż w ciągu dnia będziesz ciągle miał ochotę na coś słodkiego.
  • Staraj się ograniczyć stres, który wzmaga ochotę na produkty z zawartością cukru.
  • Pij miętę, która zmniejsza łaknienie na słodkości.

Pamiętajmy jednak, że wszystko jest dla ludzi i od czasu do czasu kostka czekolady nam nie zaszkodzi. Gorzka czekolada w małych ilościach jest wręcz wskazana. Także róbmy wszystko z głową, a na pewno nic nam nie będzie dolegać.

Aleksandra Duda

Komentarze do: Jak ograniczyć słodycze?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz