Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Magnez wzmacnia kości
05-01-2006; źródło: Goniec Medyczny
Okazało się, że osoby przyjmujące więcej magnezu miały też znacznie wyższe wskaźniki gęstości tkanki kostnej od tych, których dieta była raczej uboga w magnez. Naukowcy wyliczyli, że wzrost dziennej dawki magnezu o 100 miligramów oznacza wzrost gęstości kości o 1 procent.
Zastrzegli jednak, że zależność ta wystąpiła wyłącznie u białych uczestników badania. Nie potwierdziła się w przypadku kobiet i mężczyzn innych ras.
Zalecana przez lekarzy dzienna dawka magnezu wynosi 320 miligramów dla kobiet oraz 420 miligramów dla mężczyzn w grupie wiekowej 70-79 lat.
Szczegóły w czasopiśmie "Journal of the American Geriatrics Society".
Brak komentarzy








