Aktualności
Suplementy diety na bazie czosnku mają obniżać ciśnienie tętnicze- Sjesta przeciwko nadciśnieniu!
- Ukryte nadciśnienie: nieznany czynnik ryzyka związany ze stresem w pracy
- Obowiązki domowe martwią cię? Uważaj na ciśnienie tętnicze!
- Nadciśnienie: jedzenie większych ilości potasu ma być równie korzystne jak jedzenie mniejszych ilości soli
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Czarna herbata może lekko obniżyć ciśnienie krwi
29-01-2012 14:29

Badacze stwierdzili w ten sposób, że konsumpcja herbaty była powiązana ze spadkiem o 2 – 3 mmHg, zarówno dla systolicznego ciśnienia krwi (górna liczba w odczycie) oraz diastolicznego ciśnienia krwi (dolna liczba odczytu).
Ponieważ taki spadek ciśnienia krwi, o 2 – 3 mmHg tak naprawdę jest niewielki, to ciężko powiedzieć ze stuprocentową odpowiedzialnością, że picie czarnej herbaty będzie miało jakiś wpływ na ludzi z nadciśnieniem, mówi doktor John D. Bisognano, profesor kardiologii na wydziale kardiologicznym centrum medycznego University of Rochester Medical Center.
Doktor John D. Bisognano nie był związany z omawianymi tutaj badaniami, ale przeprowadził sam badania nad alternatywnymi terapiami wysokiego ciśnianie krwi.
Co na pewno wynika z tego badania?
Otóż, jak stwierdzają badacze, badanie to na pewno pokazuje, że ludzie z wysokim ciśnieniem krwi (dolegliwość ta dotyka około 31% procent dorosłych obywateli Stanów Zjednoczonych), nie powinni czuć się, iż robią sobie krzywdę i pogarszają swój stan, kiedy piją czarną herbatę.
Mówimy pacjentom z nadciśnieniem, co powinni robić, a lista tych rzeczy jest naprawdę długa. I nie chcemy im mówić rzeczy, które tylko i wyłącznie spowodują u nich frustrację, nie przyczyniając się do niczego dobrego, mówi jeszcze doktor John D. Bisognano. Badania te sugerują, że nie powinniśmy zachęcać ludzi do picia mniejszej ilości herbaty.
Profersor John D. Bisognano stwierdza, że czarna herbata może mieć niewielki wpływ na ciśnienie krwi, ponieważ pozwala upewnić się, że powłoka endoteliana – cienka powłoka na komórkach, która wiąże wewnętrzne części naczyń krwionośnych – nie będzie uszkodzona.
Albowiem, kiedy ta powłoka zostaje uszkodzona, może dojść do różnych złych rzeczy: na przykład, cholesterol może przedostać się do ściany naczynia krwionośnego, a to może doprowadzić do powstawania złogów cholesterolowych, a także do znacznie poważniejszych problemów, takich jak choroba wieńcowa oraz udar mózgu.
Jak dodaje jeszcze profersor John D. Bisognano, inne rodzaje herbaty – niekoniecznie tylko czarna, ponieważ jest ich naprawdę wiele: czerwona, zielona, biała – mogą mieć podobne działanie na ciśnienie krwi. Albowiem, badanie przeprowadzone nieco wcześniej i opublikowane w przeglądzie naukowym Phytomedicine, stwierdziło, że herbata z hibiskusa może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi.
Równocześnie, specjaliści podkreślają fakt, że zażywanie leków na nadciśnienie jest podstawowym krokiem dla wszystkich tych, którzy potrzebują kontroli nad ciśnieniem krwi. Aczkolwiek, jak przyznaje profersor John D. Bisognano, bardziej naturalne terapie również mogą pomóc w obniżaniu ciśnienia krwi.
Jego poprzednie badania skupiały się na technikach relaksacji, takich jak joga, na czystym kakao, a nawet na niektórych urządzeniach, które pomagają w relaksacji. Wszystko to, stwierdza badacz, może pomóc ludziom z wysokim ciśnieniem krwi.
Zobacz artykuły:
Brak komentarzy













