Szukaj

Bezsenność w menopauzie: joga na ratunek

Podziel się
Komentarze0

Badanie Group Health Research Institute wykazało, że 12-tygodniowy kurs jogi, a następnie uprawianie jej w domu, było powiązane z mniejszą bezsennością u kobiet w okresie menopauzy. Niestety, joga niewiele zdziałała w przypadku uderzeń gorąca i nocnych potów. Badanie ukazało się w Menopause.



Generalnie rzecz ujmując, badanie MsFLASH (Menopause Strategies: Finding Lasting Answers for Symptoms and Health) odkryło, że jedynie między lepszym snem i jogą faktycznie istnieje statystycznie znaczące powiązanie.

Główna autorka prac dr Katherine Newton mówi: - Wiele kobiet cierpi na bezsenność w okresie menopauzy, dlatego dobrze jest wiedzieć, że joga może im pomóc.

Zobacz również:



Hormonalna terapia jest jedyną terapią zatwierdzoną przez amerykańską FDA w leczeniu uderzeń gorąca i nocnych potów, a coraz mniej kobiet wybiera tę strategię w dzisiejszych czasach.

Dlatego badanie MsFLASH próbowało określić, czy bardziej naturalne metody, takie jak olej rybny, ćwiczenia i joga, mogą pomóc w uśmierzaniu objawów menopauzy.

Obserwowano w nim 249 zdrowych kobiet. Okazało się, że ćwiczenia lekko poprawiały sen, zwalczały bezsenność i depresję, tak samo jak joga, ale w przypadku ćwiczeń działanie to nie było statystycznie znaczące.

Omega 3 z oleju rybnego z kolei nie odniosły żadnego skutku.

Komentarze do: Bezsenność w menopauzie: joga na ratunek

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz