Szukaj

6 kroków do właściwej higieny intymnej

Podziel się
Komentarze0

Troska o higienę intymną przestaje być tematem tabu, a kobiety chętnie włączają ją do codziennych zabiegów pielęgnacyjnych. Eksperci kampanii „CoreWellness - wewnętrzna siła” opracowali 6 kroków do prawidłowej higieny intymnej, w których podpowiadają jak o nią dbać. Dbanie o higienę sfery intymnej wymaga od kobiety szczególnej ostrożności. Nieświadomie może ona popełnić wiele błędów, które następnie przyczynią się do wystąpienia zapalenia bądź zakażenia narządów rodnych.




Jeśli jednak kobiety będą pamiętały o kilku podstawowych zasadach, skutecznie zapobiegną szkodliwym skutkom niewłaściwej troski o sferę intymną – tłumaczy prof. Włodzimierz Baranowski z Kliniki Ginekologii
i Ginekologii Onkologicznej Wojskowego Instytutu Medycznego Centralnego Szpitala Klinicznego, ekspert kampanii „CoreWellness – Wewnętrzna siła”.

1. Po pierwsze wkładki

W zachowaniu codziennej higieny pomogą Ci wkładki higieniczne. Są cienkie i całkowicie niewidoczne pod ubraniem, a jednocześnie dają poczucie świeżości i komfortu. Jeśli Twoim problemem jest nietrzymanie moczu powinnaś wybrać specjalne wkładki o anatomicznym kształcie. Nie używaj zwykłych podpasek czy tamponów, ponieważ nie są one przystosowane do wchłaniania moczu, a ich długotrwałe stosowanie może doprowadzić do podrażnienia okolic intymnych. Na rynku dostępne są specjalne produkty, które wchłaniają wilgoć oraz neutralizują nieprzyjemny zapach. Pamiętaj jednak, że jedna wkładka na cały dzień to zdecydowanie za mało. Powinno się je wymieniać co kilka godzin.

2. Po drugie woda

Okolice intymne powinnaś myć bieżącą wodą – najlepiej w bidecie lub pod prysznicem. Nie używaj do tego jednak ani gąbki, ani myjki – na ich powierzchni znajduje się dużo bakterii. Miejsca intymne powinnaś myć dwa razy dziennie, najlepiej rano i wieczorem. Jeżeli cierpisz na nietrzymanie moczu, liczba ta powinna zwiększyć się do kilku razy w ciągu dnia. Jeśli w Twoim miejscu pracy nie ma bidetu ani prysznica, dobrym rozwiązaniem będą chusteczki odświeżające przeznaczone do higieny intymnej. Możesz ich używać za każdym razem, kiedy korzystasz z toalety.

Zobacz również:



3. Mydło do lamusa

Tradycyjne, zasadowe mydło warto zamienić na specjalny preparat. Żele do higieny intymnej poza ładnym zapachem, mają odczyn zbliżony do tego w pochwie (pH5.5). Dzięki temu neutralizują przykre zapachy i pomagają dłużej zachować uczucie świeżości.

4. Nie zapomnij o ręczniku

Pamiętaj o tym, aby po każdym myciu dokładnie, ale delikatnie osuszyć ręcznikiem okolice intymne. Brak uczucia wilgoci pomoże poczuć się komfortowo. Warto przeznaczyć w Twojej łazience jeden oddzielny ręcznik specjalnie do sfery intymnej.

5. Rodzaj bielizny ma znaczenie

Skóra nie może oddychać w bieliźnie z włókien sztucznych. Wybieraj bieliznę osobistą
z naturalnych tkanin, najlepiej bawełny. Niewskazane jest również częste noszenie bielizny typu stringi, która mocno uciska krocze i może przyczyniać się do przenoszenia bakterii

w okolice cewki moczowej.

6. Ćwicz mięśnie dna miednicy

Ćwiczenia mięśni dna miednicy są polecane nie tylko dla kobiet dotkniętych problemem nietrzymania moczu. Włącz je do codziennego planu dbania o higienę intymną. Ich wykonywanie nie jest skomplikowane ani nie wymaga specjalnych umiejętności. Możesz zapisać się na specjalne zajęcia fitness, które angażują pracę mięśni dna miednicy albo ćwiczyć indywidualnie w domowym zaciszu, w pracy, a nawet podczas jazdy autobusem. Wiele ćwiczeń jest wręcz niewidocznych, dlatego nie obawiaj się, że pasażer naprzeciwko coś zauważy. O tym jak ćwiczyć mięśnie dna miednicy, dowiesz się na stronie www.corewellness.pl

Dodatkowe informacje

Wysiłkowe nietrzymanie moczu to niekontrolowany wyciek moczu w trakcie czynności związanych
z napinaniem mięśni brzucha (kaszel, kichanie, taniec, ćwiczenia fizyczne). Jedną z jego przyczyn może być osłabienie mięśni dna miednicy. Problem ten w znacznym stopniu dotyka kobiety w okresie menopauzy oraz po przebytej ciąży.

W Polsce na nietrzymanie moczu cierpi ok. 3 mln osób .

Profesor Kari Bo zajmuje się kulturą fizyczną i fizjoterapią w Norweskim Kolegium Nauk Sportu
w Oslo. Przez 20 lat prowadziła badania i opracowywała techniki przeznaczone
dla kobiet cierpiących na choroby związane z kondycją mięśni dna miednicy. Jest ekspertem
w zakresie treningu mięśni dna miednicy, a prowadzone przez nią prezentacje i warsztaty cieszą
się dużą popularnością na całym świecie.

Celem kampanii „CoreWellness – wewnętrzna siła” jest edukowanie społeczeństwa na temat możliwości prowadzenia aktywnego trybu życia przez osoby dotknięte problemem nietrzymania moczu, obalenie mitów na temat nietrzymania moczu jako dolegliwości osób starszych
i schorowanych oraz zachęcenie kobiet do poruszania tego tematu podczas rozmowy ze swoim lekarzem.

Organizatorem kampanii jest firma SCA Hygiene Products. Partnerem akcji sieć klubów fitness Gymnasion oraz Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti.

Więcej informacji: www.corewellness.pl

Katarzyna Fabjaniak, kfabjaniak@onboard.pl, 0 602 308 574
Anna Sarnacka, asarnacka@onboard.pl, 0 602 275 567

Komentarze do: 6 kroków do właściwej higieny intymnej

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz