Szukaj

Jak złagodzić objawy PMS?

Podziel się
Komentarze0

PMS oznacza zespół napięcia przedmiesiączkowego. Występuje wraz ze zmianami hormonalnymi u kobiet kilka dni przed menstruacją. Wtedy zauważalne są istotne objawy, świadczące o nadchodzącej miesiączce.

Jak złagodzić objawy PMS?
Nasza cera i włosy wyglądają gorzej,  pojawia się ogromna ochota na czekoladę, często męczą nas wzdęcia i obrzęk oraz silne wahania nastroju. Powiązane jest to z wytwarzaniem się większej ilości progesteronu oraz zmniejszaniem endorfin w organizmie.

Dieta a  zespół napięcia przedmiesiączkowego

Jednak można złagodzić w łatwy sposób objawy napięcia przedmiesiączkowego.  Kłopotów z trawieniem i wzdęciami unikniemy poprzez zmiany w diecie. Należy ograniczyć sól i unikać dań gotowych, a w zamian spożywać regularnie w ciągu dnia 4-5 posiłków. Ważne jest, by jeść owoce i warzywa, zawierające błonnik. Przyjmowanie posiłków bogatych w witaminy z grupy B oraz wapń wzmocnią nerwy i zniwelują skurcze macicy.

Aktywność fizyczna a PMS

Kolejnym dobrym pomysłem będzie wykonywanie lekkich ćwiczeń fizycznych, co zapewni lepsze samopoczucie oraz rozrusza mięśnie. Tym samym zmniejszy ból, który może towarzyszyć PTMS. Warto zatem wykonać lekką gimnastykę lub wziąć udział w zajęciach z jogi. To wzmocni ciało i zmniejszy objawy napięcia. Również taniec może zadziałać na nas relaksująco, pozwoli także rozluźnić mięśnie.

Zobacz również:

Zioła w walce z napięciem przedmiesiączkowym

Następnym dobrodziejstwem, przynoszącym ulgę w tym trudnym okresie, są zioła. Warto sięgnąć po herbatki i napary ziołowe. Niepokalanek Mnisi złagodzi bóle piersi i wahania hormonalne. Dzięgiel chiński ma działanie rozkurczowe, natomiast kalina koralowa zmniejsza bóle brzucha. Na kłopoty trawienne doskonała będzie mięta lub koper włoski. Melisa natomiast pomoże z wahaniami nastrojów oraz kłopotami ze snem.

Relaks

Ostatnim postulatem na czas przed miesiączkowaniem jest relaks. To czas, w którym należy się rozpieszczać i poświęcić kilka chwil dla siebie. Należy zatem wypoczywać, znaleźć moment na drzemkę lub dłuższy spacer. Grunt to zrobić coś dla siebie, co nas zrelaksuje. Może to być aromatyczna kąpiel, wieczór z książką lub ulubioną komedią romantyczną lub pyszna kolacja. Ważne jest, by poprawiło to nasze samopoczucie i zapewniło uczucie komfortu.

Okres napięcia przedmiesiączkowego jest ciężki dla każdej kobiety. Jednak za sprawą kilku sztuczek można łatwo złagodzić dyskomfort, który ogarnia nas na te kilka dni. Warto sięgnąć po naturalne środki i zadbać o siebie. Wtedy PTMS nie będzie tak straszny, jak może się wydawać.

Autor : Kinga Miliszkiewicz

Komentarze do: Jak złagodzić objawy PMS?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz