Szukaj

Ćwiczenia na łydki

Warto rozważyć wykonywanie ćwiczeń na łydki, bowiem ich mięśnie utrzymują ciężar całego ciała podczas chodzenia, zaś w przypadku biegu - wielokrotność wagi człowieka. Jeśli kogoś do ćwiczeń na łydki nie przekonują argumenty zdrowotne, dodajmy, że trening korzystnie wpłynie na nasz wygląd - wszak panie lubią chwalić się zgrabnymi nogami w sukienkach, panowie - umięśnionymi łydkami.

Ćwiczenia na łydki

Ćwiczenia na łydki nie przynoszą natychmiastowych efektów. Wynika to z tego, że kształt łydek jest uwarunkowany genetycznie. Dodatko łydki są ćwiczone przez każdego z nas praktycznie bezustannie, np. w trakcie chodzenia, co sprawia, że trudno poprawić stan, który mięśnie już osiągnęły. Z pomocą ćwiczeń na łydki możemy poprawić kształt mięśni, jednak w tym przypadku kluczem do sukcesu jest systematyczność.

Ćwiczenia na łydki - garść wskazówek

Mięśnie łydek są silne i gęste, dlatego warto rozpocząć od treningu składającego się z dużej ilości powtórzeń, a następnie redukować ich ilość w trakcie wykonywania kolejnych ćwiczeń. Łydkom nie służy trenowanie ich razem z innymi partiami nóg - jeśli w danym dniu postanowimy wykonywać ćwiczenia na łydki, zrezygnujmy z pracy nad mięśniami ud, a wykonajmy na przykład trening aerobowy.

Jak często wykonywać ćwiczenia na łydki? Te mięśnie mają co prawda zdolność do szybkiej regeneracji, należy jednak pamiętać o tym, by ich nie przetrenować. Optymalna ilość to dwa treningi w tygodniu. Równie ważna co częstotliwość ćwiczeń jest dokładność ich wykonywania. Ćwiczenia na łydki przynoszą efekty, jeśli skoncentrujemy się na ruchu i będziemy wykonywać wolne, kontrolowane powtórzenia.

Zobacz również:

Propozycje ćwiczeń na łydki

Ćwiczenia na łydki z obciążeniem

Do wykonania tych ćwiczeń przydadzą się hantle. Weź je w jedną rękę i stawaj na palce przeciwległej nogi (druga stopa leży na podłodze i pomaga kontrolować równowagę). Wykonaj 5 powtórzeń 10 razy na jedną nogę. Następnie przełóż hantle do drugiej ręki i wspinaj się na palce drugiej nogi.

Ćwiczenia na łydki z obciążeniem można wykonywać w pozycji siedzącej. Usiądź na krześle tak, by kolana były zgięte pod kątem prostym, a stopy całą powierzchnią leżały na podłodze. Hantle oprzyj na udach. Podnieś pięty jak najwyżej, a następnie opuść na podłogę.

Ćwiczenia na łydki przy ścianie

Jedyne, co jest Ci potrzebne do wykonania tego ćwiczenia to... ściana. Stań naprzeciwko niej, w odległości na wyciągnięcie ramion. Jedną nogą wykonaj krok do przodu i ugnij ją w kolanie. Oprzyj dłonie na ścianie i uginaj wysuniętą nogę tak, by pojawiło się uczucie rozciągania mięśni.

Drugie proponowane ćwiczenie jest podobne - stań przy ścianie w taki sam sposób, jednak obie nogi miej wyprostowane. Na zmianę stawaj na palcach i piętach, jak gdyby chodząc w miejscu. To ćwiczenie pozwala na wyszczuplenie łydek.

Ćwiczenie łydek na świeżym powietrzu

Biegi i marsze wzmacniają mięśnie łydek, zwłaszcza w przypadku, kiedy ruch odbywa się pod górę. Także jazda na rowerze może zamienić się w ćwiczenie wzmacniające łydki, o ile będziemy naciskać na pedały tylko palcami stóp. Tylne partie nóg świetnie rzeźbi jazda na rolkach. Dobre efekty powinien też dać szybki marsz kilka razy w tygodniu.

Co oprócz ćwiczeń poprawi wygląd łydek

Nawet najładniej wyrzeźbione mięśnie znikną pod warstwą tłuszczu, dlatego w przypadku łydek oprócz ćwiczeń ważne jest utrzymanie prawidłowej masy ciała. Warto popracować nad pozbyciem się zbędnych kilogramów. Odpowiednia dieta i aktywność fizyczna pomogą poprawić jędrność skóry łydek.

Wykonywać ćwiczenia na łydki można także w pracy, szkole czy na uczelni. Wystarczy zrezygnować z windy. Dobrym ćwiczeniem jest wchodzenie po schodach małymi kroczkami tak, by nie pominąć żadnego schodka. Taka aktywność poprawi wygląd nie tylko łydek, ale też pośladków oraz pozytywnie wpłynie na naszą kondycję.

Autor: Justyna Błasiak

Komentarze do: Ćwiczenia na łydki

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz