Szukaj

Gerontologia: trudności ze stymulowaniem starych mózgów

Podziel się
Komentarze0

Osoby starsze lepiej asymilują nowe informacje, jeśli uczą się ich stale, metodą prób i błędów, zamiast spokojnie, przy pomocy każdego pytania, po którym następuje poprawna odpowiedź do zapamiętania, jak podaje pewne kanadyjskie badanie, opublikowane w zeszłym tygodniu.



Badacze z instytutu badawczego Rotman z centrum Baycrest, badającego warunki umysłowe osób starszych, przy Uniwersytecie w Toronto, wykazali po raz pierwszy, że mózgi seniorów korzystają bardziej niż mózgi młodych z metody naucznia próba/błąd.

Ich badanie ukazało się również on line na stronie internetowej dziennika Psychology and Aging. Badanie to powinno zaskoczyć profesjonalnych nauczycieli oraz lekarzy specjalistów od rehabilitacji kognitywnej.


Badanie to sprzeciwia się bowiem wielu publikacjom naukowym, według których popełnianie błędów w trakcie procesu uczenia się jest szkodliwe dla zapamiętywnia u osób starszych, oraz że metoda pasywna, bez błędów, z poprawną odpowiedzią dostarczoną uczniowi, jest lepsza dla mózgu.

Literatura naukowa tradycynie głosiła nauczanie bez popełniania błędów jako najlepsze dla osób starszych. A jednak, nasze badanie pokazało, że kiedy uczą się one materiału bardzo koncepcyjnego, gdzie mogą one ustalić znaczącą relację między swoimi błędami a informacją poprawną, którą mają zapamiętać, błędy mogą odgrywać calkowicie pozytywną rolę w procesie uczenia, zadeklarowała główna autorka tego projektu badawczego, pani Andrée-Ann Cyr.

Komentarze do: Gerontologia: trudności ze stymulowaniem starych mózgów

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz