Szukaj

100 tysięcy uczniów w całym kraju objęła kampania „Drugie życie“

Podziel się
Komentarze0

Barwne happeningi, inscenizacje teatralne, pikniki, przedstawienia, niezliczone wizyty w instytucjach,  urzędach i firmach, autorskie konkursy, audycje radiowe i wystąpienia w telewizji, prezentacje w kościołach, spotkania z przedstawicielami władz, utworzenie fanpage'a na portalu Facebook - to tylko wybrane działania, które prowadzili uczniowie w szkołach, swoich miejscowościach, mediach i parafiach w czasie kampanii „Drugie życie” 2011/12.


Od 2009 roku akcja „Drugie życie“ w czterech województwach, w których była organizowana (wielkopolskim, małopolskim, lubuskiem i warmińsko-mazurskim)  objęła ponad 100 tys. uczniów z blisko 350 szkół ponadgimnazjalnych Młodzi ludzie rozdali ponad  280 tys. oświadczeń woli. W każdym regionie kapituła, złożona z organizatorów i patronów kampanii, przyznała najbardziej kreatywnym i zaangażowanym  szkołom trzy czeki. Zwycięzcy przekażą je na wybrane cele charytatywne. Organizatorem akcji w całej Polsce jest firma Fresenius Medical Care Polska. Honorowy patronat nad kampanią sprawuje Ministerstwo Zdrowia.

W wielkopolskiej, czwartej już edycji kampanii, kapituła nagrodziła szkołę ze Śremu- Zespół Szkół Ekonomicznych im. Cyryla Ratajskiego oraz dwie placówki z Wągrowca- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. St. Mikołajczyka i I Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Wielkopolskich.

- Pierwsze od wielu lat, pobranie narządów w wągrowieckim szpitalu, miało miejsce wiosną tego roku. Wierzę, że nie przypadkiem zbiegło się w czasie z bardzo intensywną, ciekawą, prowadzoną z rozmachem przez dwie szkoły, akcją promocyjną angażującą dyrekcję szkól, władze miasta, dyrekcję szpitala, kościół. Gratuluję moim kolegom - lekarzom i uczniom. Takie chwile nadają sens naszej pracy – mówi dr Maciej Głyda,  wojewódzki Konsultant w Dziedzinie Transplantologii w Wielkopolsce i Lubuskiem oraz ekspert medyczny kampanii.

- Inicjując akcję „Drugie życie” w 2009 roku miałam nadzieję, że przyniesie ona wiele dobra dla transplantacji. Chciałam by dała  nadzieję na drugie życie pacjentom stacji dializ w całym kraju czekającym na przeszczep nerki oraz innym chorym, którym transplantacja może przywrócić zdrowie. W Polsce w 2011 roku na 1002 pacjentów, którym przeszczepiono nerkę, 225 osób  było  leczonych przez stacje dializ Grupy Fresenius. Każdy z nich to dla nas - lekarzy, pielęgniarek i pozostałych pracowników Freseniusa odrębna historia – choroby, cierpienia, nadziei i w końcu nowego życia - mówi Teresa Rydzyńska, prezes Fresenius Medical Care Polska (FMCP), organizatora kampanii „Drugie życie”.

Na Warmii i Mazurach (trzecia edycja kampanii) nagrodzone szkoły to: Zespół Szkół Rolniczych w Czachówkach oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Kresowiaków i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Bartoszycach.

Zobacz również:



W Małopolsce (również trzecia edycja kampanii) z kolei kapituła nagrodziła uczniów z Zespołu Szkół w Zawoi Wilcznej, Zespołu Szkół Nr 2 im. Jadwigi Królowej w Andrychowie oraz Powiatowego Zespołu Nr 10 Szkół Mechaniczno-Elektrycznych im. Mikołaja Kopernika w Kętach.

W Lubuskiem (kampania organizowana po raz pierwszy) najlepsi byli uczniowie z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Gubinie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Sikorskiego w Sulechowie oraz Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Żaganiu.

Kampania „Drugie życie” 2011/2012 ruszyła w dwóch województwach (małopolskie i lubuskie) jesienią 2011  (26 października- Światowy Dzień Donacji i Transplantacji) , w dwóch kolejnych w styczniu (26 stycznia -Dzień Transplantacji). Zakwalifikowane do programu szkoły  otrzymały od organizatorów pakiet materiałów promocyjnych: oprócz oświadczeń woli, także koszulki, plakaty, filmy edukacyjne, broszury,  wpinki i naklejki. O tym, jak wyglądała kampania, decydowali sami uczniowie. Ich pomysłowość, zaangażowanie i zapał oceniali członkowie kapituły, którzy po zakończeniu akcji nagrodzili czekami charytatywnymi po trzy najlepsze szkoły oraz przyznali wyróżnienia w każdym z województw. W tym roku szkolnym w kampanii wzięły  udział 33 szkoły z Wielkopolski, 32 z lubuskiego, 28 z Warmii i Mazur oraz 33 z Małopolski.


Od 2010 roku  „Drugie życie” jest włączone w działania, zainicjowanego przez Polską Unię Medycyny Transplantacyjnej „Partnerstwa dla Transplantacji”, ogólnopolskiego programu rozwoju przeszczepiania narządów pod patronatem Ministerstwa Zdrowia. W regionach w akcję zaangażowały się władze województw, urzędy marszałkowskie, powiatowe,  kuratoria oświaty, oddziały NFZ i archidiecezje. W Małopolsce współorganizatorem kampanii było Ogólnopolskie Stowarzyszenie Osób Dializowanych, w Lubuskiem Urząd Marszałkowski Województwa. W Wielkopolsce Urząd Marszałkowski wsparł druk plakatów i ufundował jedną z nagród, kolejną sfinansował Wojewoda Wielkopolski. Organizatorem akcji w całym kraju jest Fresenius Medical Care,  największy światowy dostawca produktów i usług dla pacjentów z przewlekłą niewydolnością nerek. Ogólnopolskim patronem – Ministerstwo Zdrowia.

W Polsce na przeszczep czeka 2259 osób, najwięcej bo blisko 1800 na transplantację nerek lub wątroby (dane: Poltransplant, maj 2012). Czas, który upływa od momentu wpisania na listę oczekujących na transplantację do samej operacji, przekroczył już w naszym kraju 11 miesięcy. Dla wielu chorych to za długo - umierają, nie doczekując nowego narządu.

Partnerzy akcji:

  • Ogólnopolskie Stowarzyszenie Osób Dializowanych
  • Polska Unia Medycyny Transplantologicznej
  • Polska Federacja Pacjentów „Dialtransplant”

Fresenius Medical Care to największy światowy dostawca produktów i usług dla pacjentów z przewlekłą niewydolnością nerek. Na rynku działa od ponad 40 lat, dysponując siecią ponad 3,1 tys. placówek w 100 krajach. Zatrudnia 83 tys. pracowników, obejmując opieką ponad 250 tys. pacjentów. Fresenius inwestuje w badania i rozwój, aby zapewnić pacjentom najwyższe standardy opieki medycznej, najnowocześniejsze technologie i coraz doskonalsze metody lecznicze. Co druga sprzedawana na świecie sztuczna nerka została wyprodukowana właśnie pod marką Fresenius.

W Polsce Fresenius Medical Care Polska S.A. jest obecny od ponad 20 lat. Produkty firmy do hemodializy i dializy otrzewnowej wykorzystywane są w większości stacji dializ na terenie całej Polski, zarówno w ośrodkach publicznych, jak i niepublicznych. Obecnie Fresenius Medical Care świadczy usługi dializacyjne poprzez spółkę Fresenius NephroCare Polska Eurodial, która tworząc Grupę Fresenius są największym w Polsce dostawcą usług dializacyjnych – dysponuje siecią 67 stacji dializ z ponad 1,1 tys .najnowocześniejszymi stanowiskami dializacyjnymi, obejmującą opieką prawie 5,4 tys. pacjentów. Grupa Fresenius w naszym kraju zatrudnia ponad 1,7 tys. pracowników. Wszystkie zabiegi wykonuje bezpłatnie na podstawie kontraktu z NFZ.












Komentarze do: 100 tysięcy uczniów w całym kraju objęła kampania „Drugie życie“

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz