Szukaj

Dieta dla mężczyzn

Dieta dla mężczyzn nie zawsze ma spowodować utratę zbędnych kilogramów, często bowiem jej celem jest wzrost masy mięśniowej. Źle dobrana dieta dla mężczyzn może wyrządzić więcej szkody niż pożytku, ponieważ to co jemy ma znaczący wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Dieta dla mężczyzn uboga w niektóre składniki odżywcze może przyczynić się do powstania chorób cywilizacyjnych.

Dieta dla mężczyzn

Dieta dla mężczyzn to nie tylko sposób na redukcję zbędnej tkanki tłuszczowej. Stosowanie odpowiedniej dla wieku i płci diety pozwala na uniknięcie wielu chorób. Zmiana nawyków żywieniowych oraz towarzysząca im aktywność fizyczna to pierwsze kroki jakie powinien podjąć każdy mężczyzna chcący zadbać o swoje zdrowie.

Zasady diety dla mężczyzn

Nasze babcie mówiły, że brzuch rośnie w kuchni i powinno się jeść wszystko, ale z umiarem. Te dobre rady przez lata nie przestały być aktualne. Warto jednak nadmienić, że coraz trudniej nam o kuchnie, w których znajdziemy zdrowe i pożywne jedzenie. Wiele produktów dostępnych w naszych sklepach jest tak wysoko przetworzonych, że nie sposób doszukać się w nich prawdziwych składników odżywczych, których nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania. Dlatego myśląc o zmianach swoich nawyków żywieniowych warto zastanowić się nad tym, co jemy i czy faktycznie dotychczasowe jedzenie jest prawdziwą żywnością czy tylko żywnością z nazwy.

Każdemu mężczyźnie dbającemu o swoje zdrowie i długość życia nie powinno być obojętne to, co kładzie na swój talerz. Podstawową zasadą dobrego odżywiania się jest regularność posiłków oraz zadbanie o odpowiednią ilość warzyw i owoców w diecie. Sama aktywność fizyczna nie spowoduje, że schudniemy czy nastąpią zadowalające zmiany w męskiej sylwetce. Należy zadbać o dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki białka, które jest głównym składnikiem budulcowym mięśni. Natomiast wyeliminowanie słodkich napojów i przekąsek przyczyni się do szybkiej utraty zbędnych kilogramów.

Zobacz również:

Dieta dla mężczyzn - tradycyjny model żywienia

Mimo pozytywnych tendencji jakie możemy obserwować w polskim sposobie żywienia, dieta polskiego mężczyzny znacznie odbiega od zaleceń klasycznego kanonu żywieniowego. Zauważalny jest brak równowagi w ilości spożywanych składników takich jak wapń, fosfor, żelazo, cynk czy miedź, co może przyczyniać się do powstania wielu chorób. Niedobór wapnia wraz z wysokim spożyciem fosforu może być przyczyną osteoporozy, zbyt niski poziom wapnia wpływa na rozwój chorób układu sercowo-naczyniowego, natomiast zbyt wysoki poziom tego minerału powoduje obniżenie się ciśnienia krwi. Z kolei zbyt niska dawka magnezu prowadzi do pojawienia się zaburzeń neurologicznych, zwiększonego ryzyka zachorowania na nowotwór i niedokrwistości.

Sposób odżywiania przeciętnego mężczyzny pozwala jedynie na zaspokojenie potrzeb organizmu na żelazo. To jednak za mało, aby móc sprawnie funkcjonować i cieszyć się zdrowiem przez długie lata. Warto się zatem zastanowić nad zmianą swojego jadłospisu i wprowadzić zmiany, które poprawią jakość życia.

Od czego zacząć zmiany w diecie dla mężczyzn

Każdy z nas ma swoje nawyki i przyzwyczajenia, z których trudno mu zrezygnować, a czasami wręcz wydaje się to niemożliwe. Trzeba się jednak zastanowić co dla nas jest ważniejsze, czy chwilowa przyjemność, czy zdrowie. Zmiana naszych żywieniowych przyzwyczajeń nie oznacza wcale, że jedzenie przestanie być przyjemnością, a to że mężczyźni kochają jeść nie ulega wątpliwości.

Mężczyznom zdecydowanie łatwiej zrzucić zbędne kilogramy, jednak mało który z nich wie co to dobre i zdrowe odżywianie, często bowiem jedzą w biegu lub omijają posiłki. Najważniejszą rzeczą jaką należałoby zrobić na samym początku, to podjęcie trudu i tak zaplanować dzień, aby móc zjeść więcej posiłków, ale mniejszych niż jeść rzadziej, a duże porcje. Pamiętać należy, że najważniejszym posiłkiem jest śniadanie, bo to, jak rozpoczniemy dzień, ma wpływ na to, jak będziemy się czuć wieczorem. Rozpoczęcie dnia od odpowiedniej ilości białka, tłuszczu i składników mineralnych zapewni każdemu odpowiednią dawkę energii na długi i wymagający dzień.

Mężczyźni spożywają więcej alkoholu niż kobiety i jeżeli mają problem z nadwagą to wyeliminowanie, a przynajmniej znaczące ograniczenie jego spożycia, spowoduje szybszą redukcję masy ciała. Warzywa i owoce w diecie mają niebagatelne znaczenie, dostarczają bowiem ogromne ilości witam i składników mineralnych, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, więc warto zacząć częściej po nie sięgać.

Autor: Barbara Olszar

Komentarze do: Dieta dla mężczyzn (1)

JanK
JanK 13-04-2016 23:42

Mężczyzna na diecie - stereotypy do kosza

1

Dieta dla mężczyzny to bardzo ciekawy temat bo większość diet robiona jest pod kątem kobiet przez stereotyp że kobiety korzystają tylko z diet a mężczyźni pakują na siłowni. Nic bardziej mylnego gdyż u mnie na siłowni cz... pokaż całość

OdpowiedzPokaż cały wątek (1)
Dodaj komentarzPokaż wszystkie komentarze