Szukaj

Walt Disney wycofa spoty, które promują otyłość u dzieci

Media amerykańskie, na czele z Waltem Disneyem, postanowiły ograniczyć emisję reklam, które promują "śmieciową" żywność w telewizji. Wszystko z powodu walki przeciwko otyłości wśród dzieci. Nie wiadomo jednak, czy takie posunięcie wpłynie w jakikolwiek sposób na zmniejszenie obwodu talii u chociażby amerykańskiej młodzieży.



Nowa inicjatywa, która w ostatni wtorek została zainicjowana przez samą Pierwszą Damę Michelle Obama, ma na celu ograniczyć emisję reklam, które promują "śmieciową" żywność (ang. junk food). Dotyczy to przede wszystkim reklam Disneya w telewizji, radiu i internecie.

Walt Disney zamierza również wprowadzić etykiety "Mickey Check", które naklejane byłyby na zdrowej żywności. Będzie wiadomo na pierwszy rzut oka, co jest bardziej pożywne, a co nie.


Istnieje również propozycja, zawierająca się w planie Obamy, aby zakazać sprzedaż napojów wielkości "jumbo" w Nowym Jorku. Taka polityka małych kroków ma skutecznie ograniczyć konsumpcję produktów, w których znajdują się składniki wysokokaloryczne. To one powodują w głównej mierze epidemię otyłości w Stanach Zjednoczonych.

Nowe wytyczne, które wejdą w życie w 2015 roku, ustalą określony limit ilości kalorii, tłuszczu i cukru w głównych daniach i w przystawkach w wielu sieciowych fastfoodach. Jednak, jak zastrzega Disney, regulamin nie będzie dotyczył produktów takich firm jak Kraft Foods Inc., Oscar Mayer, Lunchables oraz Capri Sun.

Komentarze do: Walt Disney wycofa spoty, które promują otyłość u dzieci

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz