Szukaj

Jak schudnąć po ciąży?

Wiele pań, które właśnie stały się mamami zastanawia się: jak schudnąć po ciąży? Wiadomo, że błogosławiony stan zazwyczaj nie bywa łaskawy dla damskiej figury, a wręcz przeciwnie, jest powodem przybrania na wadze wielu kilogramów. Każda mama po urodzeniu dziecka, chciałaby szybko schudnąć po ciąży. Otóż należy przestrzegać kilku zasad, aby w stosunkowo niedługim czasie móc z powrotem cieszyć się smuklejszą sylwetką.

Jak schudnąć po ciąży?

Chcąc schudnąć po ciąży, nie można katować się drakońskimi dietami i wzmożonym wysiłkiem fizycznym. Okres połogu to czas na regenerację kobiecego organizmu oraz odzyskanie sił i równowagi wewnętrznej. Jest wiele łagodnych i bezpiecznych sposobów na to, aby szybko schudnąć po ciąży.

Jak schudnąć po ciąży - hormony

Naukowcy zgodnie twierdza, że pierwsze pół roku po porodzie jest najlepszym okresem na utratę ciążowej wagi. Ogromną rolę odgrywają w tym przypadku hormony. Przed i w trakcie ciąży organizm nastawia się na odkładanie tkanki tłuszczowej, natomiast po porodzie jest zupełnie odwrotnie - hormony sprzyjają utracie dodatkowych kilogramów.

Podczas porodu kobieta rodzi również łożysko, które jest m.in. odpowiedzialne za wzmożony apetyt przyszłej mamy. W momencie kiedy jest już ono wydalone, poziom estrogenu oraz progesteronu wracają do normy, wtedy łaknienie znacznie się obniża, a procesy metaboliczne zwiększają tempo, szybciej spalając nagromadzony tłuszcz. Dlatego bardzo ważne jest, aby o powrocie do wagi sprzed ciąży zacząć myśleć zaraz po urodzeniu dzidziusia.

Jak schudnąć po ciąży - ćwiczenia

Ćwiczenia w okresie połogu są jak najbardziej wskazane. Oczywiście mowa tutaj o gimnastyce relaksacyjnej czy o powolnym rozciąganiu się. Wielu lekarzy szczególnie zaleca w tym czasie ćwiczenia mięśni Kegla, które ułatwiają szybszą regenerację delikatnych miejsc intymnych. Z czasem można pomału zacząć ćwiczyć jogę bądź pilates. Należy również zaznaczyć, że znakomitym ćwiczeniem jest stała opieka nad maluszkiem, który jest niesamowicie absorbującą istotką. Pchanie wózka podczas spacerów, noszenie dziecka w chuście, częste schylanie się i podnoszenie, to doskonała alternatywa dla wielu popularnych ćwiczeń.

Niezwykle ważną kwestia jest to, że organizm kobiety po porodzie jest bardzo osłabiony. Nie można go niepotrzebnie forsować i narażać na ewentualne kontuzje. Wszystko w granicach rozsądki i z umiarem. Panie, u których poród przebiegł bez komplikacji, urodziły siłami natury i przed ciążą były aktywne fizycznie mogą już zacząć ćwiczyć po ok. 2 miesiącach od rozwiązania, oczywiście po wcześniejszej konsultacji z lekarzem.

Ćwiczenia dla świeżo upieczonych mam powinny ograniczać się do systematycznego rozciągania oraz wzmacniania tych partii ciała, które zostały najbardziej nadwyrężone podczas ciąży. Dodatkowo, będzie dobrze, jeżeli przez jakiś czas młode mamy zrezygnują z joggingu, jazdy na rowerze (zwłaszcza jeśli miały nacinane krocze podczas porodu) oraz z wizyt na basenie.

Jak schudnąć po ciąży - dieta

Podczas odchudzania po ciąży odpowiednia dieta odgrywa bardzo istotną rolę. Nie ma znaczenia, czy mama karmi dziecko piersią czy nie, jej dieta powinna być lekkostrawna i zróżnicowana. Podczas karmienia piersią ilość przyjmowanych przez kobietę kalorii powinna się wahać od 2100 do 2800. Ma to związek z wagą, wzrostem i wiekiem młodej mamy. W przypadku kiedy kobieta karmi swoje dziecko sztucznie, to może zastosować u siebie lekką dietę odchudzającą.

Taka dieta ma mieć ok. 1500 kcal (lub nieco mniej), zaznaczając, że powinna się składać z pełnowartościowych, zdrowych i pożywnych posiłków o niskim indeksie glikemiczny. Dodatkowo należy ograniczyć spożywanie soli, którą można z powadzeniem zastąpić wieloma popularnymi przyprawami, takimi jak bazylia, oregano, koper, tymianek czy mięta. Podstawą posiłków powinny być gotowane na parze warzywa, chude mięso, tłuste ryby, zimno tłoczone oleje, owoce, ale także węglowodany w ograniczonej ilości, najlepiej kasze, pełnoziarnisty chleb i makaron. Bardzo istotne jest także to, aby starać się jeść mniej a częściej, ponieważ wpływa to na szybkość i jakość trawienia. Najzdrowiej jest spożywać pięć małych posiłków dziennie.

Autor: Joanna Madej

Komentarze do: Jak schudnąć po ciąży?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz