Szukaj

Pracownicy call center mają problemy z głosem

Podziel się
Komentarze0

Problemy z głosem to prawdziwa plaga pośród pracowników call center. Albowiem, według najnowszego badania, aż jedna czwarta pracowników tego typu firm – gdzie praca polega przecież na nagabywaniu ludzi przez telefon - cierpi z powodu bólu gardła, zaniku głosu albo braku oddechu.



Badanie to zostało przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetu University of Ulster w Zjednoczonym Królestwie.

Powinny istnieć jakieś przepisy odnośnie opieki nad głosem w tego typu środowiskach, i powinny one być regularnie rewidowane. Należy również naciskać na prewencję problemów z głosem w firmach, aby utrzymać jak najlepsze zdrowie wokalne, mówi jedna z badaczek, doktor Diane Hazlett, przewodnicząca School of Communication na uniwerystecie University of Ulster.

Pracodawcy z tego sektora powinni udowodnić, iż mają świadomość tego jak ważny jest głos, jak ważne jest, żeby mieć zdrowych i prawidłowo wspieranych pracowników, jeżeli chcą mieć sprawny i dobrze funkcjonujący biznes, dodaje jeszcze brytyjska badaczka.

Badanie to zostało oparte na ankiecie przeprowadzonej pośród 600 pracowników call center z czternastu różnych centrów w Zjednoczonym Królestwie oraz w Irlandii. Badanie trwało osiemnaście miesięcy.


Ludzie, którzy zależą od swojego głosu, aby odgrywać swoją codzienną rolę, tacy jak aktorzy albo śpiewacy, często mają odpowiednie szkolenie na temat kontroli i ochrony głosu. Niestety, pracowników call center to nie dotyczy, a powinno, ponieważ oni również pracują głosem, jak mówi doktor Luise Vassie, dyrektor wykonawczy instytutu Institution of Occupational Safety and Health, który zlecił to badanie.

Badacze teraz sugerują, aby ludzie, którzy pracują w call center, robili wszystko, aby chronić swój głos. Między innymi, ma to polegać na właściwym nawilżaniu gardła, robienie regularnych przerw w mówieniu, utrzymywaniu dobrej postawy ciała w pracy, a także przejście właściwego szkolenia, które pozwoli zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów z głosem.

Jak stwierdza New York Ear and Eye Infirmary, inne zawody, które polegają głównie na mówieniu, również są zagrożone pojawieniem się problemów z głosem. Chodzi tutaj, między innymi, o zawód recepcjonisty, o obsługę klienta, o wsparcie techniczne pracowników, o nauczycieli i o prawników.

Co więcej, również policjanci, pracownicy restauracji, a także pracownicy fabryk, także są zagrożeni pojawieniem się problemów z głosem, ponieważ pracują w bardzo głośnych środowiskach. Może nie mówią tyle, co pracownicy call center czy też adwokaci, ale być może muszą mówić znacznie głośniej, żeby przebić się przez panujący w ich miejscu pracy hałas. A to również męczy głos.

Komentarze do: Pracownicy call center mają problemy z głosem

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz