Szukaj

Jesteś zestresowany? Nie czytaj maili!

Podziel się
Komentarze0

Odcięcie od poczty związanej z pracą w sposób znaczący redukuje stres oraz pozwala pracownikom skupić się bardziej, jak stwierdza nowe badanie, przeprowadzone przez naukowców z uniwersytetu UC Irvine oraz przez badaczy z armii amerykańskiej. Jak badacze doszli do takich wniosków?



Posługując się monitorami bicia serca, które zostały przyczepione do pracowników biurowych pracujących przy komputerach. Dodatkowo, czujniki w komputerach wychwytywały z jaką częstotliwością pracownicy przełączali okna.

Okazało się, że ludzie czytający maile dwa razy częściej przełączali okna, a także byli w stałym „stanie alertu”, z mniej stabilnym rytmem serca. Natomiast, pracownicy, którzy nie czytali maili przez pięć dni, mieli bardziej naturalny rytm bicia serca.

Profesor informatyki Gloria Mark, współautorka tego badania z UC Irvine, wyjaśnia: stwierdziliśmy, że jeśli usunie się maile z życia pracowników, są oni mniej zestresowani i mniej oddają się multizadaniowości.

Badanie to zostało zaprezentowane na konferencji Association for Computing Machinery's Computer-Human Interaction Conference w Austin, w Teksasie. Badanie to zostało ufundowane przez armię amerykańską oraz przez narodową fundację nauki, National Science Foundation.

Zobacz również:



Uczestnicy badania byli cywilnymi pracownikami, kobietami i mężczyznami, uzależnionymi od komputerów, pracującymi w centrum Army's Natick Soldier Systems Center, na różnych stanowiskach.

Uczestnicy, którzy nie musieli czytać poczty, stwierdzali, że pracuje im się lepiej i bardziej się koncentrują na zadaniach, z mniejszą ilością przerywników, które ich stresowały i przyczyniały się do marnowania czasu. Pomiary to poświadczają, mówi profesor Gloria Mark: ludzie, którzy czytali maile, przełaczali okna przeciętnie 37 razy na godzinę. Ludzie bez maili – 18 razy na godzinę.


Profesor Gloria Mark dodaje jeszcze, że odkrycia te powinny być użyteczne dla pracodawców, którzy szukają sposobów na zwiększenie produktywności swoich pracowników. Kontrolowanie czasu logowania  na poczcie, dozowanie wiadomości, również mogą być pomocnymi strategiami.

Wakacje od poczty w pracy mogą być bardzo dobrym pomysłem, mówi profesor Gloria Mark. Co ciekawe, bardzo ciężko było zrekrutować ochotników do tego badania, ponieważ ludzie nie wyobrażali sobie życia bez maili. Co więcej, w ostatecznym rozrachunku okazało się, że uczestnicy ci byli zachwyceni odcięciem od poczty, szczególnie wtedy, kiedy kierownik biura się na to zgodził.

Generalnie, byli oni o wiele szczęśliwsi z powodu wchodzenia w bezpośrednie reakcje z innymi pracownikami. Ponieważ, konieczność podniesienia się z krzesła i osobiste udanie się do biurka kolegi z pracy, również przynosi fizyczną ulgę.

Inne badania również wykazały, że ludzie w stałym stanie alertu mają więcej kortyzolu we krwi. Hormon ten jest powiązany ze stresem. A więc, stres w pracy jest związany z wieloma problemami zdrowotnymi.

Jedynym skutkiem ubocznym tego badania było to, że uczestnicy bez maila w jakiś sposób czuli się odizolowani. Aczkolwiek, w dalszym ciągu kluczowe informacje dostawali od pracowników, którzy mieli maile.

Komentarze do: Jesteś zestresowany? Nie czytaj maili!

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz