Szukaj

Sposoby na piękne uda

Podziel się
Komentarze0

Która z nas nie marzy o tym, by latem zaprezentować się w ultrakrótkich szortach lub sukienkach i jednocześnie wzbudzać zazdrość innych kobiet, i zachwyt wśród mężczyzn. Co jednak zrobić, gdy wygląd naszych ud pozostawia wiele do życzenia?

Sposoby na piękne uda

1. Pamiętaj o peelingu!

Obowiązkowy pierwszy etap pielęgnacji ciała. Powinno się wykonywać go minimum raz w tygodniu. Nie należy jednak z nim przesadzać, skóra musi mieć czas na regenerację. Dlaczego peeling jest tak ważny? Ponieważ fantastycznie pobudza krążenie krwi, sprawia, że skóra staje się zaróżowiona, gładka i pełna energii.

Dzięki pozbyciu się martwego naskórka następuje przyspieszona odnowa komórek, a co za tym idzie uelastycznienie naszego ciała. Ponadto nałożone po takim zabiegu kremy i żele dużo szybciej się wchłaniają, i działają o wiele skuteczniej.

Jeśli borykamy się z pomarańczową skórką warto sięgnąć po produkt o działaniu antycellulitowym. W przypadku gdy nie zależy nam na takim efekcie wybierzmy najlepiej kosmetyk  nawilżający i natłuszczający. 

Możemy także wykonać taki peeling samodzielnie. Wystarczy sól morską wymieszać z niewielką ilością oliwy. Sól wygładzi skórę, a oliwa zapobiegnie wysuszaniu. Na cellulit doskonale działa z kolei peeling kawowy. Zmieloną kawę zalewamy niewielką ilością wody w taki sposób, by powstała gęsta masa. Tutaj również możemy dodać oliwy lub oliwkę dla dzieci.

Peeling nakładamy na uda oraz pośladki, a następnie owijamy ciało folią spożywczą. Dla wzmocnienia efektu możemy dodatkowo przykryć się kocem lub kołdrą. Pozostawiamy na kilkanaście minut, a następnie spłukujemy pod prysznicem.

Jeszcze lepsze rezultaty osiągniemy puszczając naprzemiennie zimną i gorącą wodę. Zaczynamy od ciepłego strumienia i stopniowo zwiększamy jego temperaturę aż  stanie się gorąca. Wówczas szybko odkręcamy zimną wodę na ok. 15 sekund. Powtarzamy kilka razy kończąc zimnym strumieniem.

2. Nawilżaj!

Zobacz również:



Po peelingu skóra jest odświeżona i gotowa na przyjęcie kolejnej dawki kosmetyków. Gdy oczekujemy wyszczuplenia powinnyśmy zaopatrzyć się w mleczka lub balsamy zawierające takie składniki jak kofeina, wyciąg z bluszczu, czarnego bzu czy arniki.  Nieocenione jest także działanie koenzymu Q10, który ma działanie odmładzające.

Dla wyjątkowo suchej skóry poleca się masła do ciała. Ich działanie nawilżające i natłuszczające jest dużo intensywniejsze, niż w przypadku zwykłych balsamów.

3. Masuj!
Wcierając kosmetyki w skórę pamiętajmy o masażu. Dzięki niemu nie tylko szybciej spalimy nadprogramowy tłuszczyk, ale też poprawimy wygląd naszej skóry. Masaż bowiem doskonale poprawia napięcie i koloryt, a tlen oraz składniki odżywcze są dostarczane do komórek znacznie szybciej. 

Masaż możemy wykonywać na kilka sposobów. Jednym z nich są uszczypnięcia. Palcem wskazującym i kciukiem ujmujemy skórę, unosimy lekko do góry po czym zwalniamy uchwyt. Powtarzamy na całej powierzchni uda. Możemy również objąć kolano obiema dłońmi  w taki sposób, by nasze kciuki się połączyły. Następnie przeciągamy dłonie w górę zamiennie zwiększając i zmniejszając ucisk.


4. Ćwicz!

Nawet jeśli nie mamy potrzeby zgubienia kilku kilogramów, mała porcja ćwiczeń i tak nam nie zaszkodzi. Dzięki nim mięśnie zostaną ujędrnione,  a nasze uda zyskają jeszcze piękniejszy wygląd. Natomiast te z nas, które chcą nieco schudnąć do zaproponowanych przez nas ćwiczeń powinny dodać jeszcze trening kardio 5 razy w tygodniu.

Wygląd ud najlepiej poprawi jogging, jazda na rolkach oraz rowerze, nordic walking, pływanie, a także - i tu niespodzianka – skakanie na trampolinie.

Ćwiczenia wykonuj co drugi dzień, każde po 8-12 powtórzeń w 2-3 seriach. Przed przystąpieniem do nich poświęć 5 minut na rozgrzewkę (mogą to być pajacyki, marsz lub bieg w miejscu, skoki przez skakankę).

  • Wypady do przodu
Stań w lekkim rozkroku, ręce na biodrach. Wykonaj krok lewą nogą do przodu uginając oba kolana. Odbij się od podłogi lewą nogą i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj wskazaną liczbę powtórzeń, a następnie wykonaj ćwiczenie na prawą nogę.
  • Wypady w bok
Weź w dłonie hantle (1-5kg). Stań w rozkroku na szerokość bioder, ugnij łokcie i zbliż dłonie z hantlami do barków. Lewą nogą zrób wypad w bok uginając kolana. Pochyl delikatnie tułów do przodu. Wyprostuj kolana i wróć do pozycji wyjściowej. Wypady rób naprzemiennie, raz lewą, a raz prawą nogą.
  • Skłony tułowia
Trzymając w dłoniach hantle stań w rozkroku na szerokość bioder. Opuść ręce wzdłuż tułowia tak, by palce dotykały przedniej strony ud. Ugnij lekko kolana i wykonaj skłon tułowia w przód. Pamiętaj, by plecy cały czas były proste. Wyprostuj tułów.
  • Cofanie nogi
Stań na lewej nodze. Jeśli masz problemy z utrzymaniem równowagi chwyć się czegoś stabilnego. Ugnij prawe kolano i oprzyj stopę na wewnętrznej stronie lewej kostki. Dłonie na biodrach. Następnie unieś prawą nogę w tył zachowując ugięcie kolana. Wróć do pozycji wyjściowej, wykonaj wskazaną liczbę powtórzeń, a następnie wykonaj ćwiczenie lewą nogą.
  • Naprzemienne unoszenie rąk i nóg
Zrób klęk podparty. Unieś prawą rękę i lewą nogę na wysokość tułowia. Ręka i noga muszą być wyprostowane. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie lewą ręką oraz prawą nogą.

Komentarze do: Sposoby na piękne uda

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz