Szukaj

Badania pokazują, że kobiety uprawiające sport zawodowo, rzadko i nieskutecznie są wykorzystywane jako rzeczniczki

Twoją najlepszą szansą, aby zobaczyć kobietę sportowca zachwalającą dany produkt, są właśnie mijające tygodnie. Przerwy reklamowe podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie będą wypełnione pływaczkami, biegaczkami i gimnastyczkami, ale nie spodziewajmy się zobaczyć ich aż tak często po zakończeniu IO - do następnej olimpiady.



Amerykańskie firmy rzadko zatrudniają zawodniczki jako rzeczników. A kiedy już to robią, według dwóch profesorów Uniwersytetu Delaware, najczęściej nie wypada to zbyt dobrze.

Artykuł w Journal of Brand Strategy, napisany przez Johna Antil i Matthew Robinsona, sugeruje, że taktyka reklamodawców wiąże się z porażkami kobiet-sportowców.

Sposób, w jaki zawodniczki są wykorzystywane, wpływa negatywnie na ich skuteczność i zawęża możliwości innych sportsmenek, powiedział Antil.

Wskazuje on nacisk reklamodawców na młodość i seksapil, a nie inne cechy charakterystyczne, a w tym - sportowe umiejętności.

Naukowcy zapytali uczestników swojego badania o reakcje na reklamy i poprosili o omówienie spostrzeżeń. Reklamy, które skupiały się na atrakcyjności sportowców, często wywoływały negatywne reakcje kobiet uczestniczących w badaniu.

Na przykład, reklama z 2009 roku, w której pływaczka Dara Torres wystąpiła w skąpym kostiumie kąpielowym, nikomu nie zaimponowała.


Odpowiadający sugerują, że był to smutny obraz wybitnego sportowca, który osiągnął tak wiele, powiększając jednocześnie rodzinę, powiedział autor. Dara Torres jako samotna matka w średnim wieku, będąca w stanie zrównoważyć obowiązki rodzinne z pracą, może być bardziej skuteczna niż podkreślająca swoją fizyczną atrakcyjność czterdziestolatka.


Badania pokazują, że kobiety dokonują 85 procent wszystkich zakupów firmowych. Prawdopodobieństwo i podobieństwo odgrywają kluczową rolę w skuteczności prezentacji przez sławną osobę. Marketerzy zdają się ignorować obydwa te czynniki, jeśli chodzi o zawodniczki.

Naukowcy podkreślają, że wiek ma również duże znaczenie. Im celebryta jest młodszy, tym konsumentowi trudniej na nim polegać i cierpi na tym sprzedaż produktu. To samo dzieje się, kiedy widzimy, że reklama opiera się tylko na seksapilu i fizyczności. Ludzie często porównują się do rzeczników i nie znajdując podobieństwa, są zniechęceni do produktu.

Ostatnio liczba kobiet biorących udział w olimpiadach gwałtownie wzrosła i w tej chwili przewyższa liczbę mężczyzn, szczególnie w Ameryce.

Jednak, kiedy tworzona była lista znanych sportsmenek, wybór był o wiele trudniejszy niż przypuszczano.

Popularność wraz z podobieństwem są cechami skutecznego rzecznika. Ten brak wiedzy utrudnia pracę kobiet-sportowców w świecie reklamy, jak powiedział Antil.

Kobiety inne niż te biorące udział w tegorocznych igrzyskach, mają małe szanse na popularność. W związku z tym, najlepsza okazja do zawarcia ważnych umów dla sportsmenek pojawia się w ciągu tych kilku tygodni IO.

Choć wszystko jest przeciwko niej, kobieta, pokazując swoją interesującą osobowość, może stać się całkiem nową potęgą.

Komentarze do: Badania pokazują, że kobiety uprawiające sport zawodowo, rzadko i nieskutecznie są wykorzystywane jako rzeczniczki

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz