Szukaj

Witaminy na włosy

Długie i błyszczące włosy to marzenie każdej kobiety. Aby były mocne i zdrowe, musimy zadbać o regularne odżywianie zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz. Nasz organizm potrzebuje pomocy, aby wyprodukować witaminy, dlatego ważne jest, żebyśmy uzupełniali ich niedobór, który może powodować również problemy zdrowotne.

Witaminy na włosy

Niedobór witamin zwykle staje się przyczyną problemów z włosami. Jakie witaminy mogą nam pomóc w konkretnych sytuacjach? Wypadaniu włosów najlepiej zaradzi spożywanie produktów z witaminą A, np. marchewki, a regenerację cebulek wspomoże witamina H, zawarta w orzechach i migdałach. To, jakich witamin do włosów potrzebuje twój organizm, zależy od rodzaju problemu, z którym się borykasz.

Witamina A na wzmocnienie włosów

Witamina A świetnie wpływa na zniszczone włosy. Zmiana klimatu, pogody i sezonu zwykle powoduje ich łamanie, wypadanie i rozdwajanie. Witamina A wzmacnia włosy oraz nadaje im naturalny blask, ponieważ korzystnie wpływa na ich strukturę.

Witamina A znajduje się w takich produktach spożywczych, jak: jajka, wątróbka, nabiał, pomidory, papryka, zielone warzywa, olej rybny, masło, marchew, pomidory, tłuste mięso, mleko, sery, szpinak, pietruszka, brokuły, jarmuż, dynia czy kapusta.

Witaminy z grupy B na porost włosów

Witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12) zapobiegają wypadaniu włosów i pomagają zachować ich kolor. Odgrywają też ogromną rolę w procesach regeneracyjnych. Oprócz tego jedzenie produktów zawierających witaminę B5 jest naturalnym sposobem pozwalającym opóźnić siwienie włosów.

Witaminy z grupy B znajdziesz:

  • Zobacz również:

    B1 - w kurzej piersi, ziarnach słonecznika, kotlecie schabowym;

  • B2 - w w brokułach, mleku, jogurtach, wieprzowinie;

  • B3 - w ziarnach słonecznika, orzechach, szparagach, jarmużu, szpinaku, ziarnach zbóż, mięsie;

  • B5 - w fasoli, kapuście, pyłku pszczelim, kalafiorze, jajkach, pietruszce, truskawkach, owocach cytrusowych, rybach, otrębach pszennych, ziemniakach, ciemnym ryżu, orzechach;

  • B6 - w bananach, wątróbce, marchewce, kaszy gryczanej, kapuście, orzechach, szpinaku;

  • B9 - w liściastych warzywach, drożdżach, ziarnach słonecznika, wątróbce, żółtkach jajek, soczewicy, burakach, orzechach, fasoli, grochu, pomarańczach, bananach, awokado;

  • B12 - w wątróbkach kurzych, wołowinie, pieczarkach, rybach, jajkach, mleku i jego przetworach.

Witamina E na połysk włosów

Witamina E przyśpiesza wzrost włosów i wzmacnia łodygę włosa. Ponadto poprawia nawilżenie włosów i sprawia, że mają piękny, naturalny wygląd i jedwabisty blask.

Witamina E znajduje się w: zbożach, migdałach, oleju szafranowym, oleju kukurydzianym, oleju sojowym, zielonej rzepie, selerze, ciemnym chlebie, jajkach, marchewce, kiełkach pszenicy, mleku, brukselce.

Witamina H na łysienie i przeciw siwieniu włosów

Witamina H jest nazywana ,,witaminą piękności". Zapobiega wypadaniu włosów i ich siwieniu. Pozytywnie działa na skórę głowy - regeneruje cebulki, sprawia, że są dobrze ukrwione i otrzymują niezbędne składniki odżywcze.

Witamina H jest zawarta w wątróbce, mące sojowej, orzechach włoskich i ziemnych, sardynkach, migdałach, grzybach, szpinaku, krabach, pomidorach, marchewce.

Witamina C na sprężystość włosów

Witamina C bierze udział w produkcji kolagenu i jest niezbędna, jeśli chcemy mieć mocne włosy. Wpływa też na ich kondycję i sprężystość. Oprócz tego poprawia krążenie w skórze głowy.

Witaminy C należy szukać przede wszystkim w cytrusach, owocach kiwi, owocach guawy, papryce, orzechach, jagodach, melonach, pomidorach, agreście, żurawinie, czarnej porzeczce i pomarańczach.

Witamina F na ochronę włosów

Witamina F korzystnie wpływa na stan włosów i chroni je. Ma dobroczynne działanie na skórę głowy. Warto wspomnieć o skutkach niedoboru tej witaminy: łupieżu, nadmiernym łojotoku czy wypadaniu włosów.

Witaminę F można znaleźć w tłuszczu ryb, olejach roślinnych, kiełkach pszenicy i orzechach. Znajdziemy ją również w olejach: z pestek dyni, migdałowym, arachidowym, lnianym, słonecznikowym, a także tranie i oliwie z oliwek.

Autor: Julia Denys

Komentarze do: Witaminy na włosy

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz