Szukaj

Dieta glikemiczna

Podstawę diety glikemicznej stanowi indeks glikemiczny (IG), który informuje nas o zdolności danego produktu do podwyższania poziomu glukozy we krwi. Podstawową zasadą diety jest spożywanie odpowiednio dobranych produktów, tak aby  zmiany poziomu cukru we krwi były jak najmniejsze.



Spożywanie produktów o podobnym indeksie glikemicznym wpływa na zredukowanie wahania poziomu glukozy we krwi. Pozwala to na uregulowanie się produkcji insuliny w organizmie, dzięki czemu odczuwamy dłuższe poczucie sytości,  obserwuje się większe zużycie rezerw tłuszczowych i zmniejszenie apetytu. Konsekwencją tego jest utrata zbędnych kilogramów, jak zwłaszcza w przypadku osób cierpiących na cukrzyce  utrzymanie stałego  stężenia glukozy we krwi.

  • Dietę glikemiczna można stosować przez całe życie. Nie ma żadnych przeciwwskazań w jej stosowaniu, ponieważ dostarcza do organizmu składniki odżywcze zawarte zarówno  w węglowodanach , białku i tłuszczach.

Podstawowe założenia diety glikemicznej



Przy przygotowywaniu posiłków powinno się pamiętać , aby:

  • około 40%  spożywanych kalorii powinno pochodzić od nieprzetworzonych węglowodanów złożonych, czyli z  pełnych  ziaren, chlebów  pełnoziarnistych, owoców
  • chudych protein, czyli ryby, drób, wołowina powinny stanowić około 30 % spożywanych dziennie kalorii
  • 30% zjadanych  kalorii powinno pochodzić z tłuszczy jak orzechy, ryby, awokado, oliwa z oliwek

Przykładowy jadłospis

  • Śniadanie
Warzywny omlet + pełnoziarnisty chleb

  • Obiad
Grillowany kurczak  + ser + pomidory+sałata + mleko

  • Przekąska
Kilka orzechów i migdałów

  • Kolacja
Makaron pełnoziarnisty+  mięso wołowe

Przekąska
Koktajl z owoców+  jogurt naturalny

Komentarze do: Dieta glikemiczna

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz