Szukaj

Wiosenna dieta

Z dnia na dzień robi się coraz cieplej, trzeba odłożyć do szafy grube kurtki i odkryć coraz więcej ciała. Niestety, wiele kobiet nie czuje się komfortowo w swojej skórze. Wiosenna dieta nie tylko pomoże zrzucić ci kilka kilogramów, ale także sprawi, że wypiękniejesz i wydobędziesz nowe pokłady energii.

Wiosenna dieta
Same plusy

Wiosenna dieta nie ma żadnych wad – chyba że za wadę uznasz nieobjadanie się chipsami i słodyczami. Nawet jeśli tobie będzie szkoda rozstać się z tymi produktami, to twój organizm na pewno będzie ci za tę rozłąkę wdzięczny. Nowy jadłospis poprawi nie tylko twój wygląd fizyczny, ale także samopoczucie. Warto wprowadzić go w menu całej rodziny, aby i oni poczuli się lepiej po długiej i ciężkostrawnej zimie.

Akcja regeneracja

Wiosenna dieta zregeneruje twój organizm i przygotuje do nadchodzących, ciepłych dni. Zimą często podjadasz między posiłkami, ponieważ większość czasu spędzasz w domu – chłodne wieczory nie zachęcają do spacerów. Jesz też więcej półproduktów oraz potraw gotowanych i smażonych, a do obiadu zazwyczaj dołączasz marynaty. Nie jesz regularnie, bo dzień jest bardzo krótki i senny – w pracy nie masz ochoty na drugie śniadanie, obiad często zastępuje słodka bułka, ale za to jak przyjdziesz do domu.. Wtedy okazuje się, że przegłodzony przez cały dzień organizm domaga się jedzenia. Objadasz się więc na wieczór, co nie sprzyja ani twojemu zdrowiu, ani figurze. Wiosenna dieta regeneracyjna powinna składać się w większości z warzyw i owoców, dużej ilości białka i chudego mięsa. Przede wszystkim jedz małe porcje co 2-3 godziny – przyspieszy to rozleniwiony po zimie metabolizm. Zacznij pić więcej wody i soków (tylko tych prawdziwych) i zrezygnuj ze słodkich napojów.

Zobacz również:

Oczyszczanie organizmu po zimie

Oczyszczanie organizmu po zimie jest niezbędną częścią wiosennej diety. Podczas zimnej pory roku wszyscy przesiadują w restauracjach i pizzeriach, gdzie często jedzenie przyrządzane jest z mrożonek i zawiera konserwanty oraz chemiczne ulepszacze. Po kilku miesiącach takiego jedzenia twój organizm będzie ci wdzięczy za dietę oczyszczającą. W menu włącz przede wszystkim koktajle – możesz pić je dwa razy dziennie, zastępując drugie śniadanie i kolację. Pamiętaj jednak, żeby ich nie słodzić i nie dodawać zbyt wielu owoców – choć są zdrowe, zawierają dużo cukru. Postaw na zupy, szczególnie chłodniki, które bardzo pasują do wiosennego jadłospisu. Pij także zieloną i czerwoną herbatę, które mają właściwości oczyszczające oraz ogranicz kawę i czarną herbatę do minimum.

Odżywianie organizmu

Zimą nie ma dużego dostępu do świeżych warzyw i owoców, w związku z czym cierpią na tym twoje włosy, skóra i paznokcie. Często stają się wtedy kruche, szybko się łamią, a włosy tracą blask. Wiosenna dieta uzupełni witaminy i składniki mineralne, które poprawią kondycję twojej skóry – stanie się promienna i zyska świeży wygląd. Najwięcej witamin znajdziesz w owocach – truskawkach, kiwi, śliwkach i winogronach. Nie jedz ich jednak wieczorem i ogranicz się do dwóch porcji dziennie – owoce są dość kaloryczne i podnoszą poziom cukru we krwi, czyli pobudzają organizm. Jedz dużo warzyw, szczególnie w surowej postaci – dostarczysz wtedy maksymalnej dawki witamin.

Ruch to zdrowie!

Do wiosennej diety koniecznie dołącz jakikolwiek rodzaj sportu – taki, który sprawia ci przyjemność. Jeśli nie jesteś zwolenniczką biegania, zapisz się na aerobic czy fitness – na ćwiczeniach w grupie czas upływa szybciej i przyjemniej. Zacznij jeździć na rowerze – ten rodzaj sportu uaktywnia najwięcej mięśni, więc podczas godzinnej przejażdżki spalisz duży obiad! Wielką frajdę sprawia też jazda na rolkach, która wcale nie jest przeznaczona tylko dla dzieci i również szybko spala kalorie. Jeśli zdrowie nie pozwala ci na uprawianie sportów, które są męczące, zadbaj o to, aby w ciągu dnia znaleźć czas na godzinny spacer.

Ruch dotlenia serce i mózg, dzięki czemu organizm wydajniej pracuje i poprawia się krążenie krwi. Wysiłek fizyczny wyzwala endorfiny, czyli hormony szczęścia. Spróbuj przez przynajmniej pół godziny zdobyć się na mały wysiłek – zobaczysz, że od razu poczujesz się lepiej, poprawi ci się humor i świat wyda się piękniejszy. I oczywiście, korzystnie wpłynie to na twoją sylwetkę. Powodzenia!

Paulina Padzik

Komentarze do: Wiosenna dieta (1)

Puderek
Puderek 24-03-2014 14:18

Suplementy zmniejszające apetyt

1

Uwielbiam jeść i ciężko jest mi utrzymać jakąkolwiek dietę. Staram się uważać na to co jem, jednak prawda jest taka, że nie jestem w stanie zrezygnować z niektórych rzeczy. Uwielbiam np makarony, pod każdą postacią i z k... pokaż całość

OdpowiedzPokaż cały wątek (1)
Dodaj komentarzPokaż wszystkie komentarze