Szukaj

Amerykanie wprowadzają obowiązkowe etykiety z kalorycznością na każdym produkcie

Rząd Stanów Zjednoczonych opublikował zmiany w prawie, które obowiązują restauracje i operatorów maszyn z napojami. Zmiany te polegają na ujawnieniu liczby kalorii w menu i danym produkcie, tak aby ludzie byli bardziej świadomi zagrożeń, jakie związane są ze zbyt dużą liczbą spożywania niezdrowych kalorii. Rządowe zmiany mają pomóc obywatelom w walce z otyłością, która jest dużym problemem w USA.

- Otyłość jest epidemią, która dotyka miliony Amerykanów. Co ciekawe, Amerykanie spożywają ponad jedną trzecią swoich kalorii poza domem – powiedziała komisarz Agencji Żywności i Leków (FDA) Margaret Hamburg.

Zgodnie z przepisami kalorie muszą być wyświetlane na wszystkich menu. Pozostałe informacje o wartości odżywczej produktu - w tym kalorii pochodzących z tłuszczów, węglowodanów i białka - muszą być udostępniane w formie pisemnej na żądanie.

Wiele restauracji jeszcze przed zmianą w przepisach, wyświetliło informacje o kaloriach w swoich produktach. Pierwszą taką firmą stała się Panera Bread Co, która w 2010 roku dobrowolnie udostępniła klientom wartości odżywcze swoich produktów. W ślad za Panera Bread, poszły inne restauracje, takie jak McDonalds czy Starbucks, upubliczniając informacje o kaloriach.

Zobacz również:

Nowy przepis dotyczący kalorii obejmuje głównie restauracje, w których podawane są posiłki na wynos, pieczywo, lody, pizza oraz żywność w kawałach. Co więcej, właściciele kin, parków rozrywki również będą mieli obowiązek dostosować się do przepisu.

Nie wszyscy są zadowoleni ze zmian. Do grupy niezadowolonych zmianą przepisu należy m.in. Peter Larkin, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Produktów Spożywczych, który stwierdza: - Jesteśmy rozczarowani, zasadami FDA, która przechwyci sklepy spożywcze i nałoży duże i kosztowne obciążenia regulacyjne dla naszych członków.

Restauracje mają rok od opublikowania ustawy, natomiast operatorzy maszyn mają dwa lata, aby dostosować się do nowych przepisów. Narodowe Stowarzyszenie Merchandising, reprezentujące przemysł spożywczy jest zaniepokojone taką zmianą, ponieważ według nich, dwa lata to niewystarczające czas realizacji zmian, szczególnie dla małych przedsiębiorstw, natomiast kierownik żywienia firmy Panera Bread, powiedział, że etykietowanie menu nie ma wpływu na działalność ich firmy.

Damian Nejman

Komentarze do: Amerykanie wprowadzają obowiązkowe etykiety z kalorycznością na każdym produkcie

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz