Szukaj

Przyjaciółki

Komentarze do: Kwas foliowy
Odpowiedz w wątku
Frezja
Frezja 16-04-2010 10:05

Milko, pewnie masz rację, ale to zabrzmiało jak "zawód". Dzięki :*
A opowiadanie o wczorajszym dniu bardzo mnie poruszyło :( Też nie rozumiem znieczulicy ludzkiej :/ Moja koleżanka też ma dziecko z porażeniem mózgowym. W trochę lepszym stanie, bo widzi, chodzi, ale jest bardzo ograniczone ruchowo i intelektualnie! Podziwiam ją za miłość do dziecka, bo to naprawdę nie łatwe mieć tyle cierpliwości... A już w ogóe sobie nie wyobrażam jak Twoja koleżanka sobie SAMA poradzi :/ Na jej miejscu nie zgodziłabym się na wyjazd M, zresztą uważam, że takie singielskie wyjazdy niczego dobrego nie wnoszą w związek, ale to tak między nami. Naprawdę bardzo współczuję.
A jak idzie Twój biznes?
Powiadasz 12dc to ja zaciskam kciuki, bo OWU pewnie tuż tuż :))

Milka80
Milka80 16-04-2010 10:17

No Frezjo mi też mama powiedziała podobnie,jak dowiedziała się,że moja kuzynka jest w ciązy..powiedziała-wolałabym abys to ty była...No ale cóżzrobić,niczego się nie przyspieszy,a takim gadaniem to mogą tylko nas dobić,nawet nie wiedząc o tym..także rozumiem Cię i ponownie odganiam zły humorrrr sioooooooo:-):-):-)

A ja na te swoje owulki to nie czekam.ogólnie to ten szał mi przeszedł ciązowy:-) teraz czekamy z M na gorące dni żeby jeździć rowerami i motorem pośmigać:-):-)chociaż w głębi czaszki ćmi mi nadzieja bez przerwy....

A tak wogóle to fajne jesteście i Was pozdrawiam:-)

Foxylady
Foxylady 16-04-2010 11:00

Hej dziewczyny - u mnie smutek i zal na maxa. NIE POLECIELISMY NA SLUB MEJ SIOSTRY, obo anuloweali wszystkie loty z powodu tej erupcji wulkanu. Jest mi takl przykro i zal, nic nie mozemy wykombinowac, nawet promu czy pociagu bo nie dotarlibysmy na czas.
Siedze i placze non stop. Nie wiem co robic, tak mi przykro.............. :(((((((((((((((((((((((((((99

blądi
blądi 16-04-2010 11:13

Lenko bardzo dziękuję Ci,że woglę zapytałaś o moją sprawę swojego M

Frezjo to fantastyczne,że mimo takich problemów Twojej siostry może się cieszyć ciążą i aby macieżyństwem oraz że Ty tym tak się cieszysz i zobaczysz bedzie Twa dobroć wynagrodzona

Milko tak to straszne jaka znieczulica panuje,a zwłaszcza mi się wydaje,że to wychodzi od starszych ludzi którzy uważają,że to im wolno chorować,ich przepuszczać a młody jak siedzi u lekarza to nie wiadomo po co wogle przyszedł

Foxy przykro mi kochana-tylko tyle mogę Ci powiedzieć bo pocieszyć się nie da-zawszę coś musi pokrzyżować plany

blądi
blądi 16-04-2010 11:15

A właśnie Lenko aby ten śluz nie był dla mnie taki ważny-moja koleżanka też tak uważa i mówi,że jej lekarz nigdy nic nie mówił na temat śluzu a jeszcze na dodatek po łyżeczkowaniu też miała sucho i zaszła w ciąże

lenka1
lenka1 16-04-2010 12:30

Z tego co M mówil sluz nie jest az tak istotny, ja tez nie mialam jakos duzo sluzu , jakies śladowe ilości, tez bylam po lyzeczkowaniu. Ja juz kilka razy podpowiadalam Ci to co M tlumaczyl, samo myslenie o ciazy i nastawianie sie wplywa negatywnie, no i serduszkowac max co 2 dni , to na bank wystarcza bo żołnierzyki żyją od 2 do 7 dni nawet (różnie podają).
Ale sie porobiło u nas w kraku chyba ze 2 dni z domu nie wyjde, nakupuje jedzenia i siedze do poniedzialku, a mieszkam w samym śródmieściu troszke przeraza mnie ten pogrzeb...

PSCÓŁKA
PSCÓŁKA 16-04-2010 12:42

Ja też Lenko chyba się nie ruszę z domu :)

Napiszesz mi na NK o tych szpitalach?

A imie chyba będzie MArtynka

zuzka01
zuzka01 16-04-2010 13:46

to prawda znieczulica panuje wszedzie ja to teraz widzę.... nikt nie ustapi cięąrnej w kolejce, ostatnio jakaś Pani próbowała mi sie w aptece wbić w kolejkę więc ją pytam czy jak Jestem w ciązy tzn, że moge stać i czekać i czy to oznacza że mam siłę ? ale sie baba zrumieniła, aptekarka usmiechnęła się pod nosem i oczywiście mnie obsłuzyła pierwszą. Ludzie odwracają głowy w sklepach, urzędach, na poczcie kiedy widzą ciężarną :(( smutne to realia ale prawdziwe, ja teraz stwierdziłam , że będę sie upominać o swoje prawa głosno i wyraźnie. Oststnio na poczcie ogromna kolejka, kupa ludzi, gorąco w środku aż mi sie ciemno przed oczami zrobiło - myslałam , że zemdleję....nikt nie zareagował :((

Frezjo odezwij się do mnie, mam nadzieje ze Cię w niczym nie uraziłam i to tylko nadmiar pracy :))

Lenko Ty też odezwij się na gg bo mi cos ostatnio gg wywaliło i nie mam połowy kontaktów , buziaki dziewczyny

PSCÓŁKA
PSCÓŁKA 16-04-2010 14:14

Zuzka potwierdzam Twoje słowa. Jest to szczególnie widoczne w środkach komunikacji miejskiej. A mam "przyjemność" codziennie dojeżdżać do pracy na drugi koniec miasta :)

lenka1
lenka1 16-04-2010 14:32

Pscólko faktycznie mialam Ci napisac ale zapomnialam napisze jak bede w domku bo w pracy mam zablokowana nk:) Zuzko potwierdzam co napisalas tez sie wystalam w kolejce na poczcie nikt mnie nie przepuscil, wczoraj na badania poszlam tez kolejka , same moherowe berety nikt mnie nie przepuscil ledwo wystalam tam wstydzili by sie.

blądi
blądi 16-04-2010 15:10

Lenko ja niby się nie nastawiam na ciążę po tym jak i tak nie wychodzi,ale tam w środku na pewno jest jakiś żal i pragnienie,z którym sobie raczej nie poradzę bo to jest mimo mojej woli.
O śluzie tołkuje mi ciągle ginek i że jak w górnej części jego u mnie nie było to powiedział,że nie mają jak się przedostać plemniki,a teraz gdy byłam sucha jak pieprz to stwierdził,że jak była owulka to ma gdzie zarodek się ozwinąć.
Ja teraz czasem nawet nie zwracam uwagi już na to czy może jestem-biore tabletki jak głowa boli,pije alkohol i chodzę na solarjum.Co do tulenia się to tak robiliśmy Lenko jak radziłaś,ale 14dc jak powiedział,że była owulka albo nie to zaprzestaliśmy

Foxy jutro rano loty

iguś
iguś 16-04-2010 16:03

hejka
Blądi to może jesli koleżanki ginek jest dobry to morze odwiedz go?

Lenko ja rozumiem masz męża lekarza gin ale niestety ja nieporadzę na to ze w wiekszości lekarzy to konowały i bardzo się cieszę że niemiałaś kontaktu z takimi ja sie wcale do nich niezrażam wykonują bardzo trudny zawód ale niezwalnia ich z tego by pacjentów traktować godnie i po ludzku jak na to zasługują mnie osobiście bardzo bolało to traktowanie i niepowiem że jestem zadowolona z takiej opieki z tych co mi pomogli ,zaopiekowali się mną bendę ich oceniać w superlatywach ale nietych co potraktowali mnie wrecz pochamsku nikt mi niepowie że mówienie o dziecku pacjence które straciła że to wyskrobiny jest ok!!!!! i co mam powiedzieć że jest ok że to lekarz z powołania nie! to kawal -----....
i co jakbyś się czuła jakbys to uslyszła? wierz mi poczułam się dosłownie zeszmacona - beznadzieja niechce mi się gadac o tych konowałach niektórych

Frezjo niesmuć się Mama z pewnością się cieszy -pragnie szczęscia wszystkich -porozmawiaj z nią że macie problem że niejest ci łatwo morze niewie co tak naprawdę czujesz?

Milko niezapomne o Tobie o nie! dzięki za te słowa;)
obys szybciutko się wyleczyła!!
takie smutne to co napisałaś;(((
ja w in vitro niewidzę niczego złego -kto niechcę niemusi do tego podchodzić -to są decyzje wyłącznie małżonków nie kościoła i innych ludzi -jesli dzięki temu kilkanaście tysięcy małżeństw jest szczęsliwych to ja tez chcę ale czy uda?? tego niewiem ;
a ty co odpuszczasz czasem trzeba kochana by móc znowu nabrać mocy i siły na nowe staranka -także zyczę szybciutkiego wyleczenia tego cholerstwa -odpoczywaj sobie i napisz ponownie staram się ;)) buziaki

Foxy tak mi przykro ogromnie -przytul ode mnie;))
niepłacz kochana niedenrwuj się -

Zuza masz rację a do tego jak widzę w autobusie ciężarną która stoi a siedzi babsztyl moherowy walnie tekst ,,najpierw się puszcza a potem chce wolnego miejsca;; rozumiesz! jakbym w łeb zdzieliła u mnie w mieście bardzo widać że ciężarne są bez jakichkolwiek przywilejów ile razy sama w kolejkę wpuściam to jeszcze mnie opieprzyli ale że mam to gdziesz

Pcóła i co stoisz tak całą trasę??

Blądi co do sluzu niezgodzę się z niektórymi bo śluz jest bardzo ważny -przecierz w okresie okołoowulacyjnym i owulacji właśnie sluz robi się wodnisty rozciągliwy na 2/3 cm przezroczysty i ton ułatwia by plemnik mógł powędrować w kierunku szyjki macicy - bez takiego sluzu plemnik niedostanie się do szyjki macicy
w osrodkach niepłodności bardzo wiele wykonuje się iseminacji właśnie z tego powodu umieszczając plemniki bezpośrednio w szyjce macicy -bo normalna drogą bez sluzu niemoga tam dotrzeć
sama chciałam najpierw z tego skorzystać ale jak teraz znów starciłam dzieciątko niema sensu odrazu in vitro a czy się uda? niewiem
ja mam uszkodzone endometrium właśnie przez łyżeczkowanie wkońcu miałam juz trzy razy śluzówka jest cienka niewytwarza odpowiedniego sluzu -przez co plemniki niemogą dotrzec do miejsca a po zatym jak jest mała sluzówka dziecko niemoże się zagnieżdzić
także bzdury ci kolezanka mówi

Lenka Zuza Pcóła brzusie do przodu i niedać się!

iguś
iguś 16-04-2010 16:21

35% przyczyn niepłodności leży po stronie kobiety

- 35% po stronie mężczyzny

- 25% niepłodność dotyczy obojga partnerów

- 5% niezdiagnozowanych przyczyn

Przyczyny niepłodności kobiecej

1. Zaburzenia hormonalne – są to zaburzenia, których skutkiem jest brak owulacji lub owulacja niepełnowartościowa, wzrastanie pustego pęcherzyka, niezdolność pęcherzyka do pęknięcia.

Hiperprolaktynemia – wysokie stężenie prolaktyny. Prolaktyna jest hormonem wydzielanym przez przysadkę mózgową. Jej podwyższony poziom może świadczyć o guzach przysadki mózgowej lub o chorobach tarczycy. Fizjologicznie zadaniem tego hormonu jest produkcja i wydzielanie mleka u kobiet ciężarnych i karmiących piersią. U kobiet nieciężarnych wysokie stężenie prolaktyny może prowadzić do zahamowania owulacji. Prolaktyna hamuje tez wydzielanie progesteronu u kobiet i osłabia wydzielanie LH w okresie okołoowulacyjnym.

Zespół policystycznych jajników - (PCO – Polycystic Ovarian Syndrome). Polega on na nadmiernej produkcji męskich hormonów płciowych (androgenów, min testosteronu) przez jajniki. Zaburzenie to może być spowodowane przez podwyższony poziom insuliny (insulinoodporność), która powoduje wzmożoną syntezę androgenów przez jajniki. Poziom LH jest podwyższony, a FSH obniżony, co uniemożliwia wzrost i dojrzewanie pęcherzyków jajnikowych. Podwyższony poziom męskich hormonów w jajniku powoduje obumieranie pęcherzyka i powstanie torbielki (cysty). Z czasem jajniki powiększają swoją średnicą kilku cm i zawierają na obwodzie liczne cysty. Stąd nazwa schorzenia – zespół policystycznych jajników. Występują także zaburzenia miesiączkowania w postaci rzadkiego miesiączkowania lub wtórnego braku miesiączki.

Zaburzenia fazy lutealnej – jest to niewydolność ciałka żółtego, które produkuje zbyt mało progesteronu. Ciałko żółte powstaje z resztek pękniętego pęcherzyka Graffa, z którego uwolniło się jajeczko. Progesteron w drugiej fazie cyklu jest odpowiedzialny za prawidłowe przygotowanie endometrium do zagnieżdżenia zarodka. Jeśli ciałko żółte produkuje za mało progesteronu, błona śluzowa macicy nie jest przygotowana na przyjęcie zarodka i dochodzi do wczesnego poronienia.

Choroby tarczycy – niedostateczne lub nadmierne wydzielanie hormonów tarczycy powoduje ogólnoustrojowe zaburzenia hormonalne, w tym bardzo często zanik owulacji.

2. Przyczyny anatomiczne – należą do nich m.in.: niedorozwój macicy, przegroda macicy, tyłozgięcie macicy, wrodzone wady w budowie jajowodów (niedrożność).

3. Endometrioza – polega wszczepianiu się fragmentów błony śluzowej macicy (endometrium) do ściany i narządów jamy brzusznej. Niewydalone w całości podczas miesiączki złuszczone endometrium, przedostaje się przez jajowody i układ krwionośny do organizmu kobiety. Powinny one zostać tam zniszczone, jednak ze względu na zaburzenia immunologiczne, wczepiają się. Najczęściej endometrium zagnieżdża się w bliznach pooperacyjnych (np. po cięciu cesarskim) i mikroskopijnych rankach, które powstaję w czasie pękania pęcherzyka Graffa. Takie wszepione endometrium zachowuje się tak samo jak w jamie macicy – rozrasta się cyklicznie i złuszcza, powodując krwawienia, powstawanie torbieli krwotocznych, stanów zapalnych i zrostów.

4. Zaburzenia układu odpornościowego – kobieta wytwarza przeciwciała przeciwko plemnikom partnera, i organizm jej niszczy je. Zdarza się też, że kobieta jest uczulona na pewne części trofoblastu - tkanek, z których później wytworzy się łożysko. Organizm kobiety reaguje uczuleniem w ten sposób, że zamykają się naczynia odżywiające trofoblast, który z kolei odżywia zarodek. W konsekwencji obumiera trofoblast, po nim obumiera zarodek i dochodzi do poronienia.

5. Niewydolność jajników – u niektórych kobiet dochodzi do przedwczesnego (przed 35 rokiem życia) wyczerpania zasobów pierwotnych pęcherzyków. Może to być spowodowane leczeniem przeciwnowotworowym, immunologicznym uszkodzeniem jajników, zaburzeniami genetycznymi.

6. Stany zapalne i pozapalne miednicy mniejszej – zapalenia mogą dotyczyć narządów rodnych: jajowodów, jajników, macicy i szyjki macicy, pochwy, oraz narządów leżących w pobliżu: wyrostka robaczkowego i jelit. Stany zapalne mogą prowadzić do powstania zrostów utrudniających lub uniemożliwiających zajście w ciążę. Następstwem infekcji może być np. zarośniecie jajowodu lub szyjki macicy, co nie pozwala na spotkanie się plemnika z komórką jajową. Może też dojść do powstania zrostów w jamie macicy, które utrudniają zagnieżdżenie zarodka. Jeśli zrosty powstaną na powierzchni jajnika – owulacja jest nie możliwa, ponieważ jajeczko nie jest w stanie przedostać się przez ich grubą warstwę. Częstą przyczyną stanów zapalnych narządu rodnego i następnie zrostów są drobnoustroje takie jak: Chlamydia trachomatis i dwoinka rzeżączki.

7. Mięśniaki macicy – mogą oddziaływać na błonę śluzową macicy, utrudniając zagnieżdżenie zarodka. Mogą również blokować jajowody zmieniać położenie szyjki macicy, utrudniając plemnikom dotarcie do komórki jajowej.

8. Ciąża pozamaciczna – zwiększa ryzyko nie płodności o 40%. W zależności od jej umiejscowienia może prowadzić do pęknięcia jajowodu, jajnika lub szyjki macicy.

9. Czynnik szyjkowy – czasem niemożność zajścia w ciążę jest spowodowana niedostatecznym otwarciem szyjki macicy, nieprawidłową konsystencją i ilością śluzu szyjkowego (dużo gęstego śluzu lub brak śluzu), co utrudnia przedostanie się plemników do komórki jajowej.

10. Wpływ niektórych leków na płodność – niektóre leki mogą powodować niepłodność czasową lub trwałą. Leki antydepresyjne, hormonalne, przeciwbólowe, aspiryna powodują niepłodność odwracalną, czyli czasową, która ustępuje po odstawieniu leków. Radioterapia oraz środki przeciwnowotworowe niszczą nieodwracalnie pęcherzyki w jajnikach powodując niepłodność trwałą

Blądi znalazlam w necie także niezgodzę się z twoja kolezanką i twoim mężem Lenko

iguś
iguś 16-04-2010 16:42

PRZYCZYNY NIEPŁODNOŚCI;
Niepłodność może mieć wiele przyczyn i niekoniecznie muszą mieć one związek z kobietą. Może być ona spowodowana jednym lub kilkoma czynnikami jednocześnie.

W przypadku niemożności zajścia w ciążę należy rozpatrywać następujące czynniki:
hormonalny,
jajnikowy,
jajowodowy,
maciczny,
szyjkowy,
męski,
immunologiczny,
psychiczny

NIEPŁODNOŚĆ SZYJKOWA

W procesie zapłodnienia ogromną rolę odgrywa śluz szyjkowy w szyjce macicy. W okresie dni płodnych jest on przezroczysty i rozciągliwy, co łatwo jest kobiecie zaobserwować. W tym okresie zmieniają się jego właściwości fizykochemiczne i staje się on łatwo przepuszczalny dla plemników. Niestety, zdarzają się sytuacje, w których śluz nie ulega tym przekształceniom i jest nieprzepuszczalny dla plemników. Może przyczynić się do tego;
stan zapalny,
zmniejszona zawartość glukozy w śluzie, która utrzymuje ruchliwość plemników,
obecność w śluzie przeciwciał klasy IgA oraz IgG, które wymierzone są przeciwko plemnikom i doprowadzają do ich inaktywacji,
obecność w śluzie enzymów niszczących plemniki,
zbyt duża gęstość śluzu,
zanieczyszczenie śluzu spowodowane najczęściej długotrwałym stanem zapalnym szyjki lub krwią.


skurcz cieśni szyjki - może być spowodowany nadmierną reakcją szyjki na substancje kurczące (prostaglandyny) zawarte w nasieniu,
wrodzone zarośnięcie szyjki,
niedorozwój szyjki,
rozdarcia,
blizny,
nadżerki

pozdrawiam

iguś
iguś 16-04-2010 17:39

Bladi jesli to w czyms pomorze tu są terminu mojego monitoringu cyklu z zeszłego roku przez 4 miesiace monitorowałam cykl jak rozwija się pęcherzyk/ki czy owulka nastapiła

Marzec 2009
dni cyklu 7,9,12,14,17,20
Kwiecień 6,9 11,12,15,18
Maj 7,10,12,14,16
Czerwiec 8,11,15,18

blądi
blądi 17-04-2010 16:56

Iguś dzięki za informacje-mnie dotyczy punkt nr 1-podwyższona prolaktyna i dalej nic jak ja zbijam dostinexem i ostatnia możliwość to niepełna owulacja-który nie został ostatnio sprawdzony z niewiedzy ginka-czy była wogle owulka czy nie
Mój ginek właśnie to mi ze śluzem tołkuje tylko,że nie wykluczył ostatnio możliwości zajścia u mnie i bez tego śluzu-ale chyba teraz już nie jest w stanie mi poradzić :(. Wcześniej jak miałam podczas usg widoczny brak w górnej części szyjki to zaproponował mi insyminacje,a ja teraz pluje sobie w brodę ,że nawet nie porozmawiałam bliżej na ten temat,a nawet nie wykorzystałam tego.

Moja koleżanka poleca mi tego doktora bo on jest zwłaszcza od bezpłodności i zamierzam jak tylko dostane @ chyba zapisać się na wizytę,ale jestem trochę rozdarta bo u i tego dalej miałam się monitorować w celu dalszego sprawdzenia pękającego pęcherzyka

iguś
iguś 18-04-2010 07:37

niema za co Blądi
wiesz jeśli masz mozliwości finansowe morze skorzystaj z porady z obydwuch ging wtedy sie upewnisz czy faktycznie twój jest ok czy ten koleżanki
kiedy @?

blądi
blądi 18-04-2010 17:13

Iguś jutro kończę dupka i przewidywana @ w środę.Chyba skorzystam z tego ginekologa od bezpłodności dlatego,że on takimi rzeczami się zajmuje tylko ,że u dwuch nie mogę chyba usg mieć.
A co do in vitro wcześniej nie miałam czasu napisać to Iguś jestem tego samego zdania,że dla tych co pragną dzidzi nie ma granic i taka pomoc powinna być udzielana,a zwłaszcza,że to korzystają osoby nie dla zabawy i widzimisie tylko te,które pragną mieć dziecką i są w stanie zrobić wszystko dla niego.Ja sama jeżeli nadaży się okazja a już rozmawiałam z M to tym razem skorzystam z insyminacii.

iguś
iguś 19-04-2010 09:59

witam a co tu tak cicho????!!!! dziewczyny meldować!!

Kasandro szczególnie TY! od kikunastu dni nie piszesz co się dzieje???

Blądi nic nieszkodzi jakbys miała usg u innego ging lub u jednego i drugiego
dobrze że rozmawiasz z M o ewentualnym wspomaganiu rozrodu bardzo wazne ;))i nieprzejmu się ludzmi co benda mówic tzn teściową mam na myśli kochana to wasze szczęście wy go sobie budujecie!;))
ależ mocno trzymam kciuki za nieprzyjście@!!! przeczuwasz coś? bolą cie piersi?

lenka1
lenka1 19-04-2010 10:26

ja sie Melduję,
Dla mnie zaczał sie ciezki miesiac , przeprowadzilam sie do rodziców z M bede sie bardzo rzadko widywac , zaczelismy remont lazienki i duzo pracujemy wiec istny kociol, musze z daleko dojedzac do pracy...i tak z miesiac do urlopu ale musze wytrzymac bo nie mam wyjscia oby szybko zlecialo. Maly rosnie uwielbiam kopac jak ide spac, tez sobie pore wybiera:)
Bladi jak samopoczucie? oby ta cholerna @ nie przylazła...
A reszta gdzie
Foxlady Ty tez dlugo sie nie odzywasz jak zdrówko?

Odpowiedz w wątku