Szukaj

Komisja Europejska przeznaczy 34 mln euro na kampanię antynikotynową

Podziel się
Komentarze3

Każdego roku z powodu szkodliwości palenia tytoniu umiera niemal milion obywateli Unii Europejskiej. Komisja Europejska postanowiła przeznaczyć nowe środki na walkę z tym śmiercionośnym nałogiem. Poza działaniami legislacyjnymi, podjęła starania na rzecz edukacji społeczeństwa w zakresie szkodliwości palenia tytoniu, a zadanie to zdecydowała się powierzyć młodym ludziom. Budżet kampanii „HELP - dla życia bez tytoniu” zaplanowano na 34 mln euro.



Nowa odsłona kampanii (2009-2010), realizowanej już na terenie Unii Europejskiej w latach ubiegłych,  koncentrowana została na trzech głównych obszarach: pomocy w zerwaniu z nałogiem, informowaniu i wspieraniu osób najbardziej podatnych na rozpoczęcie palenia oraz wywołanie dyskusji na temat biernego palenia, które rocznie jest przyczyną śmierci niemal 80 tys. europejczyków. Kampania skierowana jest przede wszystkim do osób młodych, między 15 a 34 rokiem życia, gdyż właśnie w tej grupie wiekowej dane dotyczące przyrostu liczby palących są najbardziej niepokojące. Do grupy osób wyjątkowo podatnych na rozpoczęcie palenia zakwalifikowano młodzież szkolną, (przede wszystkim dziewczęta) która często ma trudności z odparciem presji palących rówieśników.

Strategia działań nowe kampanii powstała w oparciu o wnioski sformułowane podczas konferencji „Komunikacja zdrowia - przykład tytoniu", która odbyła się w Brukseli w dniach 9-11 października 2008. Ponieważ głównymi adresatami kampanii są ludzie młodzi, Komisja Europejska postanowiła zwrócić się właśnie do nich z prośbą o pomoc w tworzeniu pozytywnego wizerunku niepalenia i promowaniu zachowań prozdrowotnych. Zdaniem ekspertów, tylko zaangażowanie młodych ludzi w realizacje kampanii może przynieść oczekiwane efekty. - Organizacje młodzieżowe, które współpracują z młodymi ludźmi i pozwalają im się rozwijać, są kluczowymi elementami stymulującymi aktywne obywatelstwo. Działania prospołeczne powinny zmierzać w kierunku promowania zdrowego stylu życia - stwierdziła podczas październikowej konferencji Ines Elise Prainsack, przedstawicielka Europejskiego Forum Młodzieży. - Młodzi ludzie mogą i powinni decydować o swoim własnym zdrowiu - dodała.


Chęć uczestnictwa w tegorocznej kampanii potwierdziły już liczne europejskie organizacje młodzieżowe (m.in.: m.in. Europejskie Stowarzyszenie Studentów Medycyny (EMSA), Europejskie Stowarzyszenie Studentów Pielęgniarstwa (ENSA), Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny (IFMSA), Europejska Federacja Stowarzyszeń Studentów Psychologii (EFPSA) oraz Forum Młodych „Jeunesse"). Nad realizacją międzynarodowego projektu czuwać będzie konsorcjum agencji Ligaris i Carat Global Management, które ściśle współpracuje z ekspertami z zakresu zdrowia publicznego, organizacjami pozarządowymi, organizacjami młodzieżowymi oraz regionalnymi i krajowymi instytucjami administracji zdrowia państw członkowskich UE. Prowadzeniem kampanii na terenie Polski zajmie się agencja Telma Group Communications.


Oficjalną datę rozpoczęcia nowej kampanii wyznaczono na 31 maja, czyli na Światowy Dzień Bez Tytoniu. W międzyczasie kontynuowana będzie europejska akcja informacyjna dotycząca zagrożeń wynikających z palenia tytoniu. W największych miastach zostaną zorganizowane specjalne eventy, podczas których można będzie m.in. zmierzyć poziom tlenku węgla w wydychanym powietrzu. Działania te będą podejmowane jednocześnie na terenie wszystkich 27 państw członkowskich Unii Europejskiej.

Więcej informacji udziela:
Katarzyna Rąkowska
(0-42) 678 55 29, 661 455 078
k.rakowska@telmagroup.pl

Realizacja kampanii HELP:

  • Ligaris to paryska firma konsultingowa działająca głównie w obszarze komunikacji instytucjonalnej i społecznej. Oddział w Brukseli specjalizuje się w działaniach z zakresu PR i event management. Jest również głównym koordynatorem kampanii HELP w 27 państwach członkowskich. Natomiast współpracująca z Ligaris agencja Carat Globar Management koncentruje się na planowaniu kampanii medialnych i zakupie mediów.

  • Telma Group Communications specjalizuje się w tworzeniu i realizowaniu strategii public affairs oraz community relations. Jest trzykrotnym laureatem konkursu Złote Spinacze w kategorii Public Affairs i Lobbing. Prezesem firmy jest Joanna Delbar, która pełni również funkcję wiceprezesa Związku Firm Public Relations.

Komentarze do: Komisja Europejska przeznaczy 34 mln euro na kampanię antynikotynową (3)

maputto
maputto 20-03-2009 21:13

ściema

1

kolejna kosztowna kapania przygotowana prze „profesjonalistow” z której absolutnie nic nie wyniknie, a kasa zniknie nie wiadomo gdzie. witajcie w polsce.... pokaż całość

OdpowiedzPokaż cały wątek (1)
kermit33
kermit33 19-03-2009 17:16

Nie tylko fajki

1

wiesz, nie tylko fajki powodują takie problemy, trzeba iść do lekarza i się będzie wiedziało czy łykać maxigrę czy rzucać palenie czy leczyć się na głowę ;). może już był skoro wie swoje ;)... pokaż całość

OdpowiedzPokaż cały wątek (1)
tatianna1
tatianna1 19-03-2009 13:16

i słusznie!

1

nie rozumiem ludzi którzy palą. i jeszcze tyle kasy się marnuje! o zdrowiu nie mówiąc. mój ojciec od lat leczy się na rozedmę płuc, mój facet ma problemy z potencją, mówię mu że to przez papierosy ale on wie swoje...... pokaż całość

OdpowiedzPokaż cały wątek (1)
Dodaj komentarzPokaż wszystkie komentarze