Szukaj

Czy stres może być niebezpieczny?

Podziel się
Komentarze0

Piosenkarka Rihanna, pewno niektórym dobrze znana, znalazła się pod 24-godzinną kontrolą lekarską po tym, jak zemdlała za kulisami, tym samym prawie powodując odwołanie show w dniu 25 listopada w Irlandii. Dwudziestotrzyletnia piosenkarka jest w trakcie dziesięciomiesięcznej trasy, więc można przypuszczać, że jest po prostu wykończona. Jeśli stres jest w rzeczywistości tym, co dręczy Rihannę, może się on objawiać na wiele sposobów.



Jak donosi Mayo Clinic, powszeche skutki stresu obejmują bóle głowy, bóle w klatce piersiowej, bóle mięśniowe, zmęczenie, bóle żołądka, problemy ze snem, a nawet może wpływać na libido. A stres zwiększa również lęk, poczucie bezradności, niecierpliwość, gniew, smutek. Stres zmniejsza również motywację oraz sprawia, że jesteśmy mniej zdolni do koncentracji.

Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (American Psychological Association) donosi, że stres jest naturalny, a w małych dawkach, stres jest nawet dobry dla nas. Ponieważ stres może wpływać pozytywnie na naszą zdolność zwalczania strachu i dodatkowo nas motywować.

Ale Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne stwierdza również, że istnieje coś takiego jak zły stres, który może służyć jako znak ostrzegawczy. Zupełnie jak pomarańczowe światło na desce rozdzielczej samochodu, alarmujące o stanie silnika. Jeżeli zignorujesz sygnały wysyłane przez ciało, możesz doznać poważnej dysfunkcji silnika. Stres, który pozostał niesprawdzony albo źle kontrolowany, podnosi ciśnienie krwi, prowadzi do choroby serca, otyłości, cukrzycy oraz samobójstwa.

Specjaliści z Mayo Clinic twierdzają, iż aktywność fizyczna, medytacja, joga, metody relaksacji, a także tai-chi mogą być użyteczne w kontrolowaniu stresu. Amerykańskie Towarzystwo Serca (American Heart Association) z kolei przedstawia kilka metod, które pozwalają obniżyć poziom stresu.

Używaj swojej niedominującej ręki

Posługuj się swoją niedominującą ręką do wykonywania zwykłych czynności każdego dnia. Może to być mycie zębów, czesanie włosów, jedzenie przynajmniej części posiłku. Jeżeli interesują cię duże wyzwania, spróbuj pisać niedominującą ręką, a nawet jeść pałeczkami na sposób chiński.


Nie zostawiaj za sobą śladów


Wybierz jedno pomieszczenie w swoim domu i przez jeden tydzień staraj się nie pozostawiać śladów, iż używasz tego pomieszczenia. Kuchnia i łazienka działają najlepiej dla większości ludzi. Jeżeli coś robisz w tym pomieszczeniu, gotujesz, jesz albo bierzesz prysznic, wyczyść wszystko tak, żeby nie pozostawić żadnych oznak, że tam byłaś/byłeś, poza zapachem jedzenia albo użytego mydła.

Wyeliminuj słowne wypełniacze

Bądź świadoma/świadomy używania tak zwanych wypełniaczy: słów i całych zdań. Spróbuj je wyeliminować ze swojego języka. Wypełniacze to słowa, które nie dodają żadnego znaczenia do tego, co mówisz, takie jak „aaa”, „yyy”, „eeee”, „takie jak”, „wiesz”, „w rodzaju czegoś”, i tym podobne.


Takie wypełniacze wchodzą do naszego słownictwa od czasu do czasu.

Poza tym, że wyeliminujesz tego typu wypełniacze ze swojego języka, spróbuj zobaczyć, dlaczego masz tendencję do ich używania – w jakiej sytuacji i w jakim celu.

Doceniaj swoje ręce

Kilka razy dziennie, kiedy twoje ręce są zajęte, przyjrzyj się im, jakby należały do kogoś innego. Spójrz na nie również kiedy pozostają nieruchomo.

Kiedy jesz, po prostu jedz

W tym tygodniu, kiedy jesz albo pijesz, nie rób niczego innego poza tym. Usiądź i pozwól sobie cieszyć się chwilą. Otwórz wszystkie zmysły, kiedy jesz albo pijesz. Spójrz na kolory, kształty, teksturę. Poczuj zapach i smak w ustach. Wsłuchaj się w dźwięki jedzenia albo picia.

Mów komplementy

Raz na dzień, pomyśl o kimś, kto jest ci bliski – rodzina, przyjaciel, współpracownik – i powiedz mu komplement. Im bliższa jest ci ta osoba, tym lepiej. Nie liczy się powiedzenie obcej osobie w kolejce, że podoba ci się jej szalik. Im bardziej konkretny jest komplement, tym lepiej. Zwracaj uwagę na komplementy, które inni ludzie tobie mówią.

Uświadom sobie swoją posturę

Kilka razy na dzień. Ma to dwa aspekty: po pierwsze, uświadom sobie, jaką masz posturę i jak czujesz to w ciele. Jeśli zamkniesz oczy, co ci powie, że siedzisz albo stoisz, albo leżysz? Na przykład, jeśli siedzisz na krześle z zamkniętymi oczami, co ci mówi w ciele, że siedzisz? Gdzie czujesz nacisk albo ruch?

Bycie świadomym postury oznacza również poprawianie postawy ciała wiele razy dziennie. Jeśli się garbisz, wyprostuj się.

Zrób przerwę, kiedy dzwoni telefon

Za każdym razem jak słyszysz dźwięk telefonu, przerwij to, co robisz, weź kilka głębokich oddechów i uspokój umysł przed odebraniem. Jeżeli jesteś recepcjonistą, możesz ograniczyć się do dwóch oddechów, a przynajmniej weź jeden głęboki, oczyszczając gardło przed odebraniem.

Komentarze do: Czy stres może być niebezpieczny?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz