Szukaj

Życie po mastektomii - zainaugurowano akcję informacyjną

Podziel się
Komentarze0

22 kwietnia zainaugurowano akcję informacyjną „Życie po mastektomii”. Kampania ta skierowana jest do kobiet, które zachorowały na raka piersi lub obawiają się, że ta choroba będzie oznaczała dla nich wyrok śmierci. Akcja ma na celu uświadomienie wszystkim paniom, że nowotwór piersi wcale nie musi oznaczać wyroku i nawet jeśli leczenie zakończy się operacją chirurgiczną, można normalnie dalej żyć i funkcjonować.



Akcję wsparły na ten moment trzy znane kobiety: Irena Santor - gwiazda polskiej piosenki, Elżbieta Kozik – prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Anna Popek – dziennikarka Telewizji Polskiej.

Jednym z głównych elementów akcji społecznej jest uruchomienie serwisu internetowego www.pomastektomii.pl. Serwis ten jest skierowany nie tylko do pań, które przeszły operację mastektomii, ale również do tych kobiet, u których dopiero co zdiagnozowano raka piersi. Celem tego serwisu jest przekazanie chorym praktycznej wiedzy medycznej i psychologicznej, związanej z nowotworami piersi. Wersja dostępna w tym momencie jest jednak tylko wersją wstępną, ponieważ chcielibyśmy, aby w niedalekiej przyszłości serwis ten stał się swoistą platformą komunikacyjną dla kobiet z rakiem piersi – wyjaśnia dr Sławomir Pyszniak, główny ekspert medyczny kampanii „Życie po mastektomii”.

Serwis www.pomastektomii.pl ma stać się – zgodnie z zamysłem – miejscem wymiany doświadczeń i przemyśleń dla kobiet, które przeszły raka piersi, ale niekoniecznie zostały poddane operacji mastektomii. W serwisie znalazły się informacje dotyczące choroby, leczenia, mastektomii, rehabilitacji oraz sfery intymnej. W ramach serwisu znajduje się także zakładka umożliwiająca zadawanie pytań psychologom, a także baza szpitali i klinik oraz biblioteka, która będzie wkrótce rozbudowywana.


- Najważniejszy element serwisu to zakładka „Moja historia”. Dzięki uprzejmości Elżbiety Kozik, która wsparła naszą akcję, będą w tym miejscu publikowane - zebrane w książce „I przyszedł do mnie rak” - opowiadania pań, które należą do Klubu Amazonek Warszawa Centrum. Miejsce to przeznaczone jest także dla odbiorczyń serwisu www.pomastektomii.pl. Chcemy zaprosić wszystkie panie do opisywania swoich historii, dzielenia się bólem, przeżyciami, a przede wszystkim przemyśleniami i radościami. Nic nie krzepi tak bardzo, jak słowa kobiet, które przeszły chorobę i pokazują, że nawet po negatywnej diagnozie można normalnie żyć i być szczęśliwym - podkreśla Sławomir Pyszniak.

Uruchomienie serwisu www.pomastektomii.pl nie jest jedynym elementem akcji informacyjnej „Życie po mastektomii”. W ramach tej kampanii przewidziana jest także organizacja spotkań dla Amazonek, sympozjów, a także udział osób związanych z kampanią i ekspertów medycznych w programach telewizyjnych, audycjach radiowych oraz na łamach prasy i portali internetowych.

Organizacja akcji jest możliwa dzięki wsparciu finansowemu firmy Thuasne Polska, specjalizującej się w produkcji zaopatrzenia dla osób cierpiących na różne schorzenia ortopedyczne. Thuasne Polska jest także właścicielem marki Silima, w ramach której dostępne są m.in. wysokiej klasy protezy piersi oraz zaopatrzenie obrzęków limfatycznych.


***Rak piersi jest najczęstszą formą nowotworu u kobiet. Co roku wykrywa się ponad 500 tysięcy nowych zachorowań kobiet na świecie. W Polsce liczba ta przekracza ponad 14,5 tysiąca nowych wykryć rocznie. Z obecnie żyjących, co czternasta Polka zachoruje na raka piersi w ciągu swojego życia. Polska należy do krajów o średniej zachorowalności i umieralności na raka piersi na świecie. Niestety wciąż nie ma w naszym kraju zakrojonych na szeroką skalę badań statystycznych, dotyczących tego problemu.

Komentarze do: Życie po mastektomii - zainaugurowano akcję informacyjną

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz