Szukaj

Skuteczność diety ananasowej

Odchudzające właściwości ananasów są powszechnie znane. Owoc ten zawiera niewielką ilość kalorii. W 100 g miąższu znajduje się tylko 47 kcal. Poza tym ananasy posiadają enzymy zwane bromeliną, które korzystnie wpływają na pobudzenie przemiany materii. Z tego powodu owoc ten często wykorzystywany jest w tabletkach odchudzających oraz w preparatach służących likwidacji cellulitisu.

Skuteczność diety ananasowej

Dodatkowo ananasy zawierają dużo składników odżywczych. Uzupełniają niedobory witamin A, B1, B2, C.

Na czym polega dieta?

Chodzi przede wszystkim o spożywanie dużych ilości ananasów. Im więcej się ich zjada, tym szybciej następuje utrata wagi. Dieta prowadzona jest przez 3, podczas których można zrzucić nawet 3 kilogramy. Ważne jednak jest spożywanie tylko świeżych owoców. Ananasy z puszek i kartonów nie zawierają wszystkich produktów odżywczych. Poza tym podczas diety należy pić co najmniej 2 litry wody mineralnej dziennie. Chcąc przyśpieszyć trawienie można również pić herbatki ziołowe o działaniu moczopędnym, gdyż wpływają one korzystnie na wydalanie zbędnych i szkodliwych produktów przemiany materii.

Zobacz również:



Kupując ananasy warto zwrócić uwagę na ich wygląd. Ważne jest by były ciężkie,soczyste i słodko pachniały. Po obraniu owocu można go przechowywać w lodówce do 3 dni.

Dieta ananasowa jest stosunkową krótką dietą, jednak wpływa bardzo korzystnie na trawienie i metabolizm. Przyśpiesza ona proces chudnięcia oraz przyczynia się do likwidacji obrzęków, które towarzyszą otyłości.

Jak wygląda jadłospis?


a) dzień pierwszy

  • śniadanie (¼ ananasa + ½ szklanki odtłuszczonego mleka)
  • obiad (sałatka z ananasa, jabłka i banana + pierś z kurczaka przyprawiona pieprzem i papryką)
  • podwieczorek (¼ ananasa)
  • kolacja (sałatka z kalafiora i ¼ ananasa w sosie jogurtowym)

b) dzień drugi

  • śniadanie (kubek jogurtu z ¼ ananasa + herbata ziołowa)
  • obiad (zapiekanka z ananasem)
  • podwieczorek (¼ ananasa)
  • kolacja (sałatka z ¼ ananasa i pomarańczy skropiona sokiem z cytryny)

c) dzień trzeci

  • śniadanie (kawa lub herbata bez cukru + sałatka z ¼ ananasa i kiwi)
  • obiad (sok ananasowy, niewielka porcja spaghetti z sosem z pomidorów, cebuli, czosnku i ¼ ananasa)
  • podwieczorek (¼ ananasa + herbata ziołowa + herbata lub kawa bez cukru)
  • kolacja (tost z ¼ ananasa + plasterek chudej wędliny drobiowej

Komentarze do: Skuteczność diety ananasowej

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz