Szukaj

Dieta po męsku

Istnieje przekonanie, że diety oraz kwestie zdrowego odżywiania są domeną kobiet. Jednak problem nadwagi i otyłości jest równie powszechny wśród mężczyzn. Niestety zbyt często bywa przez nich bagatelizowany i obracany w żart.



Mało męski „brzuszek”

Tłuste i kaloryczne przekąski, alkohol oraz mało aktywny styl życia sprawiają, że nawet u bardzo młodych mężczyzn, coraz częściej pojawiają się problemy z nadmiernymi kilogramami, objawiające się zwłaszcza w postaci tzw. brzuszka. Nieprawidłowa dieta może bowiem doprowadzić do otyłości brzusznej - sytuacji, w której tkanka tłuszczowa gromadzi się w okolicy pasa, obciążając wewnętrzne narządy i zaburzając ich prawidłową pracę.

- Wielu mężczyzn nie zdaje sobie sprawy z tego, jak poważne konsekwencje dla zdrowia i kondycji organizmu ma taki stan. Otyłość ta zwiększa ryzyko wystąpienia groźnych schorzeń: nadciśnienia, miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca, cukrzycy, nowotworów czy niewydolności narządów wewnętrznych np. wątroby – mówi Zofia Urbańczyk, dietetyczka z Centrów Naturhouse. Zamiast jak najszybciej zareagować na pojawiający się problem, mężczyźni uważają odchudzanie za mało męski proces, do którego niekiedy brak im silnej woli i konsekwencji.   

Cenna pomoc i wsparcie

Kobietom łatwiej jest przejść na dietę i zacząć dbać o własny wygląd. Mężczyźni są w tych kwestiach bardziej bezradni, dlatego trafnym rozwiązaniem może okazać się pomoc dietetyka. Rozmowa z ekspertem ds. żywienia pozwoli wskazać nieprawidłowe nawyki i przyczyny nadmiernych kilogramów, jak również umożliwi przełamanie bariery związanej z odczuwaniem zakłopotania z powodu otyłości. Co więcej, specjalista na podstawie przeprowadzonego wywiadu dietetycznego i dokładnych pomiarów masy ciała, dobierze indywidualny plan kuracji odchudzającej, dopasowany do wieku, stanu zdrowia i potrzeb organizmu. Odpowiednia dieta, oparta na nieskomplikowanych przepisach i prostych zaleceniach sprawi, że mężczyźnie łatwiej będzie podjąć walkę ze zbędnymi kilogramami. 

Zobacz również:



Zmiana nawyków żywieniowych

Dużym wyzwaniem będzie wyeliminowanie niewłaściwych przyzwyczajeń, takich jak chociażby nocne podjadanie czy ciągłe zaglądanie do lodówki. - Aby tego uniknąć, warto przygotować sobie świeże warzywa, pokroić je w talarki i mieć zawsze pod ręką. Taka przekąska jest cennym źródłem błonnika, daje uczucie sytości i jest przede wszystkim zdrowa. Mężczyźni mają również w zwyczaju zwiększanie kaloryczności posiłków, dodając do nich ketchup lub majonez, co z powodzeniem można zastąpić sosem na bazie jogurtu z różnymi przyprawami. Panowie są także smakoszami staropolskich potraw z dużą ilością mięsa i ciężkostrawnych składników – dodaje dietetyczka z Naturhouse.


Ekspert ds. żywienia podpowie, jak nie rezygnować z ulubionych smaków, ale zmienić sposób ich przygotowania na zdrowszy i mniej kaloryczny oraz włączy do codziennego jadłospisu więcej ryb, chudego mięsa, warzyw i owoców. Podczas kuracji odchudzającej, mężczyzna powinien również ograniczyć ilość spożywanego alkoholu, który dostarcza wielu pustych kalorii. Tradycyjne drinki najlepiej zastąpić kieliszkiem wytrawnego wina popijanego wodą. Miłośnicy piwa muszą ograniczyć ilość trunku do jednej szklanki, bez dodatkowych przekąsek w postaci np. chipsów. Podstawową zmianą będzie jednak wprowadzenie regularnych posiłków, dopasowanych do godzin pracy oraz codziennych zajęć tak, aby dostarczać organizmowi odpowiedniej dawki energii i nie doprowadzać do wystąpienia uczucia głodu.

Satysfakcja z efektów diety

Decydując się na kurację odchudzającą pod okiem dietetyka, możemy spodziewać się zadowalających efektów w stosunkowo niewielkim czasie. Dodatkowo mamy pewność, że cały proces przebiega prawidłowo i jest bezpieczny dla organizmu. Pozbycie się zbędnych kilogramów i mało efektownego „brzuszka” wpłynie zarówno na zdrowie, kondycję, jak i samopoczucie mężczyzny. Warto zatem podjąć to wyzywanie!



Komentarze do: Dieta po męsku

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz