Szukaj

Rodzynki skuteczne jako sportowe przekąski podczas treningów?

Nowe badania opublikowane w Journal of the International Society of Sports Nutrition sugerują, że jedzenie rodzynek, jako sportowych przekąsek, może skutecznie zwiększać wytrzymałość w trakcie treningu. Prowadzone badania przez naukowców z University of California-Davis potwierdziły, że naturalne - w przeciwieństwie do komercyjnych - suplementy węglowodanowe wpływają na wytrzymałość i długość biegu.



W przeprowadzonym eksperymencie z biegaczami, którzy przemierzyli pięciokilometrową trasę, naukowcy stwierdzili:

1. Ci biegacze, którzy spożywali rodzynki lub sportowe przekąski, prowadzili na dystansie 5 kilometrów o 1 minutę przed tymi, którzy pili wodę.

2. Kiedy biegacze jedli rodzynki i sportowe przekąski, proces utleniania węglowodanów w ich organizmach był większy, w porównaniu do tych biegaczy, którzy pili tylko wodę.

Zobacz również:



,,Rodzynki są świetną alternatywą dla sportowych przekąsek, ponieważ dostarczają również włókien pokarmowych i biopierwiastków, takich jak potas i żelazo. Nie mają dodatkowego cukru, sztucznego smaku i sztucznych barwników” – mówi James Painter, doradca żywieniowy na California Raisin Marketing Board.

Jako dodatek, rodzynki są najbardziej ekonomicznymi suszonymi owocami, zgodnie z United Stated Department of Agriculture, tak więc opłaca się wykorzystywać je podczas ćwiczeń.

Komentarze do: Rodzynki skuteczne jako sportowe przekąski podczas treningów?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz