Szukaj

Kampania społeczno-edukacyjna: Badaj Swoje Dziecko

Podziel się
Komentarze0

Fundacja ORIMARI www.orimari.com rozpoczęła kampanię „Kochasz, Chronisz, Zapobiegasz - "BADAJ SWOJE DZIECKO". Celem akcji jest uświadomienie rodzicom, jak ważne dla zdrowia dzieci jest przeprowadzanie corocznych, profilaktycznych badań medycznych – przynajmniej do 16. roku życia. Ambasadorami kampanii są: muzyk i kompozytor Marek Kościkiewicz, modelka Ewa Pacuła, dziennikarka i prezenterka telewizyjna Anna Popek oraz sportowiec Przemysław Saleta.



"Nigdy bym sobie nie darowała, gdyby któraś z moich dwóch ukochanych córek musiała cierpieć z powodu mojego zaniedbania. Proszę, pamiętajmy wszyscy, że wczesne wykrycie choroby – nawet tej najcięższej – to najlepszy sposób na wyleczenie dziecka. Z doświadczeń wielu moich przyjaciół wiem, że badania mogą ujawnić dolegliwości, których na co dzień po prostu nie dostrzegamy" – powiedziała Anna Popek na konferencji prasowej inaugurującej kampanię.

Przedszkolak, uczeń szkoły podstawowej i gimnazjalista – każde dziecko co najmniej raz do roku powinno mieć wykonane podstawowe badania moczu i krwi. Tymczasem rodzice oraz większość lekarzy kładą szczególny nacisk na opiekę nad dzieckiem jedynie do 3. roku życia, zapominając o konieczności badań również w wieku przedszkolnym i szkolnym.

"Większość rodziców uważa, że problem poważnych chorób nie dotyczy ich dzieci, wolą nawet o tym nie myśleć. A jeżeli coś z dzieckiem zaczyna się dziać, to okazuje się, że do lekarza zgłaszają się zbyt późno. Wtedy leczenie trwa o wiele dłużej, a – w najgorszym przypadku – może być już nieskuteczne" – ostrzega Marzanna Szustkowska, prezes fundacji ORIMARI, która zajmuje się wspieraniem rodziców w leczeniu i rehabilitacji dzieci.


Według pediatry dr n. med. Joanny Brett Chruściel z LUX MED-u, zapobieganie chorobom jest istotne nie tylko w przypadku ciężkich schorzeń, ale chociażby przy problemie otyłości, który coraz częściej dotyczy dzieci w Polsce. Profilaktyka powinna być dostosowana do wieku dziecka i obejmować m.in. badanie słuchu i wzroku, korekcję wad postawy oraz kontrolę tempa wzrostu.

Organizatorzy akcji "Kochasz, chronisz, zapobiegasz - BADAJ SWOJE DZIECKO" zapewniają, że będzie ona powtarzana co roku. Celem tej kampanii edukacyjnej jest doprowadzenie do sytuacji, gdy dla każdego rodzica coroczne badanie profilaktyczne ogólnego stanu zdrowia dziecka – obejmujące wykonanie podstawowych analiz krwi i moczu – stanie się regułą i obowiązkiem.

W pierwszym etapie kampanii rodzice i dzieci zostaną zaproszeni na bezpłatne badania do wspierających akcję klinik i przychodni LUX MED w siedmiu miastach kraju. Patronat nad kampanią objęła także sieć sklepów Smyk oraz dwutygodnik Viva!

Lista placówek LUX MED i terminów bezpłatnych badań dostępna jest na stronie Fundacji: www.orimari.com


Fundacja ORIMARI
ul. Fosa 35/7 02-768 Warszawa
tel/fax: +48 22 847 98 55
e-mail: orimari@orimari.com

kontakt dla mediów:
Kinga Niżewska, tel. 0 601 143 403
Renata Wrona, tel. 0 601 331 016
badaj.swoje.dziecko@kamodus.pl
KaMODUS public relations

Komentarze do: Kampania społeczno-edukacyjna: Badaj Swoje Dziecko

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz