Szukaj

Wzmacniająca dieta jesienna

Jesienią  w Polsce mamy dostęp do wszelkiego rodzaju warzyw i owoców. Posiadają one najwięcej wartościowych składników i minerałów, dlatego należy zadbać o to aby jak najwięcej skorzystać z ich dobrodziejstwa i naładować  baterie na długą nadchodzącą zimę.


Warzywa i owoce zjadane na surowo posiadają najwięcej składników odżywczych, minerałów i witamin. Dlatego bardzo ważne jest aby ograniczyć straty witamin i przygotowywać je w sposób jak najbardziej korzystny dla nas.

Oto kilka rad, aby ograniczyć straty witamin w przygotowywanych posiłkach:
  • sałatki należy przygotowywać tuż przed podaniem
  • ziemniaki powinno gotować się w mundurkach
  • marchew, seler i pietruszkę gotuj ze skórką

Jesienna dieta powinna składać się z:

  • warzyw
  • owoców
  • ryb morskich ( śledź, makrela, łosoś)
  • mięsa ( cielęcina i drób)

Korzyści płynące z diety jesiennej

Zobacz również:


  • zapobiega jesiennemu przygnębieniu
  • wzmacnia układ nerwowy
  • wzmacnia organizm
  • poprawia samopoczucie

Najbarzdiej wartościowymi warzywami są

  • brokuły
  • kapusta czerwona
  • brukselka
  • kapusta pekińska
  • kalafior
  • kapusta kiszona
  • szpinak
  • sałata
  • cukinia
  • papryka
Wszystkie te produkty są bogate w witaminę c, kwas foliowy, żelazo, potas, beta karoten i różnego rodzaju witaminy.

W diecie jesiennej warzywa powinno zjadajac się głównie na surowo, ewentualnie gotowane na parze, gdyż wtedy zachowują najwięcej składników odżywczych

Przykładowy jadłospis

  • Śniadanie 230 kcal
Twarożek z owocami + kajzerka + 1/2 łyżeczki margaryny niskokalorycznej +  szklanka herbaty bez cukru +cytryna
  • Obiad 398 kcal
Talerz zupy-kremu z groszku zielonego + dorsz z jabłkiem +2 małe ziemniaki gotowane +sałatka z pomidorów i cebuli + szklanka herbaty bez cukru z cytryną.
  • Podwieczorek 120 kcal
Sałatka z kukurydzy + zklanka herbaty owocowej bez cukru.
  • Kolacja 214 kcal
Kanapka z chleba pełnoziarnistego + margaryna wysokoglutenowa + dwa plasterki  polędwicy z indyka,+ surówka  z sałaty + oliwa z oliwek + szklanka bawarki bez cukru

Komentarze do: Wzmacniająca dieta jesienna

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz