Szukaj

Tluszczowa dieta CKD

Podstawową zasadą diety CKD jest ograniczenie spożycia węglowodanów, dzięki czemu wzmaga się wydzielanie prze trzustkę insuliny, a tym samym podnosi się poziom glukozy we krwi. Ograniczając spożycie węglowodanów można zapobiec odkładaniu się tłuszczu, gdyż w przypadku gdy nie dostarczamy ich do naszego organizmu, wykorzystuje on nasze zapasy tłuszczu, aby wytworzyć niezbędną do funkcjonowania energię.

Jak zaplanować dietę CKD?

Dietę rozpoczynamy od zdobycia informacji na temat beztłuszczowej wagi naszego ciała. Kolejno ilość tych kilogramów mnożymy przez dwa. Otrzymany wynik określa nam ilość białka w gramach jaką powinniśmy spożyć. Resztę spożywanych kalorii powinny stanowić tłuszcze.

Dieta CKD polega głównie na jedzeniu tłuszczy, które umożliwiają spalanie zbędnego tłuszczu w naszym organizmie. Brzmi to dziwnie, ale naprawdę działa.

Rozpoczynając dietę przez pierwsze 5,7 dni możemy się poczuć nieco osłabieni i mieć gorsze samopoczucie. Jest to spowodowane obniżeniem poziomu cukru we krwi. Jednak nie jest to regułą, gdyż każdy organizm jet inny i reaguje inaczej.

Dozwoloną ilość tłuszczy w diecie liczymy następująca

Njpierw obliczmy kaloryczne zapotrzebowanie naszego organizmu. Robimy to w następujący sposób: masę ciała mnożymy prze 30 i od otrzymanego wyniku należy odjąć 500 kalorii oraz 650 kalorii, które będą pochodzić ze spożywanego białka.

Reguły diety:

  • w ciągu dnia można spożywać tylko 20 gram węglowodanów, co początkowo może stanowić dla nas problem.
  • przez 5 dni nie wolno spożywać węglowodanów,
  • przez następne 1,5 dnia można spożywać wszystko na co mamy ochotę. Pozwala to zapewnić naszemu organizmowi energię na następny tydzień diety.
  • wolne od diety powinno się rozpocząć w piątek wieczorem i trwać przez całą sobotę do północy.
  • powinno się jeść ok. 10-12 gram węglowodanów na kilogram masy człowieka.
  • 100 gram węglowodanów powinno się spożyć jeszcze przed jeszcze w piątek po treningu razem z serwatką ok. 50 gram. Powinno się to spożywać w stosunku2:1.
  • w sobotę powinno się zjeść około 700 g węglowodanów oraz 160 g białka

Podsumowując od niedzieli do piątku jemy tłuszcz i białko z wyjątkiem dni treningowych gdzie po treningu spożywamy tylko białko bez tłuszczu (w piątek razem z węglowodanami), które musimy przyswoić najszybciej jak możemy. W piątek po południu przed treningiem warto zjeść dwa owoce, dyz przygotują one nasz organizm do spożycia węglowodanów oraz dodadzą energii przed ostatnim w tygodniu treningiem.

Zobacz również:



Trening na diecie CKD

Najlepsze efekty osiągniemy kiedy odpowiednio zoptymalizujemy trening tak zminimalizować spadki mięśni i utrzymać wysoki metabolizm w trakcie stosowania diety.

Trenując i stosując dietę musimy pamiętać, aby się nie przetrenować, gdyż zniechęci nas to do stosowania diety i dalszego treningu jak również przyczyni się do zwiększenia katabolizmu a tym samym do spadku mięśni.

Należy również pamiętać, , że nie powinno redukować się ciężaru sztangi i zwiększać ilości powtórzeń. Należy trenować w taki sam sposób jak przed stosowaniem diety, pozwoli to na utrzymanie tej samej wielkości mięśnia.

Program treningu

  • poniedziałek wtorek należy ćwiczyć słabsze grupy mięśniowe
  • środa czwartek można zrobić sobie odpoczynek od ćwiczeń lub przeprowadzać trening aerobowy
  • czwartek trening mocnych grup mięśniowych , np. mięśnie nóg
  • piątek mieszanka treningu przeprowadzanego w poniedziałek i wtorek


Komentarze do: Tluszczowa dieta CKD

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz