Szukaj

Pozytywna dieta optymizmu

Ludzie pełni optymistycznego nastawienia do życia to ludzie szczęśliwi. Takie osoby skupiają się przede wszystkich na pozytywnych, a nie negatywnych aspektach życia. Pesymiści natomiast nie potrafią się odpowiednio cieszyć życiem. Badania naukowców potwierdzają, że zmiany w metabolizmie komórek mózgowych wpływają na nastój człowieka.



Jak się również okazało nastrój w znacznym stopniu warunkuje sposób odżywiania. Odpowiednio dobrane posiłki nie tylko pomagają cieszyć się lepszym zdrowiem, ale również wpływają na nasze nastawienie do świata. Dieta optymizmu wyznaje jedną podstawową zasadę. Należy jeść to co smaczne i estetyczne. Posiłek powinien przede wszystkim dostarczać człowiekowi przyjemności. Stąd też niewskazane jest jadanie w pośpiechu. Istotne jest także zachowanie odpowiednich proporcji. Zbyt duże posiłki rozleniwiają i negatywnie wpływają na nastrój. Już nie wspominając o tym, że przyczyniają się do powstania otyłości. Stąd też ważne okazuje się zachowanie umiaru.

Jakie są zasady prawidłowego odżywiania?

Przede wszystkim należy dostarczyć organizmowi kilku niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników. Mowa tutaj o białkach, tłuszczach, węglowodanach, witaminach, składnikach mineralnych oraz wodzie. Jakikolwiek niedobór któregoś z tych składników wiąże się z negatywnymi konsekwencjami zdrowotnymi.

Dlaczego tak ważne jest dostarczanie wszystkich składników?


W pierwszej kolejności zajmijmy się białkami. Przede wszystkim organizm potrzebuje go, by nabrać energii. Dzienne zapotrzebowanie wynosi 30-55 g. Najwięcej białka znajduje się w mleku, jajach, serze oraz ryżu.
Tłuszcze stanowią główną podstawę aktywności fizycznej. Poza tym stanowią źródło energii. Nie wskazane jest jednak przyswajanie dużych ilości tłuszczy zwierzęcych. Najzdrowsze są tłuszcze roślinne. Wpływają one korzystnie na organizm oraz pobudzają pracę mózgu. Dodatkowo korzystnie poprawiają humor.

Węglowodany natomiast stanowią główne źródło energii oraz dobrego humoru. Możemy wyróżnić węglowodany w 3 postaciach: cukru, skrobi i błonnika. Węglowodany zawarte w poszczególnych produktach przyczyniają się do likwidacji zmęczenia i odczuwanej apatii. Stanowią główne źródło radości i dobrego humoru, dlatego są niezbędnymi składnikami diety optymizmu.

Co istotne dieta optymizmu wiąże się także z jadaniem czekolady. Jak wiadomo słodycz ten doskonale wpływa na poprawę samopoczucia. Jednak z racji dużej zawartości kalorii zawartych w jednej czekoladzie produkt ten nie może być włączony do codziennego jadłospisu.

Dostarczanie organizmowi witamin okazuje się być również niezbędne w diecie optymizmu. Dobremu samopoczuciu sprzyja witamina C, której najwięcej znajduje się w owocach cytrusowych. Poza tym można ją spotkać w truskawkach, kiwi, ziemniakach oraz papryce. Ważna okazuje się być także witamin B, która odpowiedzialna jest za przekształcanie energii chemicznej węglowodanów i tłuszczów na taki rodzaj energii, który człowiek wykorzystuje w sposób bezpośredni. Witaminę tę można znaleźć w śliwkach, nasionach dyni, sałacie, cebuli, mleku, fasoli oraz orzechach brazylijskich. Witamina B1 poprawia sprawność umysłu oraz korzystnie wpływa na humor. Witamina B2 poprawia nastrój  i likwiduje senność przez co jest niezbędna w diecie optymizmu. Produkty z witaminą B2 to sery, jogurty, mleko, brokuły, jęczmień, żyto, miód oraz migdały.

Niezbędne w diecie optymizmu są również składniki mineralne takie jak lit, magnez i żelazo. Wpływają one korzystnie na stan samopoczucia nawet największego ponuraka. Lit wpływa korzystnie na zdrowie psychiczne. Najwięcej jest go w ziemniakach, pomidorach, daktylach, burakach, jabłkach oraz różach. Magnez z kolei w znacznym stopniu zwiększa odporność na stres. Znajduje się w rybach, zielonych warzywach, orzechach i zbożu. Niedobór żelaza może być również powodem nienajlepszego samopoczucia. Pierwiastek ten wpływa na likwidację apatii i zmęczenia. Znajdziemy go czerwonym mięsie, rybach, orzechach, suszonych owocach i produktach zbożowych.

Ważne pierwiastki znajdują się także w wodach butelkowych. Warto przy wyborze wody brać pod uwagę czy zawiera ona takie składniki jak cynk, fluor, jod, kobalt, mangan, potas, selen, sód oraz wapń.

W diecie optymizmu ważne są również zioła. Nie od dzisiaj wiadomo, że melisa pomaga likwidować stany depresji, rozstroje żołądka oraz bezsenność. Napięcia nerwowe obniżają również inne przyprawy takie jak tymianek, bazylia czy rozmaryn.

Pozytywne nastawienie do życia to jednak nie tylko dieta, ale także cały styl życia. By móc odpowiednio cieszyć się życiem, konieczne jest nie tylko właściwe odżywianie, ale też aktywność fizyczna, która sprzyja dobremu samopoczuciu.

Komentarze do: Pozytywna dieta optymizmu

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz