Szukaj

Lekka i przyjemna dieta jogurtowa

Dieta jogurtowa jest dieta lekką i bardzo przyjemną. Jak sama nazwa wskazuje jej podstawowym składnikiem są jogurty, które są bogate w łatwo przyswajalne białko, wapń, fosfor i witaminy. Głównie jada się potrawy, które są kombinacją jogurtów i produktów mlecznych z warzywami i owocami.

Dieta jogurtowa pozwala stracić około 5 kg w ciągu 2 tygodni. Ponadto stosując ją nie jesteśmy głodni, ze względu na dużą zawartość białka w produktach pochodzenia mlecznego. Dzięki białku mamy poczucie sytości, co sprawia , że nie czujemy się głodni i mniej jemy.

Podstawowe produkty stosowane w diecie to jogurty. Aby dieta przebiegała prawidłowo powinny być one bogate w żywe kultury bakterii, które przyspieszają i ułatwiają trawienie, tym samym powodując spadek wagi.

W diecie jogurtowej można stosować następujące produkty:

  • jogurty owocowe o normalnej zawartości tłuszczów
  • jogurty zawierające żywe kultury bakterii
  • jogurty o niskiej zawartości tłuszczów
  • jogurty odtłuszczone owocowe
  • maślanki
  • kefiry
  • twarogi
  • owoce
  • pieczywo różnego rodzaju
  • muesli

Wady diety jogurtowej

Dieta ta ma wiele cech pozytywnych, między innymi powoduje szybki spadek wagi, jednak stosując ją dłużej wpływa negatywnie na organizm człowieka. Między innymi powoduje:

  • zaparcia
  • problemy z perystaltyką jelit
  • przyczynia się do powstania alergii ( laktoza)
  • trudności z wypróżnianiem
  • powoduje wycieńczenie organizmu

Jadłospis

Dieta jogurtowa powinna dostarczać około 1000-1200 kalorii. Jest prosta w przygotowaniu i smaczna. Podstawową zasadą jest spożywanie posiłków, które zawierają jogurt lub inny produkt mleczny. Oto przykładowe menu.

 

  • Śniadanie

(150 g jogurtu poziomkowego + 2 łyżki otrąb + 2 mandarynki)

  • Obiad

(200 g pieczonego dorsza + sos jogurtowy +gotowany ziemniak)

  • Kolacja

(250 g sałatki z owoców + 50 g jogurtu owocowego)

Zobacz również:


Jeśli spożywanie tylko 3 posiłków dziennie nie jest dla nas wystarczające, możemy sobie pozwolić na zjedzenie II śniadania i podwieczorku. Jednak należy pamiętać o tym by składały się one z jogurtu z owocami lub warzywami.

Po zakończeniu diety należy wrócić do normalnego odżywiania, ale należy pamiętać o unikaniu produktów wysokokalorycznych.

 

 

 

Komentarze do: Lekka i przyjemna dieta jogurtowa

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz