Szukaj

Dieta przed latem: uwaga na efekt jo-jo

Z powodu zakazów i frustracji, diety wcale nie działają dobrze na nasze samopoczucie. Pełne ograniczeń, często są bardzo ciężkie do przestrzegania, różnic między nimi jest wiele, a kiedy już nam się uda schudnąć, to utracone kilogramy powracają praktycznie natychmiast...



A więc, jakie jest rozwiązanie, aby trwale zgubić zbędne kilogramy? Czy wystarczy wrócić do fundamentalnych zasad: zróżnicowane i zrównoważone jedzenie, skojarzone z regularną aktywnością sportową?

Wakacje się zbliżają, lato tuż tuż, kostiumy kąpielowe wołają do nas z głębi szuflad, dlatego też niektórzy z nas, a w szczególności kobiety, czynią ze swojej wagi sprawę priorytetową. Po szybkim wskoczeniu na wagę, stwierdzenie jest ewidentne: kilogramów przybranych zimą jest zbyt dużo.

Rozwiązanie: dieta?

Diety są zawsze wielkimi wiosennymi gwiazadami. A jednak, często zbierają one więcej ofiar niż tak naprawdę czynią ludzi szczęśliwymi. We Francji, na przykład, jedna osoba na trzy, i jedna Francuzka na dwie, już próbowały przejść na dietę. Jest to duża liczba, która skłania nas do pochylenia się nad kwestią skuteczności takich restrykcyjnych procederów. 

Noszące nazwy Montignac, Weight Watchers, hipolakoryczna, Dukana, albo jeszcze hiperproteinowa, każda dieta jest źródłem zagrożenia, którego nie można ignorować. Jeśli nie jest ona nadzorowana przez specjalistę, każda dieta może się szybko źle skończyć.


Wiążące, frustrujące i wymagające...


Często ciężko ich przestrzegać dosłownie. Również, z powodu złego samopoczucia tych, którzy zdecydowali się na nie przejść. A według badania przeprowadzonego przez francuską agencję ANSES (Agence de sécurité sanitaire de l'alimentation, Agencja Bezpieczeństwa Sanitarnego Żywności), która przeanalizowała jakąś piętnastkę diet, żadna z nich nie jest naprawdę skuteczna.

Co gorsza, ilość dostarczanych protein ma być bardzo często o wiele wyższa niż ilość, która jest doradzana, ilość dostarczanych tłuszczów jest zbyt duża, podczas gdy ilość włókien pokarmowych, wapnia, żelaza czy też jeszcze witamin C, D albo E jest zbyt mała w wielu przypadkach.

Jest to ewidenta nierównowaga pokarmowa, która, kiedy tylko dieta zostanie przerwana, a złe zwyczaje ponownie odnalezione, generuje konsekwentne przybieranie na wadze (to, co już straciliśmy, a nawet więcej). Alarmujące stwierdzenie.

Jakie więc jest rozwiązanie? Powróćmy do podstaw i do reguł fundamentalnych: odżywiać się zdrowo, z zachowaniem równowagi, a także regularnie uprawiać aktywność fizyczną. 

Zesztą, hasło ostatniego Europejskiego Dnia Otyłości mówi: Twoje zdrowie to nie zabawa, dość efektu jo-jo! Hasło to ma na celu uwrażliwienie populacji w tym temacie.

Nic nie może zastąpić, jeśli chodzi o zdrowie, dobrego, zrównoważonego i zróżnicowanego odżywiania, przypomina francuska Agencja Bezpieczeństwa Sanitarnego Żywności.

Do tego wszystkiego należy jeszcze dorzucić, że aktywność sportowa jest konieczna dla utrzymania dobrego zdrowia, a oznacza to 30 minut szybkiego marszu każdego dnia, według francuskiego instytutu INPES (Institut national de Prévention et d'Éducation pour la Santé).

Dobre równanie, w sumie: jedz tak, aby się najeść i się ruszaj.

Komentarze do: Dieta przed latem: uwaga na efekt jo-jo

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz